Gå til innhold

Muse - Albumguide og diskusjonstråd

BlindAct

Hvilket album av Muse liker du best?  

67 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Showbiz
      1
    • Origin of Symmetry
      16
    • Hullabaloo Soundtrack
      1
    • Absolution
      16
    • Black Holes and Revelations
      30
    • The Resistance
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muse blir omtalt av mange som å være Storbritannias beste Live-band. Husker ikke hvor jeg leste påstanden, men jeg stiller meg enig til den. Muse er mitt favorittband, grunnen er Matthew Bellamy, som alltid synger som om han virkelig elsker det han driver med. Han synger som om sangen kom rett fre hjertet og sjelen, jeg vet jeg er litt hard med klisjeéne her. Ler når jeg hører Ridin' Dirty av Chamillionaire for å si det slik....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøver meg på litt poenggiving...

SHOWBIZ

1. Sunburn__________________6

2. Muscle Museum____________6

3. Fillip_____________________8

4. Falling Down______________5

5. Cave____________________6

6. Showbiz__________________6

7. Unintended________________8

8. Uno______________________7

9. Sober____________________7

10. Escape__________________7

11. Overdue_________________5

12. Hate This & I'll Love You____3

SNITT:______________________6.2

ORIGIN OF SYMMETRY

1. New Born_________8

2. Bliss_____________8

3. Space Dementia___6

4. Hyper Music_______6

5. Plug in Baby_______9

6. Citizen Erased_____7

7. Micro Cuts________3

8. Screenager_______6

9. Dark Shines_______7

10. Feeling Good_____5

11. Futurism_________7

12. Megalomania_____4

SNITT:_____________6.3

ABSOLUTION

1. Intro______________________-

2. Apocalypse Please___________7

3. Time Is Running Out_________8

4. Sing For Absolution__________4

5. Stockholm Syndrome________7

6. Falling Away With You________5

7. Interlude___________________-

8. Hysteria___________________8

9. Blackout___________________6

10. Butterflies & Hurricanes______6

11. The Small Print_____________8

12. Endlessly__________________5

13. Thoughts Of A Dying Atheist__8

14. Ruled By Secrecy___________4

SNITT:_______________________6.3

BLACK HOLES AND REVELATIONS

1. Take A Bow______________8

2. Starlight_________________9

3. Supermassive Black Hole___9

4. Map Of The Problematique__7

5. Soldier's Poem____________5

6. Invincible________________9

7. Assassin_________________7

8. Exo-Politics_______________7

9. City Of Delusion___________5

10. Hoodoo_________________3

11. Knights Of Cydonia_______8

12. Glorious________________7

SNITT:____________________7.0

Endret av pengolf
Lenke til kommentar

Folk begynner å synes at poenggivinga mi er for dårlig, vel, hva kan jeg si... Dette er jo MIN albumguide, og hvis dere absolutt misliker den så mye, lag en ny en, jeg bryr meg ikke. Det kan være pengolf bare posta det pga at han ville få ut sin mening, men når du begynner å tenke på det, så kan aldri ALLE være enig om hva en person sa.

Og forresten, jeg må si jeg begynner å få sansen for sangen Ashamed. Det er jo yndlingsbandet mitt og jeg trodde jeg hadde hørt alle sangene, helt til jeg så Ashamed ble nevnt her om dagen. Skulle ønske jeg kunne gå på en Muse-konsert, men alt jeg har er bare en DVD fra en i Frankrike en gang. Så til alle dere som har sjansen, gjør det! Utifra DVD-en må jeg si de er bedre live enn vanlig. Men hvis jeg skal si en yndlingssang av Muse kan jeg ikke unngå å tenke på flere enn bare en sang, som sagt så har jo dette bandet en veldig annerledes stil og sangene varierer veldig, til og med på sjangrene kan sangene variere.

Så... dette er min mening, takker for at du tok deg så lang tid til å lese dette! :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

La til en del ting og endret en del.

In an interview given in May 2007 to Kerrang! work on a new album and new songs, some more in line with electronic or "dance music" and others more with classical or symphonic music. The band is also thinking of hiring an orchestra for some of the tracks. He also revealed that the next album should be self-produced, in order to have more freedom.

In October 2007 interview with the Daily Star, Dominic Howard continued the idea of more electronic music, saying “We think it might have quite an electronic feel. Normally we need total time out from touring to sit down and reflect but this time round it feels different. We’re buzzing at the moment. He also confirmed that the band will start writing and recording properly in 2008.

Noen tanker om dette folkens? Jeg begynner å bli litt skremt når jeg leser dette, at de beveger seg litt vekk fra rocken mener jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er så skummelt med Live-opptredener, det kan blå både elsk og hat. Som Rock in Rio vs Red Hot Chilli Peppers Live.

Eg er ikkje i stand til å plukke ut det beste albumet. Kjøpte nyleg Showbiz som så langt ikkje har gjort seg vekk, riktignok ikkje det same som resten. Absolution og Black Holes er akkurat no favorittane, med ein knapp på Black Holes. Origin var det første albumet eg kjøpte og lytta nok litt for lenge på det. Det som derimot fengar meg med dei to andre er at det ikkje er like intenst, og det er jo det som kjenneteiknar Origin for min del, det er veldig mykje lyd og høver seg best når eg kjører bil. Som bakgrunnsmusikk til surfing er eg meir glad i roligare musikk. Men for all del Origin er eit forbaska bra album.

Om nokon ikkje har høyrt Muse så for all del, prøv. Gjerne prøv med Black Holes først, Origin kan kanskje bli litt for mykje som førstevalg. Ikkje i mitt tilfelle derimot, eg vart forelska når eg kjøpte det.

At dei leiker med tanken på å bevege seg meir over mot elektronisk er eg ikkje noko glad for, den rocka delen av Muse er det som gjer det så bra. Ein god blanding med det som hintar til elektronisk, rocken og vokalen er det som er Muse, å dempe rocken er eg veldig skeptisk til. Kjøpe eventuelle komande album kjem eg til å gjere uansett, men håpar sjølvsagt på noko som kan i det minste toppe dei foregåande.

Edit: Hmm, KoC såg veldig fett ut på HAARP, digger den låta, spesielt etter at eg kjøpte Guitar Hero 3 og fant den langt nede på lista. :love:

Om nokon har sett eller skal sjå HAARP, kom med ein tilbakemelding, lurer på om eg skal kjøpe den.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Origin er et flott album, ingen tvil om det. Anbefaler definitivt nye lyttere å starte der - Muse på sitt mest storslagne.

Selv er jeg ikke noe spesielt glad i den nye retningen Muse beveger seg i, syns Black Holes inneholdt altfor mye tøys. Knights of Cydonia, WTF? Episk? Heller fjollete, med parodisk spaghettiwestern-øs. Invincible? Pomp-pop med like mye substans som en promp. Starlight var en OK single, mens Supermassive Black Hole egentlig var ganske døll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...