MC2 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hei For ikke så lenge siden kjøpte jeg to Western Digital MyBook 320GB USB2.0 disker, og dem fungerte helt utmerket helt til nå. Jeg hadde dem begge plugget inn i en Windows laptop, men så skled ene kabelen ut mens noen programmer leste fra disken og jeg hadde problemer med å få kabelen inn i skikkelig igjen. Det resulterte i at disken ble "mounted" og "unmounted" flere ganger ufullstendig. Da jeg endelig fikk kabelen inn skikkelig så opplyste windows om at det er en ukjent enhet, og at drivere til enheten ikke har blitt installert. Har prøvd å installere drivere til den med windows sin wizard som resulterer med å si at enheten fungerer som den skal, noe den ikke gjør. Enheten dukker heller ikke opp som harddisker i Min Datamaskin vinduet, og windows sin troubleshooter henger ikke helt med. Jeg har også plugget den inn i en annen port, og til og med en annen laptop med ubuntu. Den ble ikke mounted automatisk, som egentlig ikke var så overraskende, men det som var overraskende var at den ikke dukket opp i /dev/. Jeg har desverre begrenset kunnskap om Windows og Ubuntu så det kan hende dette er et veldig simpelt problem, noe jeg håper. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei For ikke så lenge siden kjøpte jeg to Western Digital MyBook 320GB USB2.0 disker, og dem fungerte helt utmerket helt til nå. Jeg hadde dem begge plugget inn i en Windows laptop, men så skled ene kabelen ut mens noen programmer leste fra disken og jeg hadde problemer med å få kabelen inn i skikkelig igjen. Det resulterte i at disken ble "mounted" og "unmounted" flere ganger ufullstendig. Da jeg endelig fikk kabelen inn skikkelig så opplyste windows om at det er en ukjent enhet, og at drivere til enheten ikke har blitt installert. Har prøvd å installere drivere til den med windows sin wizard som resulterer med å si at enheten fungerer som den skal, noe den ikke gjør. Enheten dukker heller ikke opp som harddisker i Min Datamaskin vinduet, og windows sin troubleshooter henger ikke helt med. Jeg har også plugget den inn i en annen port, og til og med en annen laptop med ubuntu. Den ble ikke mounted automatisk, som egentlig ikke var så overraskende, men det som var overraskende var at den ikke dukket opp i /dev/. Jeg har desverre begrenset kunnskap om Windows og Ubuntu så det kan hende dette er et veldig simpelt problem, noe jeg håper. Takk på forhånd. 9354112[/snapback] Vel, i linux (ubuntu) så er den ikke så veldig glad i disker som er formatert med NTFS, du får forsøke å teste den med feilsøkingsverktøyen(e) til WD Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Takk for svar, men av en eller annen grunn så fungerer alt nå, uten at jeg har gjort noe som helst. (Mulig det har noe med kabelen/usb-hubben å gjøre). Disken er forresten i FAT32. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå