AMDguru1 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvor mange watt jeg kan ha på viftene til mitt Abit kd7 hovedkort. :o Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har lurt på akkurat det samme selv en gang og fant ut at anbefalt må du ikke overskride 250W Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har lurt på akkurat det samme selv en gang og fant ut at anbefalt må du ikke overskride 250W øøøøøøøhhh... er ikke 250W LITT for mye da... enkelte psu'er leverer "bare" 250W og i så tilfelle vil jo all strøm gå bort til vifta... HINT: enkelte cpu'er bruker rundt 100W uklokka... pluss de 250 dine så er vi oppe i 350W. Tror ikke det stemmer helt jeg... NB! jeg tar forbehold mot eventuelle feil.... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 viftene bruker ikke så mye watt. Du kan se hvor mye de kjører på, ved å se på hvordan de er satt inn på de forskjellige ledningene fra psu'en. Er rød koblet til gul og svart mot svart, kjører vifta på 12v. Lenke til kommentar
fanti Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 og da går det hvor mye strøm?? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvor mange watt jeg kan ha på viftene til mitt Abit kd7 hovedkort. :o Jeg tolker dette som om du lurer på hvor store vifter du kan koble rett på hovedkortet via de tre-fire vifteuttakene som er der. På disse er det vel normalt med MAKS 1,2A før det begynner å gå dårlig med hovedkortet, men sjekk dette med manualen til hovedkortet(evt. på nettet hos produsenten). Setter du på for kraftige vifter risikerer du å brenne ut "en del viktige ting" på hovedkortet Formelen P= U*I, (P = effekt, U=spenning og I=strøm) gir Pmaks=12V*1,2A = 14,4W. Men en vifte som trekker 1,2A støyer nok "litt" Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Takk for hjelp til svar. Men jeg har sjekket produsent OG manual. Det står ikke noe om hvor mye Watt eller Ampere det tåler. Lenke til kommentar
CD Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ei "normal" socket A vifte bruker ca 2-2,5W og ei kabinett vifte rundt 5W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå