Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer


LordShaft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes Big Daddies er enkel på hard også, bare man får tak i crossbow strøm saken, sette opp mange tråder, så aggroe han og vente :)

 

Litt for overpowered corssbow synes jeg, one hit kills for det meste.

9405676[/snapback]

 

Den er ikke så kraftig i slutten av spillet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Gøyalt spill, men LANGT ifra så bra som anmeldelsene skal ha det til. Hakket bedre enn The Darkness, langt unna Gears of War, og lysår unna Halo(og mest sannsynligvis Halo 3 når det kommer ut).

 

Føler at fiendene er åndsvake og rabisinnfiserte. De veiver rundt med brekkjern og revolvere, skyter i taket og hopper rundt i ring. De greier ikke å gjøre noe som helst riktig, det er jo helt latterlig. De såkalte "Bid daddy's" er jo enda værre....

Du må skyte på dem før de gidder å gjøre noe, du kan i teorien bare gå rett forbi dem uten at de bryr seg.

 

Hadde også forventet en litt skummel bossbattle med han gale doktoren, men neida....

Var bare å stå klin intil han, dytta tommygunnen inni kjeften hans, og fyre løs. Så stod han der og fikk parkinson-anfall.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Føler at fiendene er åndsvake og rabisinnfiserte. De veiver rundt med brekkjern og revolvere, skyter i taket og hopper rundt i ring. De greier ikke å gjøre noe som helst riktig, det er jo helt latterlig. De såkalte "Bid daddy's" er jo enda værre....

Du må skyte på dem før de gidder å gjøre noe, du kan i teorien bare gå rett forbi dem uten at de bryr seg.

9408154[/snapback]

Herregud, at det går an! :mad:

Du må da vel skjønne at dette ikke er et spill hvor du er samfunnsfiende nummer en som i alle andre spill, men like viktig som alle andre. Big daddiene tar deg ikke fordi det ikke er dems jobb. Dems jobb er å få adam, og adam får de ikke fra deg, men ifra de små jentene (little sisters). Det er derfor Big daddiene er såpass geniale fiender; De kommer ikke imot deg med mindre du selv velger det.

 

Og dette andre: Skyter i taket? veiving med brekkjern? Hoppe rundt? Hva faen? De ser deg, skjønner at du er en fiende, og prøver å drepe deg. Ville du foretrekke at de sto rett opp og ned kanskjè? Stå midt ute i det åpne og bare skjøt mot deg? AI-en i bioshock er helt vannvittig bra, skal jeg si deg, og det stempler jeg som et faktum.

Lenke til kommentar
Du må da vel skjønne at dette ikke er et spill hvor du er samfunnsfiende nummer en som i alle andre spill, men like viktig som alle andre. Big daddiene tar deg ikke fordi det ikke er dems jobb. Dems jobb er å få adam, og adam får de ikke fra deg, men ifra de små jentene (little sisters). Det er derfor Big daddiene er såpass geniale fiender; De kommer ikke imot deg med mindre du selv velger det.

 

Det resulterer i at jeg faktisk synes at Big daddiene er ganske koselige.

Ser ut som snille kjempebamser.

 

Og dette andre: Skyter i taket? veiving med brekkjern? Hoppe rundt? Hva faen? De ser deg, skjønner at du er en fiende, og prøver å drepe deg. Ville du foretrekke at de sto rett opp og ned kanskjè? Stå midt ute i det åpne og bare skjøt mot deg? AI-en i bioshock er helt vannvittig bra, skal jeg si deg, og det stempler jeg som et faktum.

 

Zombiene i resident evil 2 hadde mer vett i det som var igjen i hue enn fiendene i Bioshock. Han ene tufsen hoppa mot meg med brekkjern, og da gikk jeg til siden.... Det som da skjedde var at dusten datt ned en etasje. De som faktisk har fått skytevåpen er jo ikke så mye smartere. De løper fram og tilbake, skyter av noen par skudd, og med en gang du skyter dem, ja da løper de rundt i ring og veit ikke hvor de skal gjøre av seg.

 

De værste er jo de med granater, han ene bomma og traff veggen bak meg, noe som resulterte i at han drepte seg selv....

 

Føler egentlig ikke noe spesiell atmosfære i spillet. Følte det bare i begynnelsen når man skulle inn i det tårnet.

 

Det er jo også helt komisk dårlig når den derre glassgangen mellom bygningene i Rapture slår sprekker. Jeg løper som blanke F, fordi jeg tror hele dritten kommer til å sprekke bak meg. Plutselig stopper jeg opp og tenker: "Dette er jo et nytt spill, her kan til og med duster rote seg bort uten å daue". Så da løper jeg fram og tilbake i koridoren som burde kollapse hvert øyeblikk.

5 minutter senere venter jeg fremdeles i spenning....

 

Vil også rette litt på deg.... Man ER samfunnsfiende nummer en, han gamle dusten som eier stedet har putta kokain eller en annen form for dop i ventilasjonsystemet som gir han kontrollen over folka der. Man hører konstant at han skal drepe deg og blablabla....

 

Hvis du vil se noen VIRKELIG jævlige "Bid daddies", så spill opposing force eller uplink for half life. De er nesten umulige å drepe, tåler minst 12 velplasserte granater, så det er som regel ikke engang meningen å drepe dem. Big daddies i Bioshock er jo bare en spøk.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Du må da vel skjønne at dette ikke er et spill hvor du er samfunnsfiende nummer en som i alle andre spill, men like viktig som alle andre. Big daddiene tar deg ikke fordi det ikke er dems jobb. Dems jobb er å få adam, og adam får de ikke fra deg, men ifra de små jentene (little sisters). Det er derfor Big daddiene er såpass geniale fiender; De kommer ikke imot deg med mindre du selv velger det.

 

Det resulterer i at jeg faktisk synes at Big daddiene er ganske koselige.

Ser ut som snille kjempebamser.

 

Og dette andre: Skyter i taket? veiving med brekkjern? Hoppe rundt? Hva faen? De ser deg, skjønner at du er en fiende, og prøver å drepe deg. Ville du foretrekke at de sto rett opp og ned kanskjè? Stå midt ute i det åpne og bare skjøt mot deg? AI-en i bioshock er helt vannvittig bra, skal jeg si deg, og det stempler jeg som et faktum.

 

Zombiene i resident evil 2 hadde mer vett i det som var igjen i hue enn fiendene i Bioshock. Han ene tufsen hoppa mot meg med brekkjern, og da gikk jeg til siden.... Det som da skjedde var at dusten datt ned en etasje. De som faktisk har fått skytevåpen er jo ikke så mye smartere. De løper fram og tilbake, skyter av noen par skudd, og med en gang du skyter dem, ja da løper de rundt i ring og veit ikke hvor de skal gjøre av seg.

 

De værste er jo de med granater, han ene bomma og traff veggen bak meg, noe som resulterte i at han drepte seg selv....

 

Føler egentlig ikke noe spesiell atmosfære i spillet. Følte det bare i begynnelsen når man skulle inn i det tårnet.

 

Det er jo også helt komisk dårlig når den derre glassgangen mellom bygningene i Rapture slår sprekker. Jeg løper som blanke F, fordi jeg tror hele dritten kommer til å sprekke bak meg. Plutselig stopper jeg opp og tenker: "Dette er jo et nytt spill, her kan til og med duster rote seg bort uten å daue". Så da løper jeg fram og tilbake i koridoren som burde kollapse hvert øyeblikk.

5 minutter senere venter jeg fremdeles i spenning....

 

Vil også rette litt på deg.... Man ER samfunnsfiende nummer en, han gamle dusten som eier stedet har putta kokain eller en annen form for dop i ventilasjonsystemet som gir han kontrollen over folka der. Man hører konstant at han skal drepe deg og blablabla....

 

Hvis du vil se noen VIRKELIG jævlige "Bid daddies", så spill opposing force eller uplink for half life. De er nesten umulige å drepe, tåler minst 12 velplasserte granater, så det er som regel ikke engang meningen å drepe dem. Big daddies i Bioshock er jo bare en spøk.

9408296[/snapback]

 

Forstår ikke det du sier om at Splicerne har dårlig AI. Jeg spiller på medium, og har ikke en gang opplevd at fiendene ser i taket, eller springer rundt i ring når de blir skutt. Spiller vi det samme spillet?

 

Det må i så fall være helt i starten, for senere i spillet tåler fiendene masse, treffer på nesten hvert skudd, og oppfører seg så normalt som sinnsyke folk kan gjøre. Det er ganske stilig at de løper til med-station for å fylle opp liv, og prøver å slukke seg selv i vann også synes jeg.

 

Disse folka er sinnsyke, dementede forskere og musikere etc. De har ikke alle tilgang til rocket launchers etc, derfor tyr de til våpen som skiftenøkkelen. Og såklart de springer og hopper mot deg, det er jo den beste muligheten de har til å drepe deg. Hadde det vært mer realistisk at de stod og så på deg et par sekunder,før de begynte å gå mot deg? Det hadde ikke vært utfordrenede eller spennende i det hele tatt. At denne spliceren tilfeldigvis datt ned en etasje sier ingenting om dårlig AI, heller at etter et skikkelig rykk mot fienden er det vanskelig å gjenvinne balansen.

 

Forstår ikke egentlig hvorfor jeg gidder dette her, etter at jeg leste at du setter Gears of War høyere enn Bioshock, og Halo også :ohmy:

Skal ikke uttale meg om Halo engang (verdens mest oppskrytte/hypa serie), men GeoW er etter min mening et helt ok multiplayer spill, men singleplayerdelen er så full av klisjeer, at den allerede uinteressante historien blir enda dårliger. Det hjelper heller ikke at spillet mangler noen form for dybde.

Forstår ikke hvorfor GeoW får alt den praisen det får/fikk.. :nei:

 

(Måtte få det ut)

 

PS. Samfunnsfiende nr. 1 er nok heller Atlas

 

STOR SPOILER

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eller Fontaine da:P
Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ser ikke helt det intelligente med å løpe mot meg med skiftenøkkel når jeg plaffer løs med maskingevær....

 

Hvis jeg skulle slått noen med skiftenøkkel, så ville jeg ikke hoppa så langt jeg greide, for å så slenge skiftenøkkeln i en tilfedig retning med øya lukka.

 

Etter dine uttalser om Halo og Gears of War Jakoozie, så tror jeg vi takker for deg....

 

Bioshock er ikke noe annet enn et vanlig skytespill, historien er lite fengende og fiendene er alt for repetive. Spillet er også altfor lett, kunne sikkert greid det på hard uten å ha dødd mer enn 10 ganger.

Spiller nå på normal og har fult av alt, til og med lommeboka er full :/

Lenke til kommentar
Ser ikke helt det intelligente med å løpe mot meg med skiftenøkkel når jeg plaffer løs med maskingevær....

 

Hvis jeg skulle slått noen med skiftenøkkel, så ville jeg ikke hoppa så langt jeg greide, for å så slenge skiftenøkkeln i en tilfedig retning med øya lukka.

 

Etter dine  uttalser om Halo og Gears of War Jakoozie, så tror jeg vi takker for deg....

 

Bioshock er ikke noe annet enn et vanlig skytespill, historien er lite fengende og fiendene er alt for repetive. Spillet er også altfor lett, kunne sikkert greid det på hard uten å ha dødd mer enn 10 ganger.

