Gå til innhold

Bioshock - Hint, Tips og Erfaringer


LordShaft

Anbefalte innlegg

Akkurat runda BioShock nå, det var spillet sitt det! Har spilt på 'normal', tatt meg gooood tid, utforsket alle krinker og kroker (trodde jeg), endte opp med 900 GS. Mangler en eller flere audio diaries, samt achievements for jackpot på slot machine og selvfølgelig for å ha rundet spillet på hard. Har ikke lyst til å bruke guide, noen som har funnet alle audio diaries uten å 'jukse'?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte guide når jeg tok den achivementen, spilte gjennom brettet på vanlig måte på hard og sjekket så i guiden før jeg forlot brettet. Hadde misset noen uten guiden...

 

En mellomting kan jo være å sjekke hvor mange dagbøker du har på hvert brett opp mot guiden slik at du ihvertfall vet hvilke brett du må lete gjennom på nytt. Det er også noen områder hvor du ikke kan komme tilbake til, hvis du ikke får med deg alle dagbøkene derfra er løpet kjørt. På første gjennomspilling tabbet jeg meg ut og hoppet over de helt i begynnelsen... doh! :D

 

Lars

Lenke til kommentar

Flott spill. 8,5/10

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hadde en bitte liten anelse om at Atlas lurte deg, men den cutscenen med ryan var fantastisk. "What differs a man from a slave" Ga meg gåsehud

Men har et spørsmål, hvem var egentlig Atlas, onkeln din eller noe? var så mye bråk her i dag når jeg runda det, fikk knapt med meg noe lyd.

Endret av egr
Lenke til kommentar
Hei, på bildet under ser dere hvor langt jeg er kommet. Kommer meg ikke videre nå, og lurer på hvor jeg skal? Har møtt på en dør hvor jeg må trykke inn en 4-sifret kode, men finner ikke koden noen plass.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

104933.jpeg

"Use your incinerate plasmid to melt the ice blocking dental services" står det jo i klar tekst der jo :dontgetit:
Lenke til kommentar

Bioshock imponerte meg. Har nettopp klart det på medium, og må si at det er noe av det bedre jeg har spilt innen FPS. Historien er god. Veldig forutsigbar, ingen uventede plot twists, men dæven så godt gjennomført. Selvom ting foregikk akkurat som jeg trodde, var det hele så godt satt sammen at jeg digga det for det. Stemningen i spillet er det ikke noe å utsette på. Jeg føler at Rapture en gang var en by, og at ting har gått rett i dass. Det hele er creepy, og stemningen piffes opp med dagbøker som kan være mildt sagt ille å høre på (tenker mest på Steinman her). Big Daddiene er uvanlig tøft designa, og det er tøffere å sloss med dem. Man må faktisk tenke litt taktisk for å ta dem ned, og mulighetene til å sette opp feller gjør det hele ganske engasjerende.

 

Uansett, synd at det er en del negativt med spillet også. For det første er fiendeutvalget for begrensa. Greit at man ikke kan ha stort annet enn mennesker i et såpass realistisk spill, men dette blir bare flaut. De er helt like, sier akkurat det samme, og tåler sinnsykt mye mot slutten. 20 slag med wrench for å ta en splicer blir bare usannsynlig og teit. Gi meg heller noen som har mutert så kraftig at de har blitt ekte monstre, slik at jeg ikke trenger å irritere meg med det. Dessuten har de et altfor likt kampmønster. Alle splicers med wrench angriper helt fullstendig likt. At de ikke tenker så mye kan jeg godta, men at de gjør den samme bevegelsen hele tida blir teit. Dessuten treffer de hele tida med skytevåpen, så litt mer intelligent nærkamp hadde ikke vært å forakte. Å redde/høste Little Sisters blir for rutine etterhvert. Moralsk press følte jeg kun den første gangen, og etter det var jeg innstilt på å redde alle. Derfor ble det bare et ork å måtte slå Big Daddies for å komme til de 20 neste (eller hvor mange det nå var).

 

Dessuten er det for få plasmids som er brukbare. Hadde aldri bruk for annet enn elektrosjokk, og slik burde det ikke være. De burde ha gjort den svakere, eller gjort de andre mer praktiske, for jeg så aldri vitsen med noen av dem.

 

Uansett trekker ikke dette spesielt ned på helhetsinntrykket. Bioshock er fortsatt et veldig, veldig bra spill som gjør mye slik ting burde gjøres. At historien er forutsigbar kan forsåvidt ha noe å gjøre med at jeg har spilt en haug RPGer med samme type historie :p

 

Tror jeg gir det 8/10. Definitivt verdt penga.

Lenke til kommentar
Hei, på bildet under ser dere hvor langt jeg er kommet. Kommer meg ikke videre nå, og lurer på hvor jeg skal? Har møtt på en dør hvor jeg må trykke inn en 4-sifret kode, men finner ikke koden noen plass.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

104933.jpeg

"Use your incinerate plasmid to melt the ice blocking dental services" står det jo i klar tekst der jo :dontgetit:

9502253[/snapback]

Jooooda, men den isblokken har jeg allerede smeltet vekk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...