ecko Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 macgyver! jeg skal lage en slik en! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nå skal jeg begynne og lokke øyne ver gang jeg ser en laser prikk. Får noen unge idioter tak i dette blir det om å gi unger som aldri har sett våpen en usikkra pistol. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nå skal jeg begynne og lokke øyne ver gang jeg ser en laser prikk. 9631979[/snapback] Da er det nok sikkert allerede for seint, dessverre. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ser for meg å lage en slik til selvforsvar jeg. Du skal få pengene mine tvert, slapp av og gi meg 2 sekunder. Flash! Så er det bare å løpe bort mens angriperen er blind. Genialt. En slik må jeg bare ha. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Denne videoen bør slettes fra youtube. Ser for meg når noen techinteresserte drittunger ser dette, da er alt ute av kontroll siden de ikke kan ta ansvar for sine handlinger. Seriøst, treffer jeg en person som lager en slik en slår jeg denne personen i huet med den nærmeste jernstanga jeg finner, dette her er praktisk talt et drapsvåpen 9605396[/snapback] Da får jeg vel bare begynne å se meg for ettet gale paranoide overbeskytendes forumbrukere med jernstang da. Finnes det noe som folk flest har i heimen som kan erstatte denne led holderen, eller må jeg kjøpe denne? Faen, først nå ser jeg at dvd spilleren som jeg har demontert med en hammer er en dvd spiller og ikke en dvd brenner... Endret 5. oktober 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 8000 mW Jeg vil vite hvor kraftig denne er, hva det sterkeste den kan brenne er også videre... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ikke bruk en slik laser mot fyren i klassen din. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 kan man bruke en helt vanlig dvd spiller eller må det være en RW eller hva nå de som skriver heter? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Naturlig seleksjon på høyt plan. Men helt seriøst, gleden av et slikt leketøy er kortvarig sammenlignet med tiden etterpå med delvis eller helt redusert syn. Ver forsiktige folkens, det er rart hvor mye som faktisk kan reflektere lys.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tok fra hverandre en billig drittlaser som jeg kjøpte for 20 kr eller noe, og jeg undersøkte den litt. etter litt måling og teori kom jeg fram til: -Laseren brukte 3 små batterier, på totalt 4.5 volt -En laserdiode "tar vekk" 2 volt -Jeg sjekket forbruket til laserdioden i milliAmpere, resultatet ble 35mA 35mAx2.5V=87.5mW etter hva jeg har lest her virker dette veldig usannsynlig, er det noe feil i utregningene mine? laseren kan verken svi hull i noe som helst eller varme ting. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Fy faen.. Har såå lyst til å lage en sånn super-laser, men jeg tørr bare ikke.. Så dum som jeg er, hadde jeg sikkert funnet på å se i laserstrålen... Jeg har kun to øyne.. Og vil ha de hele livet ut, om det er mulig.. Lenke til kommentar
bearman89 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Bare for å få satt litt i perspektiv hvor mye energi laseren sender ut i forhold til en vanlig 2mW laser kan vi jo gjøre det slik: Arealet av prikken laseren danner er vel ca 2*2 mm stor? På dette området blir det altså fordelt 2mW med energi, eller 0,5mW/mm2. Hvis vi tenker oss at refleksjonen av en laser fordeler seg i en halvkule ut fra overfalten den treffer blir da arealet av halvkulen fra én meters hold: 2*pi = 6,28m2 = 6280000 mm2 Hvis vi fordeler all energien fra en 250mW laser ut i denne halvkulen blir da mW per mm2 dette: 250mW / 6280000mm2 = 0,00004 mW/mm2 Dette er da forutsatt at laseren treffer en "matt" overflate. Hvem har ikke kikka inn i en "vanlig" laser et kort øyeblikk? Skjønner ikke helt hvordan en laser på 250mW kan klare å skade øynene noe særlig bare ved refleksjon når energien per mm2 er såpass mye lavere enn om du skulle kikka inn i en "vanlig" laser... Vi snakker om et forholdstall på 12500 her. Å se rett inn i en vanlig laser er 12 500 ganger kraftigere enn refleksjonen fra en 250mW laser fra én meters hold. Men selvfølgelig vær forsiktig!! Om du ved et uhell skulle være så uheldig å sveipe over øyet med den modifiserte laseren tror jeg ikke synscellene dine blir så fornøyde ass... Og en refleksjon kan jo utarte seg annerledes enn en i perfekt halvkule, feks. refleksjon fra glass, speil eller andre litt blanke overfalter. Endret 23. mars 2010 av bearman89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå