nPulz Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det er så og si korrekt, men om dere er flere brukere på nette samtidig, dvs driver andre og surfer, laster, bruker VoIP etc. så vil du merke dette at hastigheten blir trægere, fortere på en 2000/400 enn på en 16000/1000 om du skjønner. Svartiden fra deg mot serveren du er tilkoblet vil være den samme, om du har linje nok til og kjøre denne applikasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det er så og si korrekt, men om dere er flere brukere på nette samtidig, dvs driver andre og surfer, laster, bruker VoIP etc. så vil du merke dette at hastigheten blir trægere, fortere på en 2000/400 enn på en 16000/1000 om du skjønner. Svartiden fra deg mot serveren du er tilkoblet vil være den samme, om du har linje nok til og kjøre denne applikasjonen. Tror jeg skjønner hva du mener.. Men jeg tviler på at en 2000/400 linje er kraftig nok til å kjøre halo 3. Dette er et spill som jeg tror trenger mere båndbredde enn 2000/400 ...? Jeg kommer ikke til å bruke ip tlf eller pc til å laste ned ting når jeg spiller.. Ville vært veldig fint om noen som vet litt om dette hadde svart, ikke det at du ikke har peiling npulz, men jeg tar gjerne imot svar fra andre også Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Men jeg tviler på at en 2000/400 linje er kraftig nok til å kjøre halo 3. Dette er et spill som jeg tror trenger mere båndbredde enn 2000/400 ...? Det vil fungere finfint uansett hvor fancy grafikk spillet måtte finne på å ha . Det er snakk om ytterst lite båndbredde som går med til et spill og evt. innebygd voip. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Tilbudet på 20 mbit (julekampanje) varer i ett år fra man bestiller. Er det noen som vet hvor stabile ventelo er i forhold til telenor? En stabil linje er viktigere enn en litt høyere hastighet for meg. Endret 7. november 2007 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Om de er stabil i ditt område tør jeg ikke si noe om, dette er svært variabelt ifra plass til plass, hvordan linjekvaliteten hos deg er, hvordan tråddiameter du har osv. Men av personlig erfaring er Ventelo stabil, hvertfall her hvor jeg bor, hadde dem før jeg skiftet leverandør i over et år. Skiftet kun leverandør siden jobben min begynte med salg av ADSL (Operatøraksess) som igjen gjorde at jeg fikk et svært godt tilbud på bredbånd. Alt i alt, support hos Ventelo kan være noe sær og til tider vanskelig og nå. Linjen deres er stabil, og god og stabil svartid mot omverden. Hadde ikke nedetid en gang som jeg kan huske når jeg hadde dem. Noe som er svært viktig for meg også. Lenke til kommentar
jubeiyagu Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Noen andre som opplever at Turbo'n er laaangt unna sin lovet hastighet? Ble lovet 12 mb pga distanse, men fikk bare 6,5. Nå i de siste 2 ukene har jeg hatt kun 1mb! Telenor må få det fikset! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) sentralen jeg er på så skulle jeg få 8mbit på turbo abbo, sync modem er 9606mbit, har stabilt 7,6. og har vært det hele tiden. gammel abbo, var 4mbit, ga meg 3.6 ca Endret 8. november 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, jeg bestilte telenors turbo linje i slutten av september. Sist torsdag ringte vi for sikkert 10. gang og spurte hvor det ble av dem. Hele tiden har de utsatt og utsatt. Sist torsdag sa de 15 desember til oss. Dette er vel litt for galt, ? ble hørt 4 uker leveringstid, nå er det straks endel mer enn det ? hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, jeg bestilte telenors turbo linje i slutten av september. Sist torsdag ringte vi for sikkert 10. gang og spurte hvor det ble av dem. Hele tiden har de utsatt og utsatt. Sist torsdag sa de 15 desember til oss. Dette er vel litt for galt, ? ble hørt 4 uker leveringstid, nå er det straks endel mer enn det ? hva kan jeg gjøre? Til sammenligning så bestilte jeg en gang mellom 28 oktober til 2 november og fikk montør på døren den 21 november som fikser linja mi og med en ruter. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hei, jeg bestilte telenors turbo linje i slutten av september. Sist torsdag ringte vi for sikkert 10. gang og spurte hvor det ble av dem. Hele tiden har de utsatt og utsatt. Sist torsdag sa de 15 desember til oss. Dette er vel litt for galt, ? ble hørt 4 uker leveringstid, nå er det straks endel mer enn det ? hva kan jeg gjøre? Problemet kan være at sentralen du tilhører må utbygges med flere porter for adsl2+ pga stor etterspørsel. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da skal jel jeg bestille følgende komponenter. Noen synspunkter? Hei, jeg bestilte telenors turbo linje i slutten av september. Sist torsdag ringte vi for sikkert 10. gang og spurte hvor det ble av dem. Hele tiden har de utsatt og utsatt. Sist torsdag sa de 15 desember til oss. Dette er vel litt for galt, ? ble hørt 4 uker leveringstid, nå er det straks endel mer enn det ? hva kan jeg gjøre? Problemet kan være at sentralen du tilhører må utbygges med flere porter for adsl2+ pga stor etterspørsel. Ikke så dumt forslag, men jeg bor i en stor byavdeling med en godt over 5000 innbyggere i ett tettområde. 'Jeg gleder meg ihvertfall, er lei av 3mbit Vår Netgear WPN924x2 skal klare å takle ADSL2 ? eller ? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da har jeg fått denna turbo-saken, men jeg får ikk 16 mbit hastighet? Når jeg kjører speedtest uten noe belastning av linja så får jeg ca. 7 mbit. Hva kommer det av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Da har jeg fått denna turbo-saken, men jeg får ikk 16 mbit hastighet? Når jeg kjører speedtest uten noe belastning av linja så får jeg ca. 7 mbit. Hva kommer det av? Kan være flere grunner, men mest sannsynlig fordi du ikke bor nærme nok sentralen.. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Kan også ha med at testene han har kjørt seg gjennom ikke er beregnet for større hastighet enn 10Mbit. Hvilke tester kjørte du når du sjekket din hastighet Metalheart? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg fikk beskjed fra Telenor at de ikke kunne levere 16mbit, men "kun" 12mbit til meg, og har testet hastigheten med TPTest og gjennom Usenet downloads og jeg ligger stabilt så godt som hele tiden på 12,1 mbit. Veldig fornøyd med det jeg:D Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Sjekka på flere tester. Blant annet IT-avisen og speedtest.com Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Sjekk linja di på https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb Her står det hvor raskt nett du kan få Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Sjekk linja di på https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb Her står det hvor raskt nett du kan få Kan jo ikke sjekke turbo-linja der? Lenke til kommentar
ChrizO Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har dere peil på om dette Speedtouch Trådløste multimodem takler ADSL Turbo? Føler meg totalt lurt av telenor igjen, holdt meg unna dem i mange mange år før jeg tenkte jeg skulle gi dem et forsøk.. Hadde ikke telefon linje inn i leiligheten så måtte bestille det og et adsl abb.. Greit nok men selgeren nærmest nektet meg å bestille Telenor max, ville bli MYE billigere for meg å bestille telenor basic, ender med at jeg får linja idag, må betale for både bredbåndspatrulje ( som jeg absolutt ikke ville ha ), dette nye modemet, levering og telefon linje ! Jeg får ikke ADSL Turbo og må sikkert vente 4 uker før jeg får oppgradert linjen, i tillegg må jeg sannsyneligvis ha nytt modem? Så da sitter jeg på basic og vurderer kutte ut hele shiten med engang og bestille en annen leverandør.. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det høres ut som en merkelig løsning. Du har vel angrerett på pakken, så da er det jo bare å si nei takk likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå