Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer


LordShaft

Anbefalte innlegg

Min erfaring med big daddies er at de ikke tåler strøm like godt som kuler - så det er egentlig bare å legge ut maks - ja, maks - tre trap wires like etter hverandre og skyte én gang på storefar for å lokke ham mot deg. Du må altså stå rett bak den siste trap wiren og løpe bort når han kommer. Case solved :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forresten folk sine favorittvåpen og favorittplasmids?

 

Synes shotgun er fantastisk, den har godt med punch og rocker det meste. Bruker knapt nok de nyere våpenene, kun når man skal ta ned big daddy eller det skjer mye, men holder meg til shotty og machinegun.

9357660[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eg varierer veldig mellom de forskjellige våpnene, men det har blitt mye shock and shotgun til nå.. men på bigdaddy bruker jeg alltid å lokke ham til et hacket kamera.. og vips han får sinte fluer rundt ørene.. Tar ham som oftest helt ut! Har også hatt mye morro med BigD på laget, ved bruk av hypnotize. Mulighetene er uendelige! Fantastisk spill!
Lenke til kommentar

Jeg sitter helt fast her nå. Er nede i den fryser- kjelleren. Der hvor du skal smelte en dør, så smelte deg fram til en hemmelig utgang. Når du skal finne veien til en ubåt. Men når jeg funnet den hemmelige veien så kommer jeg ikke videre. Er i det rommet hvor hyllene blokkerer døra, og det er et hull ned i taket.

Lenke til kommentar

Men pass på. Det lusker Splitters eller hva faen de heter rundt om over alt ;-) Jeg fikk meg noen jævlige kjipper etter å ha gått litt tilbake på noen av bretta :blush:

 

Er en gang i spillet jeg trodde jeg seriøst skulle få ei teskje bløtt i boksern.

I en eller anna del av Medical delen av brettet.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Plukket opp noe som var viktig for videre framgang i spillet. var blandt annet ett mikroskop på en pult/desk og etter å ha plukket opp skiten, kom opp slikt blad der jeg kunne velge noe greier, sånn spillet på en måte blir såtte på pause.

Etter å ha trykket vekk stod det en jævel å pustet meg i nakken. så bare skyggen hans på veggen foran meg, bråsnudde å mistet kontrollen i bakken. FY faen så jeg skvatt. Ikke for svake sjeler med andre ord hehe :blush:

Lenke til kommentar
Hva er forresten folk sine favorittvåpen og favorittplasmids?

 

Synes shotgun er fantastisk, den har godt med punch og rocker det meste. Bruker knapt nok de nyere våpenene, kun når man skal ta ned big daddy eller det skjer mye, men holder meg til shotty og machinegun.

9357660[/snapback]

 

Bruker mest "usynlighets" tonicen og fullt oppgradert pistol, head shots for the win =)

Lenke til kommentar

men er det slik at man ikke får den gode slutten dersom man ikke redder absolutt _alle_ de little sisterne? jeg har nemlig reddet alle jeg har kommet over bortsett fra 2stk, som jeg drepte bare for å se hva som skjedde og for å få litt mer adam da.

 

Btw dere som ikke har spillet enda elns burde starte det på normal eller hard når dere får det, jeg spiller nå på easy og det er rett og slett altfor lett.

Lenke til kommentar
Jeg sitter helt fast her nå. Er nede i den fryser- kjelleren. Der hvor du skal smelte en dør, så smelte deg fram til en hemmelig utgang. Når du skal finne veien til en ubåt. Men når jeg funnet den hemmelige veien så kommer jeg ikke videre. Er i det rommet hvor hyllene blokkerer døra, og det er et hull ned i taket.

9358093[/snapback]

 

 

 

Det er hull i veggene nede ved gulvet du kan krype igjennom for og og smelte litt is og få fine ting.

 

Når du har gjort det og drept han psykopaten som henger der nede, så skal inn Gitterdøren halveis ned gangen, der er det en sånn "kasse ting eller hva faen" som du får tilbake dine våpen fra, etter det kommer du ned til 2 innganger, den til høyre skal du smelte isen rundt gå inn og så krype igjennom veggen helt innerst for og komme til neste deck.

 

Voila! :thumbup:

Lenke til kommentar
men er det slik at man ikke får den gode slutten dersom man ikke redder absolutt _alle_ de little sisterne? jeg har nemlig reddet alle jeg har kommet over bortsett fra 2stk, som jeg drepte bare for å se hva som skjedde og for å få litt mer adam da.

 

Btw dere som ikke har spillet enda elns burde starte det på normal eller hard når dere får det, jeg spiller nå på easy og det er rett og slett altfor lett.

9358764[/snapback]

 

Du må redde absolutt alle, ja. Vil du se slutten så er det vel bare å dra på youtube og se den der hvis du ikke orker å gjøre spillet på nytt etterpå.

 

Kommer til å starte på hard, slik at jeg ikke bare rusher igjennom spillet, og får slite litt på Daddy folkene. Personlig så spiller jeg aldri på noe mindre enn normal i spill, får ikke den samme følelsen av at jeg har klart et spill når jeg har spilt det på easy, det blir som å jukse :p

Lenke til kommentar
Hva er forresten folk sine favorittvåpen og favorittplasmids?

 

Synes shotgun er fantastisk, den har godt med punch og rocker det meste. Bruker knapt nok de nyere våpenene, kun når man skal ta ned big daddy eller det skjer mye, men holder meg til shotty og machinegun.

9357660[/snapback]

 

Bruker en del freeze og den bie-tingen:p, også en del shock og enflame, som vanlige våpen bruker jeg hagle med shock-patroner og flammekastern/nitrogenkastern.

 

På big daddys har jeg laget meg en "strategi", jeg starter med å freeze den, shocke den, skyte masse med hagla med shock/explosive-patroner, så bruke granatkaster, hvis han fortsatt har liv så sprayer jeg med armour-kuler med machinegun. :p

 

Sikkert ikke den beste strategien, men den funker. :)

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...