Gå til innhold

Kommentartråd: drbos nye PC med komplett ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for komplimentene! Det varmer ... er selv godt fornøyd, selv om jeg ikke har tolmodighet eller ferdighetene til caliber på kuttingen :cool:

 

Har kommet litt videre, men det blir en tidlig kveld i dag, arbeidsloggen har fått noen nye bilder av tank, aquadrives og mobo med skjermkort.

 

Arbeidsloggen finner dere her ...

Lenke til kommentar

Kort update i dag, to skritt frem og ett tilbake.

 

Det var ikke plass til shrud for 120.3 allikevel, og da må jeg ha nye skruer for å få festet radiator ...

 

Pumpefeste er nå klargjort, og regner med store fremskritt i kveld, etter en tur til CO :cool:

 

Arbeidsloggen finner dere her ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar

SPØRSMÅL

 

Jeg får sikkert niplene mine straks, slik at jeg kan montere vannslangene til skjermkortene mine (2x AtiHD3870XT), og dermed ferdigstille prosjektet ... :D

 

Men det store spørsmålet, som jeg har grublet litt på i det siste er: Paralell eller serie? :hmm:

  • - Serie har den klare fordel at jeg er sikret god vannstrøm over begge kortene, men at det ene får vann som er en grad eller to varmere enn det andre.
  • - Paralell har den fordelen at begge kortene får like kaldt/varmt vann, men en stor ulempe i at jeg ikke kan kontrollere om vannstrømmen er like god i over begge kortene.

Hva tror dere, har alltid vært serie fantast, men nå er jeg plutselig litt i tvil (men holder en knapp på serie fortsatt).

 

EDIT. 27.02.08.

De som har lest loggen vet at jeg satte opp CF-kortene i serie. Dette fordi bl.a. monteringsanvisningen på skjermkortkjølerne var helt entydig på at dette var det eneste riktige; "keine paralell".

 

Alle begrunnede svar mottaes med takk :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Det blel veldig bra drbo. :)

 

Men hvor fikk du tak i vannblokker til GPU + de 90 graders niplene? :)

 

Hadde vært veldig hendig iom at jeg har et veldig trangt kabinett. :(

 

Takker for skryt, morro å bli såpasss ferdig, og kan knapt vente til å teste skikkelig ...

 

GPU blokkene er plexiglassutgaven til AC for ATi HD3870. Jeg valgte plexiglassutgavene ene og alene fordi disse har mulighet til å velge hvilken side av kjøleblokkene en vil ha nipplene på ... Jeg bestilte disse sammen med mye annet direkte fra AC, men jeg vet at bl.a. vcore har dem nå.

 

Disse dreibare vinkeladapterne (må ha nipler i tillegg) fra AC liker jeg svært godt. Jeg har dem i 1/8 under aquatuben, og i 1/4 på skermkortet. Disse finner du også hos vcore, har ikke sett dem hos microplex.

Lenke til kommentar

Det står i beskrivelsen, men 1/4 nipler til 1/4 vinkeladapter, og 1/8 til 1/8 vinkeladapter.

 

Det er ganske intuitivt egentlig, siden dette er adaptere, som således bare endrer hullet til et dreibart hull ...90grader på orginalhullet ...

 

Da beskriver 1/4 og 1/8 gjengene :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
:dribble:

 

Venter selv på ferdig kabinett fra AquaComputer. Valgte sølvblokken til 775.

Har også bestillt den nye 4 drive bay med vannkjøling fra AquaComputer.

 

Lekkert å se på. Så vet jeg hva jeg har i vente.

 

Takker for komplimenter!

 

Du kan glede deg! Og jeg er bare litt missunnelig på den blokken ... :dribble:

 

Den nye quaddrive er pen og en sparer en 5,25" plass i forhold til mitt opplegg. Eller egentlig, så kan en spare 2, da en ikke lenger trenger Aquatube, da quaddrive har innebygget tank ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...