MrVilla Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei der. Jeg har nettopp fått bredbånd og er i bunn og grunn ganske fornøyd med både stabilitet og hastighet. Men det er ett minus da.....Uploaden er fullstendig tullerusk! Tror det er en firewall eller lignende som stopper nesten alt som skal ut. Får ikke sent mail, og det er umulig å dele mine favorittoppskrifter på lapskaus i Winmx! Noen som har noen ideer her? Har søkt litt rundt på nettet etter hjelp, men må tilstå at jeg er langt fra så erfaren som man må være for å benytte den hjelpen som jeg har funnet. har prøvd Telnet, men får ikke adgang til routeren!....Ikke måte på sikkerhet i den der boksen asså :-? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvis du plages med upload i winmx så burde du åpne porten som winmx bruker for utgående trafikk. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Sier du det!? At ikke jeg tenkte på det........!!! Ikke for å være spydig men hvordan gjør man dette da? Hvis ikke jeg tar helt feil så gjør man dette ved å aksesere routeren......og der kommer jeg ikke inn Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Selvfølgelig kommer du inn i routeren. Bruernavn = P + de fire siste tallene i kundenummeret. Passordet er det som du har til Broadpark. Netopia routeren har vel ikke allverdens av filtere ut fra routeren. Det er vel incoming TCP / UDP i WinMX som eventuelt må forwardes. Jeg kjører WinMX uten problem. Får opp till 55KBs upload på min 512Kbs linje. Har en web/ftp server bak routeren også. Fungerer utmerket!! Hadde Bluecom før, med meget variabelt resultat mtp hastighet (1024Kbs=850Kbs) hos NGT får jeg mer enn hva jeg betaler for (1024Kbs=1060Kbs). Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Skal vell ikke vere nødvendig å åpne noen proter for å få Winmx til å funke. Det gjorde ikke jeg med samme oppset som deg, og jeg deler oppskrifter som bare det. Paset på at du er seccondary connection og at "incomming TCp connections" og "in/out UDP packets" står på "unable to accept incomming......" Ellers så bruker ikke Winmx noen faste porter, du kan forandre de til noen du vet er åpen. Bare trykk det inn i de vinduene jeg viste till over. Litt rotete forklart, men jeg er småtrøtt. Si ifra hvis jeg har missforstått grundig eller om du trenger mer hjelp. Lykke til. Ps du kan nokk fikse en del her Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Og ps "schnellfahrer" fiks avataren din så skakke jeg si noe..... :wink: 50*50 & maks 6kb Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Og ps "schnellfahrer" fiks avataren din så skakke jeg si noe..... :wink: 50*50 & maks 6kb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå