Releazme Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hadde store planer om å komme igang med Diablo II på battlenet, men får av en eller annen grunn ikke koblet meg til battlenet. Får bare connection timeout. Kameraten min (som jeg deler adsl linja med) kommer inn uten problemer. Spiller ingen rolle om han er logget på battlenet eller ikke, jeg kommer uansett ikke inn. Har forsøkt å åpne porten battlenet bruker (6112?) uten at ting ble bedre av det... Er det noen som har peiling på hva som er problemet og evt hva som kan gjøres for å fikse det? Sitter på en 2mbits linje fra NGT, har cisco routeren som følger med fra NGT, i tillegg har jeg en netgear rp614 routerswitch. Har også et lite ekstraspørsmål; trenger jeg å bruke cicsco routeren eller holder det med netgear routeren. Vil tro at det er smør på flesk med to routere...? Vet ikke nok om dette til at jeg vil begynne styre med det selv før jeg evt vet om det kan funke eller ikke... Flott flott!! Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Spiller diablo2 over battle.net selv. Det har vært mye problemer med b.net den siste uka. I dag er b.net nede, og blir ikke satt online igjen før en gang utpå morgenkvisten i morgen. Problemet ditt derimot skal ikke ha noe med de andre problemene på b.net å gjøre. Du sier jo selv at kameraten din som du deler internett med kommer seg på b.net. For meg hører det ut som du har problemer med en brannmur, hadde det for en stund siden jeg også. Noen ganger blokkerer de litt for mye Iallefall, port 6112 må være åpen. Hvis du har en software brannmur som passer på hvordan programmer som går på internett så må du deaktivere den, for den funskjonen kan skape problemer når du skal logge deg på b.net. Stealth blokkering av portene kan også skape problemer. Jeg ser at du har ruter også, du må passe på at port 6112 er åpen overalt. Btw, games.no har et diablo2 forum hvor mange av de norske diablo2 spillerne samles :wink: -> www.games.no/forum Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du trenger bare en ruter. Jeg vet ikke hvor mange porter den ruteren fra NGT har, men hvis du skal ha flere maskiner på nett enn det som er mulig med ruteren din så trenger du bare en svitsj. Jeg vet ikke om det kan bli litt kluss hvis du bruker to rutere? Lenke til kommentar
Releazme Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 takk for hjelpa... får logget meg på nå. Det eneste jeg måtte gjøre var å logge meg av et vpn nettverk og vips så funket Diablo II... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå