Thor. Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Heisann. Jeg skal nå bo på hybel i tilnærmet to år. Ved den anledning så vil jeg jo kunne spille musikk for det, bare ikke for mye bass. Veggene er ikke av topp kvalitet og i dette huset er det to hybeler plassert på rekke med mange hus på sidene. Jeg har allerede et surround anlegg jeg kunne ha brukt men det har for høyr bass nivå selv på null. Det jeg da ser etter er noen høyttalere som jeg kan kople min mp3 spiller, pc og psp til, gjerne noe smått på størrelse med pc-høyttalerne som står på bordene. Jeg har ingen andre krav til lyden enn at det bør være en passelig balanse på lyden. Ikke for mye diskant, ikke for mye bass og skal kunne kjøpes i molde (ikke nettbutikk). Hva foreslår du? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hvis du er egen av deg og ikke tenker på besøk, så kan du kjøpe deg noen villt bra hodetelefoner og en hodetelefonforsterker. Skal du ha anlegg, og må kjøpe i Molde, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal anbefale. Vet du om noen butikker i nærheten som selger hifi? Ser de har HiFi Center Kjeden i Kristiansund, hvis du orker å reise dit. Og Hi-Fi Klubben har de i Ålesund, og det er vel litt nermere. Her er fire høyttalerforslag, fra Hi-Fi Klubben: Podspeakers MicroPod SE - 1396 Cambridge S30 - 1596 Dali Concept 1 - 1796 B&W LM1 - 2396 Dali Concept 2 - 2396 Alle de kan drives av følgende tre forsterkere uten problem: NAD C315BEE - 2498 Cambridge 540A v.2 - 2698 NAD C320BEE - 2698 Se om du finner noe du liker der, eller fortell meg et sted i nærheten av deg du kan kjøpe. Om det er spesielle merker de fører der hjelper det om du nevner de. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Jeg har ikke store kjennskapen med butikker i molde siden jeg vanligvis bare er det 2-3 ganger i året for å handle inn klær, julegaver og slikt. Og Jeg har allere de et koss porta pro og noen propper. Jeg tenkte høyttalere for da slipper jeg headsett. Burde kanskje nevnes i førstepost. Jeg har sett en radio-tv hi-fi butikk nede i nærheten ved storgata. Husker ikke stort annet. Jeg har også ikke så stort budsjett. under 1000 og kanskje noe i stil med "familiens anlegg" om du skjønner. Har også bare 10 kvm med rom så bør ikke være noen stor forserker heller Takk for help EDIT: Smileys i hvert avsnitt. Jaja. Legger til at fjernkontroll hadde vært bra (ikke til styring av musikk men volum på anlegg bare) Endret 24. august 2007 av Thor. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) For under 1000kr får du ikke noe serlig, ikke hvis du skal ha nytt. Hvis du ser på prisguide, og sorterer etter 2 høyttalere inne på høyttaleravdelinga, så ser du utvalget av 2.0 systemer ment for PC-bruk. De gir grei lyd, men spiller aldeles ikke høyt, og om de gjør det, så har bassen vrengt seg for lenge siden. Detaljrikheten er så som så, men den er helt ok til avspilling av mp3. Det er vel det de høyttalerene er ment for å spille. Av de du finner på siden, så er Bose nesten garanter de beste, noe du ser på prisen. Ingen av høyttalerene tilbyr noe serlig bass, så noe kraftverk kommer du ikke til å sitte forran. Volumet du kan spille før ting begynner å vrenge seg er nok ikke av det mest spektakulære, men til hverdagslig lytting bør det gå greit. Mikroanlegg fra storkjeder er heller ikke så dumt, bare du holder deg til kjenter merker, og ikke begir deg ut på ting som Matsui eller liknende. Hold deg til de store, som Sony, JVC, Panasonic, Yamaha, LG og Philips. Du må gjerne ut med 2000kr for å få noe du er fornøyd med, men du blir i det minste fornøyd. Ulempen med de typene anlegg er at de som regel har svært få tilkoblingsmuligheter. Billigste jeg får til på Hi-Fi Klubben er 3000, noe som skal låte ganske bra, og ikke ha noe serlig med bass (3,5" satelitthøyttaler). Fordelen med det er at du har veldig mange tilkoblingsmuligheter, så du trenger ikke skifte kilde manuellt ved å dra ut en kabel og sette inn en annen. Men de har noen greie og små høyttalere til 996,-, som du kan bruke på stort sett alle forsterkere. Lite kravstore høyttalere, som spiller ganske rent. Det vil si at om du har en form for stereo hjemme, kan du bruke den forsterkeren på de høyttalerene. Tror jeg fant ut hva den butikken du snakka om heter, "Hansen Radio & TV", kan det stemme? Vet ikke alt de fører, men de fører Pioneer i hverfall. Noe som hjelper lite, da det billigste jeg får til med Pioneer blir litt for dyrt for deg. Havner på 3500 med billigste forsterker og billigste høyttalere. Høyttalerene er dyrere enn de på klubben, men forsterkeren er billigere. Endret 24. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Takk Pioneer har jeg kjentskaper med. Foreldrene mine kjøpte en dvd pakke med 5.1 surround og dvd spiller for rundt 600 for omtrent 2.5 år siden (dv 303 tror jeg kan stemme?) Og angående siste avsnitt så stemmer det navnet ja. Dersom anlegg koster så mye (regner med det innebærer høyttalere+forsterker), Må jeg vente noen lønninger før jeg kan kjøpe noe for jeg begynte netopp som lærling på en bedrift der. Blir så mye jeg har lyst på. Ny tv, fungerende tv og dette anlegget. Da tror jeg dette blir sisteprioritet siden jeg har ok parabol og elendig tv. Regner med jeg kan sjekke utvalget hos elkjøp og, selv om de selger kjøleskap der og Går for Pioneer om jeg finner noe brukbart. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Så lenge du finner noe du er fornøyd med så kan du kjøpe det hvor du vil. Pioneer er et trygt valg som regel, og for 3500 får du Pioneer CS-3070 og Pioneer A-109 Forsterkeren er grei, men høyttalerene kan du finne mer kompakte om du kjøper andre merker. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 T-amp og noen billige høyttalere kanskje: tråd om T-amp Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå