ThaDude Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) - Forventet levering: 13.10.2007 Ting tar tid hos Telenor....! 9527581[/snapback] Så bestill hos noen som kan levere raskere da... 9528140[/snapback] Eller nei... 1. Telenor er de eneste som leverer på min adresse 2. Leveringstiden får man ikke oppgitt før man allerede HAR bestillt 3. Jeg har bindingstid igjen hos Telenor 4. 1 mnd leveringstid (bestilte dette 14. sep) burde være helt unødvendig uansett. Jeg har telenor adsl ekstra fra før, så dette er kun snakk om en oppgradering. Flere gode idéer? Endret 19. september 2007 av ThaDude Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Edit støtter speedtuch ST546 ADSL2 ? 9527563[/snapback] ja. http://www.dsl-warehouse.co.uk/product.asp?pr=ST546 Lenke til kommentar
Bza Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 - Forventet levering: 13.10.2007 Ting tar tid hos Telenor....! 9527581[/snapback] Så bestill hos noen som kan levere raskere da... 9528140[/snapback] Eller nei... 1. Telenor er de eneste som leverer på min adresse 2. Leveringstiden får man ikke oppgitt før man allerede HAR bestillt 3. Jeg har bindingstid igjen hos Telenor 4. 1 mnd leveringstid (bestilte dette 14. sep) burde være helt unødvendig uansett. Jeg har telenor adsl ekstra fra før, så dette er kun snakk om en oppgradering. Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Jeg fikk kortet ned min ventetid ved å kontakte salgsavdelingen til Telenor og spørre pent og høflig om det ikke var mulig å få koblet om signalene noe tidligere... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva inneholder CDen som følger med ADSL2+ modemet? Ettersom jeg har en router med PPoE, så jeg ikke noen grunn til å installere noe som helst. Byttet bare det gamle modemet med det nye, og alt fungerer som det alltid har gjort. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Mange. Virker som du tror Telenor ikke leverer fortere til deg fordi de ikke gidder. Det er ikke tilfelle. Er nok andre variabler inne i regnestykket her også. Lenke til kommentar
ThaDude Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Mange. Virker som du tror Telenor ikke leverer fortere til deg fordi de ikke gidder. Det er ikke tilfelle. Er nok andre variabler inne i regnestykket her også. 9530114[/snapback] Jeg tror ingen ting. Jeg VET faktisk ganske mye om hvordan og hvorfor dette blir gjort. Jobbet selv hos Telenor for noen år siden. Dette blir KUN gjort for å spare penger. De samler opp masse saker på samme sentral før de velger (les gidder) å sende ut en tekniker. På den måten kan de sende ut en tekniker pr mnd, mens de egentlig burde sende ut en hver uke. Eller de kunne automatisere oppgraderingen som hos NGT. Der fikk jeg oppgradering mens jeg snakket med dem på telefonen, fordi de har bedre utstyr i sentralen og slipper å manuellt patche om til andre kort etter hastighet. Og NGT er likssom de med dårlig service... Derfor må noen Telenorkunder bare vente et par dager, fordi de tilfeldigvis har en tekniker som skal ut da. Og andre må vente en mnd eller mer. De flerste NGT kunder må imidlertid vente 30 sek (om de har riktig modem og nyere sentral). Og hvis du lurer, har jeg allerede riktig adsl2 kompatibelt modem, så det eneste de må gjøre er å flytte en kabel i sentralen fra ett kort/port til ett annet. Og det går helt greit det. Den som venter på noe godt osv... Men jeg forbeholder meg retten til å si at ting tar tid hos Telenor. For det gjør det faktisk! Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Mange. Virker som du tror Telenor ikke leverer fortere til deg fordi de ikke gidder. Det er ikke tilfelle. Er nok andre variabler inne i regnestykket her også. 9530114[/snapback] Jeg tror ingen ting. Jeg VET faktisk ganske mye om hvordan og hvorfor dette blir gjort. Jobbet selv hos Telenor for noen år siden. Dette blir KUN gjort for å spare penger. De samler opp masse saker på samme sentral før de velger (les gidder) å sende ut en tekniker. På den måten kan de sende ut en tekniker pr mnd, mens de egentlig burde sende ut en hver uke. Eller de kunne automatisere oppgraderingen som hos NGT. Der fikk jeg oppgradering mens jeg snakket med dem på telefonen, fordi de har bedre utstyr i sentralen og slipper å manuellt patche om til andre kort etter hastighet. Og NGT er likssom de med dårlig service... Derfor må noen Telenorkunder bare vente et par dager, fordi de tilfeldigvis har en tekniker som skal ut da. Og andre må vente en mnd eller mer. De flerste NGT kunder må imidlertid vente 30 sek (om de har riktig modem og nyere sentral). Og hvis du lurer, har jeg allerede riktig adsl2 kompatibelt modem, så det eneste de må gjøre er å flytte en kabel i sentralen fra ett kort/port til ett annet. Og det går helt greit det. Den som venter på noe godt osv... Men jeg forbeholder meg retten til å si at ting tar tid hos Telenor. For det gjør det faktisk! 