Kuldesjokk Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Som topic sier, hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Visst du mener resetting av BIOS pga passord/innstillinger er det hovedsakelig to måter, avhengig av type PC. 1. Koble av BIOS batteri, brikken vil da resette seg. 2. BIOS brikken er uavhengig av batteri, den er en eprom brikke som husker passord/innstillinger uavhengig av strøm fra batteriet. Er det "rette" brikken kan den resettes ved å koble sammen noen av bena på den i rett rekkefølge mens pc er demontert og strøm på. 3. Enkelte pc produsenter bruker en brikke som ikke lar seg resette, den må enten leses av, eller loddes av og skiftes fysisk med en annen. Brikkene på alternativ 1 og 2 brukes om en annen hos de fleste pc produsentene, mens spesielt IBM liker alternativ 3. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Vi snakker om en Hp compaq 6715b Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja si det,,,jeg vet ikke. Jeg har vært borti at nyere HP har hatt batteri løsningen, men denne vet jeg ikke noe om. Jeg ser at den annonseres med Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip, det er dårlige nyheter for deg. Ser ut som om vi snakker om noe lignende til alternativ 3. Ville kanskje prøvd dette med batteriet, er verdt å prøve selv om jeg tviler på at det går. Sjekk om det er en liten luke for batteriet på undersiden, eller om det ligger sammen med det vanlige batteriet eller under minnebrikkeluke eller andre luker, om ikke må du demontere pcen og se om du finner det på hovedkortet. Utover det er nok kanskje harddisken låst og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå