Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-

Anbefalte innlegg

Er det noe med liten skrift i betingelsene? Hvorfor vil de plutselig "gi bort" 16 mbit linje til omtrent samme pris som det mange alerede ligger å betaler på abo. sitt? Er jo ikke mange mnd. siden Telenor var ute i media å jamret seg over at "en liten gruppe personer stod for x% av all trafikk, i forhold til mer normale menneskers nettbruk" (eller noe i den stilen) Undertonen i uttalelsene ga liksom asisjoner til tiden med Forbruk-måling. *grøss*

Nå vil de altså gi disse hardcore-linjebrukerne, -er de som hiver seg på først, + alle andre, enda mer båndbredde nærmest uten merkostnad?

Har Basis 2500/400 kr.349 og de vil gi meg (opptil) 16000 Mbit for kr.399, det gjør meg mistenksom.  :ph34r:

Hva er drawbacket? Noe må det være?

9490117[/snapback]

Du betaler mindre fordi du fraseir deg retten til å ringe kundeservice for feilsøk. Dette er for folk som kan feilsøke selv og melde feil selv via web. Ikkeno for Ola Nordmann, men mer myntet på mer avanserte brukere vil jeg tro.

Endret av Xzii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<bankibordet>Har aldri hatt behov for å ringe kundeservice</bankibordet>, og nå slipper jeg endelig å betale for en tjeneste jeg aldri bruker! Oppgraderte hastigheten i går, skal hente det nye modemet i dag, og så får jeg bare håpe det ikke tar alt for lang tid før jeg har den nye hastigheten.

Overrasker meg litt at Telenor foretrekker å sende ut brev om oppgraderinger, og ikke på e-post.

Lenke til kommentar
Brev har enda ikke jeg heller fått i posten.. Er det alle som er blitt oppgradert som har fått  brev i posten? Eller er det bare dere som har fått oppgradering før tiden som har fått brev i posten?

9489548[/snapback]

siterer meg selv.

Men mail har jeg fått, med dato 28.09.07

*edit* kom hjem fra jobb så hadde jeg også fått brev, med annen dato enn fra mailen jeg fikk etter bestilling. Altså fremflyttet dato til 25.09.07

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Måtte ringe kundeservice for å få nytt modem som støtter ADSL2+. Fikk et Thompson Speedtouch 780WLT for 499,-. Visste ikke om dette var en god pris eller ikke, og jeg måtte uansett ha det. Har også innebygt WLAN-router, så det er litt mer enn bare et modem.

I etterkant så jeg at denne nettsiden selger det til over dobbel pris: http://webshop.sako.no/PartDetail.aspx?q=p...3633;b:311;pl:1

De anbefalte å ikke bestille oppgradering til turbo før jeg hadde modemet, ettersom jeg kunne miste tilkoblingen så lenge modemet ikke støttet den nye hastigheten. Kampanjen skulle i alle fall vare til jul.

9463128[/snapback]

Da fikk jeg brevet i posten, og prisen var nå øket til 799,- + 99,- i frakt. I tillegg hadde jeg fått et nytt brukernavn i forhold til det jeg har i dag.

Da jeg ringte kundeservice, fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg ettersom det var bestilt på web. Etter gjentatte forklaringer om at MODEMET var bestilt på TELEFON, og at jeg gjorde som jeg fikk beskjed om og bestilte ABONNEMENTET på WEB etter at jeg hadde fått modemet, og at dette var bestillinger som ble gjort uavhengig av hverandre fikk jeg gehør.

Må vente til jeg får regningen før jeg kan ringe og klage. Og brukernavnet kunne de ikke hjelpe meg med. Er det noen andre som har oppgradert som har fått nytt brukernavn?

EDIT: BTW levering 10.10.

Endret av Jarlsberg
Lenke til kommentar

Ja, her i gården har det ikke bare vært fryd etter at linjen ble oppdatert.

For noen dager siden ble linjen oppdatert, jeg skulle få 16mb, men alle speedometer i verden som jeg har prøvd viser bare 10mb.

For 2 dager siden gikk routeren min dundass, jeg hadde et rutermodem som heter Zuxel Prestige 660HWT. Det kjøpte jeg gjennom Telenor når jeg fikk adsl for en stund siden, jeg kontaktet Telenor for å melde fra om dette og de skal sende et nytt. Så kontaktet jeg Telenor på nett for å høre om dette modemet faktisk støttet adsl2+, nei sa de, så jeg måtte bestille et nytt modem. Så var jeg på elkjøp i stad, der ser jeg mitt moden ( det ødelagte ), å joda, det skal støtte adsl2+ det!! Så jeg kjøpte med det hjem fra å prøve å se om jeg fikk liv i internett igjen. Det gjorde jeg, men linja er vanvittig ustabil og stopper opp veldig ofte! Speedometeret på itavisen.no viser ca 4mb ned og 700kbp opp!! Det er IKKE det jeg betaler for.. Har sendt mail til Telenor, men har ikke fått svar. Er ikke alltid det er like kult uten kundeservice! :thumbdown:

Lenke til kommentar
På Yokohama får jeg 1744/174 !?