9530788[/snapback] Var noe sånt jeg hadde i tankene. Enig i at teknikerne burde sendes ut oftere.. Men et bra tilbud blir det likevel mener nå jeg. Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Nå har jeg faktisk fått modem nummer 2 fra telenor. Lurer på hva de driver med .. blir spennende å se om de fakturerer for begge. Lenke til kommentar
ThaDude Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Var noe sånt jeg hadde i tankene. Enig i at teknikerne burde sendes ut oftere.. Men et bra tilbud blir det likevel mener nå jeg. 9531206[/snapback] Helt enig! Tilbudet er bra, og verdt å vente på. Lenke til kommentar
Jorgengk Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nå blir jeg litt arg. Avbestillte hele Turbo så jeg kunne bestille på nytt med ønsket (les ønsket) modem. Neida, Telenor sendte like greit meg et multimodem som jeg ihvertfall ikke skulle ha. Så nå sitter jeg med en svær boks som jeg må sende tilbake og kanskje betale frakta for selv! Greit at Telenor skal være flinke med kundeservice, men må da for FA** få bestemme selv hva man skal ha for no? Har avbestillt hele Turbo nå så jeg får litt lengre tid å tenke meg om... Lenke til kommentar
End-re Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Duger denne http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=4&va...arenr=&sm=10289 eller må man ha en av de på listen til telenor ? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Følgende modem er godkjent og supporteres av Telenor og støtter Bredbåndstelefoni fra Telenor: * Zyxel Prestige 660HWT * Thomson SpeedTouch 546T2 * Thomson SpeedTouch 546T * Thomson SpeedTouch 510i Følgende modem er godkjent og supporteres av Telenor: * Topcom Xplorer 871BT * Alcatel SpeedTouch Home * Zyxel Prestige P650-13 * Zyxel Prestige 650R-33 * Lucent Cellpipe 20A-BX-TN * Topcom Xplorer 871T7 * Nokia M5112 * Alcatel A1000 Følgende modem er godkjent av Telenor: * DrayTek Vigor2500 4-port router * DrayTek Vigor2500We WLAN 4-port router Lenke til kommentar
qdos Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Telenor sendte meg et Thompson SpeedTouch 780WLT, som også har bredbåndstelefoni, så jeg regner med de støtter det også Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vet dere om elkjøp har 30dagers retur på modem ? Da kan vi(jeg) jo kjøpe en på elkjøp og levere den tilbake når jeg får et fra telenor som aldri kommer. ..... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vet dere om elkjøp har 30dagers retur på modem ? Da kan vi(jeg) jo kjøpe en på elkjøp og levere den tilbake når jeg får et fra telenor som aldri kommer. ..... 9536961[/snapback] Det er det jeg har gjort Er 30 dagers retur ja.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 verdilapp eller cash tilbake ? Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Cash tilbake med et smil er hva de påstår. Husk bare å ta vare på alt av CD-er osv, pakken må være i like bra stand som når du først åpnet den. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg tror ingen ting. Jeg VET faktisk ganske mye om hvordan og hvorfor dette blir gjort. Jobbet selv hos Telenor for noen år siden. Dette blir KUN gjort for å spare penger. De samler opp masse saker på samme sentral før de velger (les gidder) å sende ut en tekniker. På den måten kan de sende ut en tekniker pr mnd, mens de egentlig burde sende ut en hver uke. Eller de kunne automatisere oppgraderingen som hos NGT. Der fikk jeg oppgradering mens jeg snakket med dem på telefonen, fordi de har bedre utstyr i sentralen og slipper å manuellt patche om til andre kort etter hastighet. Og NGT er likssom de med dårlig