Gå til innhold

Mist 500 tok kvelden

Anbefalte innlegg

Har en Mist 500 som nok har tatt kvelden, dataen bare plutselig uten noe forvarsel slo seg av, så jeg åpnet kabinettet, det var strøm til HK så jeg da det lyste i lyset på det, men det var ikke strøm gjennom bryteren (bryteren er i orden da jeg har målt den) så jeg skiftet PSU og da startet den fint igjen.

Noen som vet om det er sikringer eller noe inne i disse Mist psu'ene som kan ryke? eventuelt hva det kan være, om det er mulig å fikse? tror garantien er gått ut da det er noen år siden jeg kjøpte den, det er foresten den første versjonen, uten modulære kabler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

De bruker SVJV glassikring "rated" iht max watt (ca. 2.5A for en 500watter vil jeg tro).

Har skifte slike på ett par PSU'er som "kløner" har poffa (Chieftec) med uvettig fingring i PC'en *med PSU koblet til nettet!!* (Ja , noen "kids" er ikke spesielt smarte, men så har vi jo Darwin's lære da). :)

Dersom du vil ha MIST'en din i orden og det bare er en sikring som har gått ville jeg skiftet den.

Garanti er jo ikke noe tema nå.

Såfremt du ikke har grunn til å tro at det er ting som tyder på at noe annent er alvorlig feil med den MIST'en din.

PS.

Claes (bl.a) har slike glass-sikringer, noen bensinstasjoner også (de er nokså like/identiske med slike som brukes i en del biler. Bare pass på at du får tak i en med samme "rating").

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...