New York 4594/449.

9496891[/snapback]

ok, var litt nyskjerrig/uvitene om hvorvidt det hjelper med rask(ere) linje i og med at serverne ikke kan levere full pott til meg/min 2500 linje. Men ser av dine resultater at det tross alt gir utelling med Turbo.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
I boksen ligger det en lapp om at programvare må installeres før modemet kobles til. Hvorfor i all verden må noe installeres på PC-en for å kunne bruke modemet?

9504335[/snapback]

Bl.a. sånt noe som gjør meg mistenksom til dette "tilbudet" :hrm:

I tillegg høres det som Kundeservice/05000 er litt avvisende/bryske med å være til hjelp, selv når man ikke engang har kommet ordentelig i gang med abonementet.

Jeg kommer i alle fall til å sitte på gjerdet en stund til før jeg evt. vurderer å oppgradere. Stoler ikke på Teleneor og hva slags krumspring de har for seg. ;)

Lenke til kommentar
I boksen ligger det en lapp om at programvare må installeres før modemet kobles til. Hvorfor i all verden må noe installeres på PC-en for å kunne bruke modemet? Det er jo en frittstående maskinvare.

9504335[/snapback]

Vanligvis trenger man ikke cd for å konfigurere modem fra Telenor.

CD-en er der for å gjøre det enkelt for menigman å komme i gang, man vil i tillegg få installert "connection centre" (tror jeg det het), ett program man egentlig ikke har bruk for.

Vet ikke om det er noe spesielt med Telenor Turbo som krever att man bruker CD-en under konfigurasjonen.

Lenke til kommentar

Som nevnt før i denne tråden. Bestilte Turbo, under en uke etterpå var nettet mitt vekk. Ringte Telenor, å de sa jeg hadde fått oppgradert linjen min nå. Spurte hva slags modem jeg hadde. Sa jeg hadde ett gørrgammelt Speedtouch. De ba meg skaffe ett modem som taklet ADSL2. Reiste å kjøpte ett, kom hjem å koblet det til. La til bruker navnet mitt, å passord. Rett på nett. Kan ikke gjøres mye enklere enn dette synes jeg. Veldig fornøyd med Telenor sin raske behandling av bestillingen min ihvertfall :)

Lenke til kommentar
I boksen ligger det en lapp om at programvare må installeres før modemet kobles til. Hvorfor i all verden må noe installeres på PC-en for å kunne bruke modemet? Det er jo en frittstående maskinvare.

9504335[/snapback]

Vanligvis trenger man ikke cd for å konfigurere modem fra Telenor.

CD-en er der for å gjøre det enkelt for menigman å komme i gang, man vil i tillegg få installert "connection centre" (tror jeg det het), ett program man egentlig ikke har bruk for.

Vet ikke om det er noe spesielt med Telenor Turbo som krever att man bruker CD-en under konfigurasjonen.

9505568[/snapback]

Kjøper man en router også ligger det lapp inni hvor det står det samme. "run cd first"

Som holvik sier, det er for den vanlige mann og kvinne i gata som ikke kan noe om slikt.

Selv har jeg ikke noe SW installert fra telenor, ikke noen av mine pcèr.

Lenke til kommentar
Som nevnt før i denne tråden. Bestilte Turbo, under en uke etterpå var nettet mitt vekk. Ringte Telenor, å de sa jeg hadde fått oppgradert linjen min nå. Spurte hva slags modem jeg hadde. Sa jeg hadde ett gørrgammelt Speedtouch. De ba meg skaffe ett modem som taklet ADSL2. Reiste å kjøpte ett, kom hjem å koblet det til.

9505583[/snapback]

Er ikke rutermodem inkludert i abonementet?

Dette er hva de sier;

"Hva skjer når jeg har bestilt ADSL Turbo

Når din bestilling er registrert, sendes utstyret du har behov for i posten hjem til deg. Pakken vil inneholde router, kabler og innstallasjons-CD. Innholdet vil variere ettersom hva slags utstyr du allerede har."

http://www.online.no/at/20070904-telenor_adslturbo.html

Står ikke noe sted at man må skaffe modem selv? :hmm:

Lenke til kommentar
Nei ditt modem støtter ikke adsl2+, så du må ha nytt.

Modemet er ikke gratis, fikk det for 250 siden jeg bestilte via web.

9452271[/snapback]

Hvor bestillte du dette fra? Telenor? Mulig jeg er blind men finner ikke noe sted å bestille noe modem :ermm:

Telenor selger 3 modemer, Thomson SpeedTouch 546T, Thomson Speedtouch 546T2 og Zyxel Prestige 660HWT, Prestige er en wireless router, mens de andre har vanlig 4porters.

Fikk med Speedtouch 546T2 fra de, og det funker fint her.

9452419[/snapback]

Kan man velge hvilket modem man vil kjøpe? Har jo trådløsruter fra før, så er jo interessert i å bruke så lite penger som mulig...

Vet noen om Telehuset selger modem?

Edit: Fant Thomson Speedtouch 546T2 på telehuset.no til 699,-. Var jo litt dyrt da.

Endret av mOkk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...