service... Jeg blir ekstremt overrasket om Telenor's egen håndtering er forskjellig fra hvordan wholesale biten fungerer (dvs de aller fleste andre leverandører i Norge). Man booker en ordre -> får en dato minst 14 dager frem i tid (var tilfellet når jeg jobbet med dette hos en wholesale leverandør vertfall) fra entrepenør i området -> montør dukker opp. Er ikke sånn at man sitter å ruger på en ordre for å utsette noe som helst, ordrebøkene fra entrepenørene er mer enn fulle nok allerede. Endringen det er snakk om her er en fysisk omkobling fra ADSL til ADSL2. Det er ikke noe noen leverandører kan gjøre uten en fysisk jobb. Du kan endre hastigheter på en port; du kan ikke fysisk koble om via remote. Sier seg jo nesten selv, synes du ikke? Derfor må noen Telenorkunder bare vente et par dager, fordi de tilfeldigvis har en tekniker som skal ut da. Og andre må vente en mnd eller mer. De flerste NGT kunder må imidlertid vente 30 sek (om de har riktig modem og nyere sentral). Om du er koblet på samme aksess som du skal oppgraderes til kan alle leverandører (dog NGT er kjappest på dette, der er jeg enig) ta oppgraderingen hurtig. Må du bytte fra ADSL til ADSL2 må alle ha en fysisk jobb. Og hvis du lurer, har jeg allerede riktig adsl2 kompatibelt modem, så det eneste de må gjøre er å flytte en kabel i sentralen fra ett kort/port til ett annet. Og det går helt greit det. Den som venter på noe godt osv... Men jeg forbeholder meg retten til å si at ting tar tid hos Telenor. For det gjør det faktisk! 9530788[/snapback] "Det eneste" er forøvrig tilsvarende med en full installasjon for en montør som installerer ADSL hos en kunde som har telefon linje. I min erfaring tar ting tid i telecom brasjen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 1. Telenor er de eneste som leverer på min adresse Sist jeg sjekket kunne "vi" levere alle steder Telenor kan levere. "Vi" = hvilken som helst wholesale leverandør som igjen betyr basically hvilken som helst ISP i landet. 4. 1 mnd leveringstid (bestilte dette 14. sep) burde være helt unødvendig uansett. Jeg har telenor adsl ekstra fra før, så dette er kun snakk om en oppgradering. Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Siden du hevder å vite hva du snakker om i en tidligere post her vet du vel at dette er, teknisk sett, det samme som en ny installasjon ? Knakende likegyldig hvilken leverandør du bruker når det er entrepenørene i området som har fulle ordrebøker. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tull, dersom du har en ISP som ikke kjører på Telenor DSLAM kan de gjøre det mens du har dem på tråden. Har fått gjort dette selv, og sett det i praksis. Lenke til kommentar
ThaDude Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 1. Telenor er de eneste som leverer på min adresse Sist jeg sjekket kunne "vi" levere alle steder Telenor kan levere. "Vi" = hvilken som helst wholesale leverandør som igjen betyr basically hvilken som helst ISP i landet. 4. 1 mnd leveringstid (bestilte dette 14. sep) burde være helt unødvendig uansett. Jeg har telenor adsl ekstra fra før, så dette er kun snakk om en oppgradering. Flere gode idéer? 9528618[/snapback] Siden du hevder å vite hva du snakker om i en tidligere post her vet du vel at dette er, teknisk sett, det samme som en ny installasjon ? Knakende likegyldig hvilken leverandør du bruker når det er entrepenørene i området som har fulle ordrebøker. 9537673[/snapback] I min sentral kan ingen andre levere, av den enkle grunn at det er helt fullt på aksessnettet. Det er vel neppe en hemmelighet at Telenor ofte prioriterer sine egne kunder når aksessnettet er fullt/nesten fullt, selv om dette selvfølgelig er ulovlig. Andre ISP'er med samme aksessnett kunne ikke levere, men av en eller annen "magisk" grunn kunne kun Telenor levere. Dette er overodet IKKE det samme som en ny installasjon. Jeg får ikke ASDL2+ fordi sentralen min ikke er oppgradert enda. Jeg venter kun på 8 mbit, og det burde uten problem kunne gjøres sentralt uten en tekniker. Entrepenørene Telenor benytter seg av i mitt omeråde har på ingen måte fulle ordrebøker! Mulig Telenor betaler de for lite, så de kommer sist i køen. Men det er for meg fullstendig likegyldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå