Gå til innhold

Telenor turbo 16mbit 399,-

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor ADSL i dag, og ved å logge meg inn på min side, og forsøke å oppgradere, får jeg samme skjemaer som dersom jeg var en ny kunde. Bør det ikke være mulig å endre hastigheten uten å måtte gå gjennom alle mulige valg med adressesjekk osv? Redd jeg plutselig sitter med to abonnementer.

Sitter med et Lucent CellPipe modem, men ettersom det er skrudd fast under bordet er det litt styr for å få sjekket eksakt modellnummer. Noen som vet om dette kan støtte ADSL2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Telenor ADSL i dag, og ved å logge meg inn på min side, og forsøke å oppgradere, får jeg samme skjemaer som dersom jeg var en ny kunde. Bør det ikke være mulig å endre hastigheten uten å måtte gå gjennom alle mulige valg med adressesjekk osv? Redd jeg plutselig sitter med to abonnementer.

9456312[/snapback]

http://privat.telenor.no/internett/adsltem...a=goAdslBestill

Hvis du ser på denne siden har du et valg der du huker av for at du har adsl fra før men vil oppgradere! :thumbup:

Lenke til kommentar
http://privat.telenor.no/internett/adsltem...a=goAdslBestill

Hvis du ser på denne siden har du et valg der du huker av for at du har adsl fra før men vil oppgradere! :thumbup:

9456400[/snapback]

Se der ja :).

Problemet er nå at modemet mitt ikke støtter denne hastigheten, og jeg må skaffe meg et annet dersom jeg vil ha turbo, men dette er ikke noe menyvalg for denne bestillingsmetoden. Burde være inkludert dersom jeg binder meg til et år, men jeg må vel ringe kundeservice for å få avklart dette.

Lenke til kommentar

O.o Fristende :dribble:

Har Basis per i dag så dette ville ha vært no for bare 50kr mer i mnd wee......

Spørsmålet er må jeg betale support til dom folka hvis det er feil på linjen og jeg ringer inn til telenor og sier FEIL på linja...?

Support jeg må betale for i hvilken forstand? Noe feil med ADSL boxen Telenor eller betalingstjenesten?

Lenke til kommentar

Bestilte oppgradering via innlogging på min konto på online.no

Leveringstida var grei nok, men det oppsto problemer da mitt gamle Nokia modem fra telenor ikke funket mer.

Angret på at jeg ikke bestilte via telefon .. så jeg måtte vente en uke ekstra uten nett før det nye zyxel modemet kom og jeg fikk nett igjen.

Bra tilbud fra telenor, og de leverer det de lover .. iallefall så langt.

Lenke til kommentar

Måtte ringe kundeservice for å få nytt modem som støtter ADSL2+. Fikk et Thompson Speedtouch 780WLT for 499,-. Visste ikke om dette var en god pris eller ikke, og jeg måtte uansett ha det. Har også innebygt WLAN-router, så det er litt mer enn bare et modem.

I etterkant så jeg at denne nettsiden selger det til over dobbel pris: http://webshop.sako.no/PartDetail.aspx?q=p...3633;b:311;pl:1

De anbefalte å ikke bestille oppgradering til turbo før jeg hadde modemet, ettersom jeg kunne miste tilkoblingen så lenge modemet ikke støttet den nye hastigheten. Kampanjen skulle i alle fall vare til jul.

Lenke til kommentar

Hva skjer når jeg har bestilt ADSL Turbo

Når din bestilling er registrert, sendes utstyret du har behov for i posten hjem til deg. Pakken vil inneholde router, kabler og innstallasjons-CD. Innholdet vil variere ettersom hva slags utstyr du allerede har.

Siden dette står på siden så skulle man tro at alt utstyret man trengte fulgte med?

Jeg sitter med en av de gamle Thompson modellene som da ikke vil fungere, men jeg fikk jo ingen mulighet til å bestille ny samtidig som jeg byttet til Turbo.

Må jeg krype til korset og ringe eksperten dems for å ordne dette? Er jo lurt å ha det på plass før linjen blir oppgradert!

Lenke til kommentar

Gikk inn på online.no å sjekket hastigheten på mitt abo. Der står det at jeg har 16mb linje, selvom leveringsdatoen er 29 september. Det kan ha skjedd 2 ting.

- De har åpnet linjen, men modemet takler det ikke og farten er som før?

- De har ikke åpnet linjen, men siden jeg har bestillt så har de oppdatert "mitt abbonement" allerede.

?

Lenke til kommentar
Gikk inn på online.no å sjekket hastigheten på mitt abo. Der står det at jeg har 16mb linje, selvom leveringsdatoen er 29 september. Det kan ha skjedd 2 ting.

- De har åpnet linjen, men modemet takler det ikke og farten er som før?

- De har ikke åpnet linjen, men siden jeg har bestillt så har de oppdatert "mitt abbonement" allerede.

?

Restart modemet ditt.

Dagen før jeg ble oppgradert kunne jeg se at dem satte meg over på en annen port i sentralen.. Dette kan sjekkes her.. Logg inn og søk på ditt tlf.nr, sjekk deretter hvilken Port-type du er koplet til..

Endret av Ulven
Lenke til kommentar

Se der ja.

Men er noen ting her som jeg lurer på, ut i fra den linken Ulven ga meg så ser det ut til at jeg kan ha maks 19mb inn, så 16 burde jo hvertfall funke fint.

Testet speedometeret på itavisen, der klokker den inn på ca 11mb i sekundet inn og 800kb ut. Men det er skuffende hastigheter når jeg skal laste ned fra sider og osv.. Prøvde å laste ned fra Rapidshare, der lå jeg på 500kbps, noen andre steder ligger jeg på 250kbps ca.

Noen som vet hva det kan være? Støtter egentlig modemet mitt Turbo? Modemet heter Zyxel Prestige 660HWT.

Lenke til kommentar
Dagen før jeg ble oppgradert kunne jeg se at dem satte meg over på en annen port i sentralen.. Dette kan sjekkes her.. Logg inn og søk på ditt tlf.nr, sjekk deretter hvilken Port-type du er koplet til..

9465274[/snapback]

Som i dette du mener:

Informasjon om termineringspunkt

Bredbånd porttype: ATMF

Flagg for DSLAM grensesnitt: Koblingspunktet har aDSLAM

Og hva vil det da evt endre seg til? (om du har formening om det..)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

9465274[/snapback]

Som i dette du mener:

Informasjon om termineringspunkt

Bredbånd porttype: ATMF

Flagg for DSLAM grensesnitt: Koblingspunktet har aDSLAM

Og hva vil det da evt endre seg til? (om du har formening om det..)

9466650[/snapback]

atm2

Lenke til kommentar
Hvis jeg laster ned fra en internett side, feks opera.no, så ligger jeg på ca 1,4mb.

Men når jeg laster ned en torrent feks kommer jeg aldri over 40kb!! Irriterende..

9468612[/snapback]

Slå ned ut hastigheten på torrent programmet ditt. Laster den fullt ut, så begrenser du ned hastigheten VELDIG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...