Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer


LordShaft

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Kjedelig? Det er greit at plottet er litt utenom det vanlige, men kjedelig er det absolutt ikke.

9368648[/snapback]

 

Dude, jeg vet meget godt når jeg kjeder meg og når jeg har det gøy...

 

Konkret kan jeg si at audiologgene er en meget kjedelig måte å fortelle en historie på. Spillet har jo praktisk talt ingen dialoger, hvertfall i de 5-6 timene jeg har spilt. Plasmid'ene appelerte rett og slett ikke til meg, syntes det blir for mye bytting mellom dem og våpene, og man må bruke begge for å fjerne fiendene. Gene tonic'ene og våpenoppgraderingen blir også for abstrakt for meg. Hackingen er bare et kjedelig minispill. Å ta ned alle Big daddy'ene er bare en kjedlig repetisjon hver gang. Det hadde vært greit om det ikke hadde vært så mange av dem.

Spawningen av fiender syntes jeg også er helt horribel, slikt er virkelig en turn-off for meg. Greit at det kommer nye fiender i områder du går tilbake til, men når det ut av intent kommer fiender rettt bak deg får jeg bare lyst å slå av spillet.

 

Summarum blir det en suppe med for mange elemeter jeg rett og slett ikke liker.

Det er selfølgelig mye bra i Bioshock også, jeg ser da det. Men det hjelper jo lite når jeg ikke har det morro når jeg spiller. Da spiller jeg heller RE4, som jeg gikk glipp av forrige generasjon.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har runnet det 2 ganger nå, på medium og hard og jeg er imponert, men ikke slått av stolen slik det virker som div.annmeldere er blitt.

Er meget god stemning og grafikk i spillet, noe som bidrar til å gi en god stemning på hele settingen.

Må uansett si meg litt enig med han over om at det er litt for ensformig spill, og hackingen blir etterhvert "to much". Jeg spyr snart oim jeg ser flere slike rør etter min andre gjennomgang, og når man max. kan bære 5-6 autohack blir det vrient.

Hele plasmid greia er utrolig artig de første timene, men syntes også det var mye pes og bytte over, og i tillegg kanskje velge nytt våpen og plasmide.

At kamera var sammen med våpen gjorde hele research greia til et strev, da man først må ta bilde, stoppe opp. hive en plasmide, stoppe opp. velge nytt våpen, skyt, osv osv.. blir rett og slett tungvint.

 

At det er ekstremt linært og at det kanskje har en av de mest skuffende slutter i spillhistorien tar fra dette spillet toppkarakteren hos meg, men at det er en ny opplevelse innen fps er sikkert.

At Half Life blir nevnt i samme gate som Bioshock syntes jeg faktisk Bioshock ikke fortjener. Så bra var faktisk ikke spillet.

 

Nei spillet ville fått 8/10 eller 5/6 av meg på en review..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg lider av en konstant mangel på våpen. Men på en eller annen måte går det opp med placmids uansett. Har måttet ty til skiftnøkkelen noen gangen. :D

 

Angående Big Daddys.

 

Er det slik at de ikke blir aggresive så lenge man ikke angriper den eller little sisters? Har passert et par Rosies uten unger uten at de har brydd seg noe særlig.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har runda spillet to ganger nå.. første gangen drepte jeg to Little sisters, og da fikk jeg den onde slutten :cry:

Så nå har jeg runda det en gang til, og redda alle jentene så jeg fikk den gode slutten :!: Det føltes ganske bra å redde alle de uskyldige barna :innocent:

Min måte for å ta big daddy: Bombardere dritten ut av de med Heat Seeking Missiles, Frag Grenades, og Proximity Mines :p

Uansett liker jeg Chemical Launcher, revolveren, best av våpnene,

og Incinerate og Winter Blast best av Plasmidene ;)

 

EDIT: BTW Helt fantastisk spill på alle måter :thumbup:

Fungerte strålende på pc'en min med standard instillinger :)

Endret av Patrick1991
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Chemical Launcher med Electric Gel, på Big Daddies

funker bra da de ikke får gjort noe, men bruker en del ammo på det..

det vill jeg si er den letteste og minst pes og drepe på..

Lenke til kommentar

De så enda kulere ut før, da alle delene var vanlige objekter rundt omkring i verden. Det var også flere våpen som var 100% hjemmesnekret, så det skuffer litt at det er såpass mange våpen i spillet, for spilleren og blandt fiendene. Jeg tenker da på storymessig, da Rapture skal være et sted uten vold.

 

Likevel blir jo dette etterhvert også forklart i historien, så det går greit.

Lenke til kommentar

Mi erfaring er at Big Daddys er enkle å ta. Jeg spiller på medium nå.

 

Jeg bruker electrick eve og pumpehagla! Den lager bulk i skroget for å si det slik ;-)

 

Stun han med elektrisitet også skift fort over til pumpehagla også fort tilbake til eve også tilbake til hagla! Slik repeterer du.

 

No skal det sies at det bare går 4 skudd i magasinet på pumpehagla og det går ca 6 rene skudd på bigdaddy;-) Så ha muligheten til å gå rundt en stolpe, vegg eller lignende når du reloader.

Lenke til kommentar
Mi erfaring er at Big Daddys er enkle å ta. Jeg spiller på medium nå.

 

Jeg bruker electrick eve og pumpehagla! Den lager bulk i skroget for å si det slik ;-)

 

Stun han med elektrisitet også skift fort over til pumpehagla også fort tilbake til eve også tilbake til hagla! Slik repeterer du.

 

No skal det sies at det bare går 4 skudd i magasinet på pumpehagla og det går ca 6 rene skudd på bigdaddy;-) Så ha muligheten til å gå rundt en stolpe, vegg eller lignende når du reloader.

9375421[/snapback]

 

Det blir verre når du kommer mot de litt avanserte tror jeg. De som skyter med maskingevær og kaster nitrogenbomber.

Slet kraftig med en jeg i hvert fall.

 

Hvilken hagle-ammo bruker du mot BD?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne mot alle jeg har møtt, og no er jeg kommet til der jeg fikk crossbowen! nettopp tatt ut en rødfarga bigdaddy. Mener på han hadde maskingevær!

 

Jeg bruker helt vanlige pumpehagle skudd, men alle typene funkere bedre enn noe annet våpen. Hvertfall mi erfaring. Granatkasteren suger balle mot de.

Lenke til kommentar

For å si det bare, så er Big Daddy gul så lenge han får gå i fred, men hisser du deg på han blir den rød;)

 

La gjerne ut miner først og så brukte jeg elshock og hagle stort sett, men ofte tømte jeg litt napalm,electric gel osv på han først.

Treff med granater er veldig effektivt, men disse må da treffe BD for å gjøre stor skade. Eksploderer de ved siden av virker den nesten ikke å bli skadd..

 

Tripwire funke også bra, selv om det kan være stress å legge ut slike uten å gå i de selv når det blir hektisk..

 

At BD mister livet selv om du dør gjør jo jobben med å drepe de endel enklere og jeg har vel brukt alt fra 0 til 10 liv på en BD, men same shit så lenge jenta blir harvestet. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...