Spiller nå på normal og har fult av alt, til og med lommeboka er full :/

9411131[/snapback]

wow da lurer jeg på hva favoritt skyte spillet ditt er. Men så klart er det jo smak og behag om hvilke spill man liker.

Lenke til kommentar

Gud så surkete noen var i dag da.

 

Bioshock er et bra spill, faktisk et meget bra spill. Ikke så bra som hypen og anmeldelsene påstår, men allikevel høyt opp på listen.

 

Grafikken er bra (UE3) og ganske så lettkjørt. Synes også atmosfæren i spillet er bra, man lurer virkelig på hva som venter når man svømmer mot det tårnet helt i starten. Angående AI i spillet så vil jeg da påstå at den er meget meget bra! Nei, de sinnsyke bruker ikke vettet i blant, hopper rett mot deg med bare skiftnøkkelen i hånda, men de er da sinnsyke? Og jeg vil tro at sinnsyke mennesker kan finne på å gjøre slikt?

 

I begynnelsen prøvde jeg å lure Big Daddiene, stille meg slik at de ikke så meg, men at jeg så dem. Men dette var mye vanskeligere enn i andre spill. Følte at man måtte komme forberedt om man ville drepe en BD. Ganske morsomt å hypnotisere en Big Daddy og så få han til å angripe enn annen Big Daddy. Så var det bare å drepe den som stod igjen til slutt :p

 

Ellers er det jo ikke så mye nytt i Bioshock, spillet er ingen revolusjon, men spiller på flere ting som tidligere har fungert i fps.

Lenke til kommentar
Lurer på en liten ting her.

Når eg møter på slike Big Dadyer som går rundt uten Little Sister, bestyr det at det er en Little Sister i nærheten eller noe? eller er alle little sister i lag ,ed Big Dadyene?

9412081[/snapback]

 

Vis du ikke har tatt alle little sisters der du er, går han og henter henne fra di der hullene i veggen! :) Har du tatt alle går de bare rundt..

 

 

 

Et kjapt spm om Sander Cohen.. Minor spoiler for dem som ikke har gjort ferdig dette..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har det noe å si om du dreper han når du er ferdig? Uten om at du får boksen hans, som er innelåst?
Lenke til kommentar
Eg har følgt etter han og han driver og banker på slike hull, men det komemr ingen Little sister ut :S

Kanskje du har tatt alle little sisterne på det nivået? Trykk start så skal det stå nederst på skjermen hvor mange little sistere det er på nivået.

 

Noen som kan si meg hva maks oppløsning i Bioshock er?tongue.gif

Etter et kjapt søk på google så har jeg kommet fram til at det er 2560x1600, men er ikke helt sikker på om det stemmer.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Ser ikke helt det intelligente med å løpe mot meg med skiftenøkkel når jeg plaffer løs med maskingevær....

 

Hvis jeg skulle slått noen med skiftenøkkel, så ville jeg ikke hoppa så langt jeg greide, for å så slenge skiftenøkkeln i en tilfedig retning med øya lukka.

 

Etter dine  uttalser om Halo og Gears of War Jakoozie, så tror jeg vi takker for deg....

 

Bioshock er ikke noe annet enn et vanlig skytespill, historien er lite fengende og fiendene er alt for repetive. Spillet er også altfor lett, kunne sikkert greid det på hard uten å ha dødd mer enn 10 ganger.

Spiller nå på normal og har fult av alt, til og med lommeboka er full :/

9411131[/snapback]

wow da lurer jeg på hva favoritt skyte spillet ditt er. Men så klart er det jo smak og behag om hvilke spill man liker.

9411523[/snapback]

 

Unreal, NOLF og Max Payne kommer ganske høyt oppe på listen.

Hvis jeg skulle tatt med FPS/RPG i listen så ville Deus Ex vært på topp.

 

Man kan faktisk dra assosiasjoner fra Deus Ex til Bioshock. Augments vs Plasmids :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...