Gå til innhold

Muse - Albumguide og diskusjonstråd

BlindAct

Hvilket album av Muse liker du best?  

67 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Showbiz
      1
    • Origin of Symmetry
      16
    • Hullabaloo Soundtrack
      1
    • Absolution
      16
    • Black Holes and Revelations
      30
    • The Resistance
      3

Anbefalte innlegg

Har aldri hørt på Muse før, kjøpte HAARP bare pga reklamen. Må si jeg ble mektig imponert av DVD-en iallfall, så skal jeg prøve å få sjekket ut litt mer senere. Og det skal sies at jeg hører mest på band innen metal-sjangeren!

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Kjøpte liveskiva Haarp her for noen dager siden. Jeg var litt fan fra før, og etter å ha sett den dvd'en...wow. Og se publikum da! Halvveis ut i Knights of Cydonia roper Bellamy "Come on Wembley!!", og noen tusen mennesker går fullstendig av hengslene.

Der sku' man ha vøri!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann folkens, har ikke vært her på en stund. Men siden det er mye uenighet om hvilket album av Muse som er best, tenkte jeg at jeg skulle spørre en moderator om å få opp en poll. Skal gjøre det så snart som mulig, og da får dere forhåpentligvis litt mer enn bare en persons mening om hvilket album som er best sånn sentralt sett. Anyways, skriver egentlig mest det som jeg kommer på nå, så stopper der. Takk.

Lenke til kommentar

Fikk endelig tak i Hullabaloo, og er skuffa, syntes det er det dårligste av albuma. Ingen sanger som virkelig stikker ut, og lydbilde er bare et kaos i mine ører. Syntes Showbiz er hakket bedre, med Sunburn og Sober i spissen. Origin of Symmetry syntes jeg er litt oppskrytt med bare Bliss og New Born som virkelig tar av. Da er BH&R hakket bedre med Map of the Problematique, Knights of Cydonia, City of Delusion og resten egentlig. Men Absolution er i en klasse for seg selv etter min mening. Perfekt fra start til slutt, får gåsehud gjennom hele Thoughts of a Dying Atheist. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Sitter og koser meg med det siste albumet nå, nok et kult design på albumet fra Muse. Kjøpte CDen og "Making of The Riesistance" på DVD til en sum av 179,- på platekompaniet.

Kort om hva jeg syns om sangene i albumet, terningkast i (parentes):

Uprising: Hovudlåten kan man godt si om den her, meget bra sang som virkelig kjennetegner Muse. (6)

Resistance: Starter rolig og deretter tar den noe av :cool: (5)

Undiscloded Desires: Jeg vil si den var noe uvanlig fra Muse, men godkjent og vel så det. (4)

United States of Eurasia: Piano, dramatisk, trommer, takt og tone. (4)

Guiding Light: Den har litt mer av gitar som jeg savner på de sangene før, ellers er den helt ok (4)

Unnnatural Selection: Kanskje den blir min favorittsang fra albumet, Muse slik som jeg liker det! (6)

MK Ultra: Nok en orginal sang fra Muse (5)

I Belong To You: Rytmisk og god låt, men har litt og gå på føler jeg. (4)

Exogenesis: Symphony Part 1:

Ex SP 2:

Ex SP 3: 3stk meget kule "symphony" låter fra Muse. (5)

The Resistance får terningkast 5 fra meg, kanskje ikke det beste albumet fra Muse, men leverer nok engang varene.

Du er kanskje et annet synspunkt om albumsangene enn hva jeg har, hør gjennom albumet du også og si hva du syns om det siste mesterverket/"lastverket" til Muse! :)

Endret av laurell
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Oppdatert med det nye albumet.

Har hørt gjennom albumet en del ganger nå og må si at jeg virkelig liker Exogenesis symfonien og også sangen MK Ultra. Må si at jeg ser virkelig frem til konserten 25. oktober i spektrum, får håpe de spiller mange av de gamle også ettersom jeg digger de litt mer enn det siste albumet.

Liker også United States of Eurasia veldig mye, minner veldig mye om Queen må jeg si, og den gitarsoloen er helt rå etter min mening.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes den beste låta av Muse er "Time is running out" fra Absolution... Muse er et merkelig band for min del... elsker ca. halvparten av låtene de lager, den andre halvparten synes jeg er gørr kjedelig... det er ikke mange band som er så svart hvitt for meg som Muse..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Åhåhhå, jeg har akkurat oppdaga Showbiz. Altså virkelig oppdaga. Escape er urettferdig oversett, syns jeg. Herlig sang.

Deres beste må jo være (i tilfeldig rekkefølge):

Stockholm Syndrome

Starlight

Time is running out

Resistance (Skal vedde på at flere hadde likt denne bedre om den hadde vært med på et annet album som ikke har fått kommers-stempel)

Knights of Cydonia

Thoughts of a Dying Atheist

The Small Print

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...