Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer

LordShaft

Anbefalte innlegg

Vet noen om jeg kan bytte spill på EBGames mot Bioshock slik at det blir billigere? Trenger dette sårt men har lite cash. Bare 300 for øyeblikket.

9418884[/snapback]

kan sikkert gjøre det. jeg bytta inn noen spill og kjøpte Bioshock for 100 kr.

har runna det, og bytta inn Bioshock mot Dead rising. synes ikke det var stor "replay value" i Bioshock, men gøy så lenge det varte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet noen om jeg kan bytte spill på EBGames mot Bioshock slik at det blir billigere? Trenger dette sårt men har lite cash. Bare 300 for øyeblikket.

9418884[/snapback]

kan sikkert gjøre det. jeg bytta inn noen spill og kjøpte Bioshock for 100 kr.

har runna det, og bytta inn Bioshock mot Dead rising. synes ikke det var stor "replay value" i Bioshock, men gøy så lenge det varte.

9419139[/snapback]

Ville nå mye heller hatt Bioshock i samlingen min enn Dead Rising. Men det er smak og behag. Personlig så ble jeg så forbanna frustrert over den elendige formen for lagring i Dead Rising at jeg ga opp hele spillet etter kort tid.

Lenke til kommentar

ende-fuckings-lig!

Forhåndsbestilte collectors edition fra absoluttspill, og takket være en kombinasjon av udugelighet hos take2 og postvesenet, har jeg ikke fått spillet før i dag.

Spilt ca en time nå, og det har vært uhorvelig fett. :)

Kult også at figuren er i plastikkwrapping, slik at jeg kan bevare den i ubesudlet tilstand, dog tuppen av skru-fingern til big daddyen var knukket av.

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar
0ld, men fremdeles morsomt. Har ikke lest igjennom tråden, men tips til å få den tonic invintor-arcivmenten?

9421578[/snapback]

Du får mange tonics av å ta bilder i tillegg til de du finner rundt omkring.Du tar bilder som deles inn i a-b og c etter hvor bra de er.Du kan bare ta 3 bilder av samme fiende,men kverker du han finner du en ny og fortsette i samme stilen med 3 bilder etc.Du får damage points,jo mer du knipser.Helt til det ikke er mer å finne ut ,noe du får beskjed om.Høres kanskje kjedelig ut men er nødvendig da fiendene tåler mer på slutten av spillet,spesiellt på hard.Du får i tillegg nyttige tips ang.ammo typer som passer til de forskjellige fiendene så slipper du å bruke så mye ammo.Tror det er 52 tonics i spillet .

Lenke til kommentar
Eg har fått slik advasel om at eg ikkje har tatt alle little sister i en lvl og 2. er det noen måte og få tak i dem senere på noe slags måte?

9418714[/snapback]

Du kan fint gå tilbake seinere for å ta little sisters. Det er kun et par områder du ikke kan gå tilbake til (starten er en av dem), og der er det ingen little sisters.

Tror det er 52 tonics i spillet .

9422698[/snapback]

Er det ikke 53 du må ha for å få den achievementen, da? :hmm:

Lenke til kommentar

Nesten...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er en siste encounter og etter den er det en liten avslutning og så tilbake til hovedmenyen. Egentlig ganske skuffende. Men jeg loada siste save som var rett før og bruker den til å leite fram det jeg mangler.
Lenke til kommentar
Ser ikke helt det intelligente med å løpe mot meg med skiftenøkkel når jeg plaffer løs med maskingevær....

Hvis jeg skulle slått noen med skiftenøkkel, så ville jeg ikke hoppa så langt jeg greide, for å så slenge skiftenøkkeln i en tilfedig retning med øya lukka.

Etter dine  uttalser om Halo og Gears of War Jakoozie, så tror jeg vi takker for deg....

Bioshock er ikke noe annet enn et vanlig skytespill, historien er lite fengende og fiendene er alt for repetive. Spillet er også altfor lett, kunne sikkert greid det på hard uten å ha dødd mer enn 10 ganger.

Spiller nå på normal og har fult av alt, til og med lommeboka er full :/

9411131[/snapback]

Haha. Du er morsom.

Ok, det er kanskje ikke så smart å løpe mot en med maskingevær, med ikke noe annet enn skiftenøkkel i hendene. Men når de ikke har andre våpen, hva skal de gjøre? Det hadde kanskje vært smartere å stå bak et hjørne i mørket eller noe, men så må en huske at Splicerne faktisk er sinnsyke, og ikke er kontrollerte nok til å være "taktiske".

De er såpass agressive.

Ang. mine "uttalelser" om Gears og Halo, ikke skriv som om jeg er den eneste som mener dette. Du kan spørre på hvilket som helst forum, og du vil med en gang finne folk som er enige med meg. Det at du faktisk prøver å få meg ut av tråden bare fordi jeg sier noe negativt om yndlingspilla dine, sier egentlig bare mye om hvilken fanboy du er.

Og hvis Bioshock er så lett som du sier på medium, hvorfor ikke fyre opp vanskelighetsgraden. Jeg slet nok med normal, men spillet er tydeligvis for lett for deg.

Bioshock er et fantastisk spill, som innoverer og byr på herlig på et herlig plott og en flott verden. Hvis du ikke klarer å leve deg inn i denne verdenen, synes jeg synd på deg.

[/RANT]

9416431[/snapback]

Ræva historie og kjedelig verden mener du vel? De folka som vil være enige med deg, er fjortisser som mener Oblivion er det beste spillet noen gang lagd og at ingen spill har bedre historie enn FF7. Ok, så disse spicerne er helt sinnsyke i hue, og angriper alt de ser, ved UNNTAK av hverandre? Noen av dem går rundt med våpen, og av en eller annen merkelig grunn greier de av og til å konse seg nok til å treffe deg med absolutt alle skudda på over 50 meters hold med en liten møkkarevolver. Jeg vil tørre å påsta at ingen person som er kraftig neddopa ville klart dette.

Jeg har vel runna drøyt over 300 spill, og har vært en gamer siden jeg var 5 år gammel, så det med "fanboy" kommentarene dine er litt i lengste laget. Bioshock er langt ifra et merkverdig spill. God historie? Ja, hvis Black Isle, Bioware osv. aldri hadde blitt opprettet....

Herlig plott? Vel, hvis Deus Ex hadde vært en tidel så god som det var, og F. eks Suikoden aldri hadde blit lagd, så kanskje....

Flott verden? Hadde den strøki her og så hadde ikke spillet solgt en dritt.....

Hvis du har problemer med Bioshock så er det muligens ikke så rart at du ikke likte GeoW. Morsomt det med vanskelighetsgrader som du nevnte, for etter alle spilla jeg har spilt igjennom tidene så er det få spill som kan måle seg med vanskelighetsgradene i Halo. Tok meg ufattelig lang tid å runne det spillet på legendary :p

GeoW hadde også grei vanskelighetsgradsetting, men her prater vi flott verden.

I motsetning til GeoW og Halo, så gir jeg faen i hvorfor jeg er i en Rapture i Bioshock. Javel om hele stedet har gått til helvete pga. noen karer på 60 tallet har oppfinnet mer avansert teknologi enn vi vil se de nærmeste hundre åra. Hvorfor skal jeg bry meg om det? Hva så om jeg finner ut "hvem sin feil det var" osv.

Lite fengende. Derimot er heller konseptet med Halo og GeoW mye bedre: Drep jævlene fordi de har yppa mot deg og dine, slakt ned hele faenskapen. I begge spilla er det stil med den sære "gir faen" holdningen, og det er faktisk et snev av en ok historie inni spillet.

Bioshock har også en "ok" historie, men dessverre så funker det ikke å prøve seg på en Planescape i et FPS spill.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Ser ikke helt det intelligente med å løpe mot meg med skiftenøkkel når jeg plaffer løs med maskingevær....

Hvis jeg skulle slått noen med skiftenøkkel, så ville jeg ikke hoppa så langt jeg greide, for å så slenge skiftenøkkeln i en tilfedig retning med øya lukka.

Etter dine  uttalser om Halo og Gears of War Jakoozie, så tror jeg vi takker for deg....

Bioshock er ikke noe annet enn et vanlig skytespill, historien er lite fengende og fiendene er alt for repetive. Spillet er også altfor lett, kunne sikkert greid det på hard uten å ha dødd mer enn 10 ganger.

Spiller nå på normal og har fult av alt, til og med lommeboka er full :/

9411131[/snapback]

Haha. Du er morsom.

Ok, det er kanskje ikke så smart å løpe mot en med maskingevær, med ikke noe annet enn skiftenøkkel i hendene. Men når de ikke har andre våpen, hva skal de gjøre? Det hadde kanskje vært smartere å stå bak et hjørne i mørket eller noe, men så må en huske at Splicerne faktisk er sinnsyke, og ikke er kontrollerte nok til å være "taktiske".

De er såpass agressive.

Ang. mine "uttalelser" om Gears og Halo, ikke skriv som om jeg er den eneste som mener dette. Du kan spørre på hvilket som helst forum, og du vil med en gang finne folk som er enige med meg. Det at du faktisk prøver å få meg ut av tråden bare fordi jeg sier noe negativt om yndlingspilla dine, sier egentlig bare mye om hvilken fanboy du er.

