Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer


LordShaft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen tips om hvordan man dreper den første big daddy'en man møter på?

9357030[/snapback]

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
mange forskjellige ting som funker. husker ikke hvordan våpen du har på den første, men å bruke elektrisitet og ting som sprenger og anti armor kuler er det beste. Har du en granat kaster f. eks ta å stun han med elektrisitet slik han står stille, skyt han, stun han, skyt han, stun han, skyt han osv osv
Endret av downsattack
Lenke til kommentar
Etter og ha spilt gjennom demoen :innocent: så veit jeg hva spillet har å tilby.

9/10

Skjønte ikke helt hack systemet =/

Spennende spill, med god AI og flott grafikk.

9365771[/snapback]

Poenget med hackinga er å lede vannet på den andre siden, legger til 2 print screen som forklarer.

 

bioshock200708211356125nd4.th.jpg

 

bioshock200708211354135rk1.th.jpg

 

Må tenke raskt, spesielt når man skal hacke en safe.

Lenke til kommentar
*snip*

9365771[/snapback]

 

Etter hva jeg har sett og opplevd i fullversjonen må jeg nesten si at du ikke vet hva spillet har å by på, jeg synes at ting er mer åpne i spillet, så man kan legge opp mer taktikker.

 

Jeg trodde at spenningskurven kom til å dale ned etter den herlige introen, men den gang ei. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg allerede har f. eks. shotgunnen "mappet" så trykker jeg bare på rt ;)

 

Men hvis jeg trenger et annet våpen enn det jeg brukte forrige gang så holder jeg inne rb/lb. Har så mange plasmids og weapons at det ikke lånner seg å bare trykke :p

 

Et lite tips med den hackinga (dere vet det kanskje fra før): Hvis dere kaster freeze på det dere skal hacke, så renner vannet saktere.

Lenke til kommentar
Et lite tips med den hackinga (dere vet det kanskje fra før): Hvis dere kaster freeze på det dere skal hacke, så renner vannet saktere.

9367117[/snapback]

Smeis....takk for denne. Det var jeg ikke klar over :thumbup:

 

Vil nok en gang få presisere bruk av SPOILER!!!

Er ikke alle som er ferdig med spillet enda, å da er det helvetes teit av dere å snakke om slutten her uten å legge det i spoiler og advare om det på forhånd!

 

:nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Etter hva jeg har sett og opplevd i fullversjonen må jeg nesten si at du ikke vet hva spillet har å by på, jeg synes at ting er mer åpne i spillet, så man kan legge opp mer taktikker.

 

Jeg trodde at spenningskurven kom til å dale ned etter den herlige introen, men den gang ei. :)

9366088[/snapback]

Det gikk litt andre veien for meg, jo nærmere jeg kom slutten jo mer ønsket jeg å bli ferdig. WARNING: HERE THAR BE SPOILERS.

 

Jeg merket at når det kom for en dag at jeg mer eller mindre var en puppet for Atlas/Fontaine at jeg fikk en langt større gi-faen spillestil, og guffet gjennom det meste langt kjappere enn jeg hadde gjort frem til dette punkt. Det kan vel være et testament for innlevelsen spillet klarer å skape, eventuellt var jeg litt irritert over en litt kjedelig plottwist ("What a tweest!"). Synes også spillet ble til en viss grad langtekkelig mot slutten, og selv om jeg kom fint gjennom eskorte-oppdraget følte jeg at de nå hadde begynnt å gå tomme for idéer. Siste bossfight er dog temmelig fet, og jeg synes slutten var ålreit - jeg unngikk å harveste noen little sisters, så jeg fikk den "gode" slutten.

Men for all del, det er et bra spill og jeg tror jeg kommer til å spille gjennom en gang til for å forsøke å dra med meg noen fler achievements. Artig ved en andre gjennomspilling er at man blir mer obs på hva de forskjellige sier, ettersom du vet hvem som kommer til å knulle deg over. Man kan f.eks se at det står "Would you kindly" på kortet på pakken man holder i flyet ;)

 

Lenke til kommentar
Jeg tror man får en belønning i slutten av spillet om du ikke dreper kidza. Tror jeg. Jeg har jo ikke kommet så langt. Hun dama sier jo at hun skal gjøre opp for seg. Men så langt har jeg bare redda 2. I need my Adam.

9357169[/snapback]

 

Betyr dette at en ikke trenger å skade Big Daddys? Eller må du drepe de først, for så og spare jentene?

 

Har ingen problem med å drepe jentene (de er creepy og umenneskelige i mine øyne. Har alltid hatet småjenter i skumle spill)

Men liker Big Daddys mye bedre, og vil helst ikke drepe dem :love:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Vis du kan forklare meg hvor "røping av slutten" kommer inn under hint, tips og erfaringer er du velkommen til og gjør det..

9364014[/snapback]

Det kan vel fint gå inn under "erfaringer" med BioShock, kan det ikke? Ser ikke noe problem med at folk diskuterer slikt, såfremt de faktisk bruker spoiler-taggen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Irriterende nok var det en som presterte å ikke bruke spoiler-taggen...

 

Personlig er jeg ikke så begeistret for spillet. Har spilt i rundt 5-6 timer, og jo mer jeg spiller det jo mer kjedelig blir det. Får se om jeg gidder å fullføre det, kjøpte nemlig RE4 til wii'en samtidig med bioshock...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...