Og hvis Bioshock er så lett som du sier på medium, hvorfor ikke fyre opp vanskelighetsgraden. Jeg slet nok med normal, men spillet er tydeligvis for lett for deg.

Bioshock er et fantastisk spill, som innoverer og byr på herlig på et herlig plott og en flott verden. Hvis du ikke klarer å leve deg inn i denne verdenen, synes jeg synd på deg.

[/RANT]

9416431[/snapback]

Ræva historie og kjedelig verden mener du vel? De folka som vil være enige med deg, er fjortisser som mener Oblivion er det beste spillet noen gang lagd og at ingen spill har bedre historie enn FF7. Ok, så disse spicerne er helt sinnsyke i hue, og angriper alt de ser, ved UNNTAK av hverandre? Noen av dem går rundt med våpen, og av en eller annen merkelig grunn greier de av og til å konse seg nok til å treffe deg med absolutt alle skudda på over 50 meters hold med en liten møkkarevolver. Jeg vil tørre å påsta at ingen person som er kraftig neddopa ville klart dette.

Jeg har vel runna drøyt over 300 spill, og har vært en gamer siden jeg var 5 år gammel, så det med "fanboy" kommentarene dine er litt i lengste laget. Bioshock er langt ifra et merkverdig spill. God historie? Ja, hvis Black Isle, Bioware osv. aldri hadde blitt opprettet....

Herlig plott? Vel, hvis Deus Ex hadde vært en tidel så god som det var, og F. eks Suikoden aldri hadde blit lagd, så kanskje....

Flott verden? Hadde den strøki her og så hadde ikke spillet solgt en dritt.....

Hvis du har problemer med Bioshock så er det muligens ikke så rart at du ikke likte GeoW. Morsomt det med vanskelighetsgrader som du nevnte, for etter alle spilla jeg har spilt igjennom tidene så er det få spill som kan måle seg med vanskelighetsgradene i Halo. Tok meg ufattelig lang tid å runne det spillet på legendary :p

GeoW hadde også grei vanskelighetsgradsetting, men her prater vi flott verden.

I motsetning til GeoW og Halo, så gir jeg faen i hvorfor jeg er i en Rapture i Bioshock. Javel om hele stedet har gått til helvete pga. noen karer på 60 tallet har oppfinnet mer avansert teknologi enn vi vil se de nærmeste hundre åra. Hvorfor skal jeg bry meg om det? Hva så om jeg finner ut "hvem sin feil det var" osv.

Lite fengende. Derimot er heller konseptet med Halo og GeoW mye bedre: Drep jævlene fordi de har yppa mot deg og dine, slakt ned hele faenskapen. I begge spilla er det stil med den sære "gir faen" holdningen, og det er faktisk et snev av en ok historie inni spillet.

Bioshock har også en "ok" historie, men dessverre så funker det ikke å prøve seg på en Planescape i et FPS spill.

9426533[/snapback]

:!:

Det med at bare fjortisser er enige med meg er helt og holdent bs. Og jeg liker hverken FF7 eller Oblivion noe særlig.

Du kan vel ikke nekte for at f.eks GeoW sin historie, med bannende muskelbunter i store rustninger, er det nærmeste du kommer Hollywood innen spill. Latterlig høy produsjonsverdi, men overflatisk og klisjéfylt.

Og det er såklart helt greit å like disse filmene (spillene her da), men historien er sjelden god i disse filmene, (om ikke "god" er et annet ord for "stappfullt av klisjeer og dumme, lite interessante karakterer)

La oss bare konkludere med at vi setter pris på forskjellige ting i spill. Du liker tydeligvis hjernedød action, hvor det eneste du noen gang trenger å bekymre deg for er mengden ammo du har på deg. :tease:

Og hvis du har runda så mange spill som du sier, så forstår jeg ikke hvordan du klarer å elske et så standard, generisk skytespill som Halo. Jeg har spilt 1rn og 2ern og jeg klarte ikke å la være å tenke, "dette har jeg sett før"

Gears var da i hvertfall litt nyskapende, med cover-systemet.

Og jeg har faktisk runda GeoW på alle vanskelighetsgrader, men det gjorde jeg egentlig bare for achievementene/trening til online, campaignen var like kjedelig på insane...

Nå er jeg offisielt ferdig med denne diskusjonen. Må beklage alle disse lange (og til tider svært OT) innleggene folkens, men camper her sier så mye morsomt og/eller provoserende at jeg bare måtte svare.Sorry folks

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...