Swingeling Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hei! Jeg har sett litt på dette : http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=36075 Er det nødvendig å kjøpe et lydkort til dette? kommer jeg til og merke "stor" forskjell på lyden hvis jeg gjør det? Har dette hovedkortet: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307700 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Integrerte lydkort har jo merkbart dårligere lydkvalitet enn dyrere dedikerte lydkort, men de siste årene så har lydkvaliteten på integrerte lydkort tatt seg kraftig opp. Du er ikke nødt til å kjøpe nytt lydkort, er grei nok lyd fra hovedkortet, og det høyttalersettet er ikke dyrere enn at du merker no særlig forskjell uansett. Jeg har hatt det høyttalersettet, og må si at pris\ytelse forholdet imponerte mer på X-530 enn på Z-5500. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Den første linken din fungerer ikke. Ditt hobedkort har allerede integrert lyd. om du hadde tenkt å kjøpe et standalone lydkort så er svaret av, ja, lyden er genereltl sett bedre på et standalone lydkort plus at det avlaster CPuen din med et par prosent, spesiellt ved spilling med surround sound påslått. Det er dog ikke en voldsom stor forskjell, så om du ikke er kresen på lyden så er det ikke veldig viktig. Hvis du ikke har gode spesiellt høytalere heller så vil du merke enda mindre til forskjellen. Integrerte lydkort er tross alt designet for å være "godt nok" for vanlige brukere, men hvis du hører mye på musikk via PC, ser mye film, eller er audiofil, så er det vært det med et standalone lydkort. Fiks den linken din så folk ser hva det er du snakker om -Stigma Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Med høyttalere til 400kr er det ikke rare vitsen for lydkvalitetn. Du vil knapt høre forskjell på 128Kbits MP3 og CD-Audio, selv med et godt lydkort. Jeg har selv testet dette med Z-5500. Om du derimot har dyrere headset eller høyttalere vil man tydelig kunne høre forskjeller. Det som er en annen sak er om du vil spare CPU for noen prosent som Stigma sier. Dessuten har Creative lydkortene EAX teknologi som gir betraktelig mer detaljer i lyden når du spiller spill. Lenke til kommentar
Swingeling Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Fiks den linken din så folk ser hva det er du snakker om -Stigma 9352181[/snapback] hmmm, det ser da ut til og funke den? det er Logitech X-530. Takk for svar da blir det nok ikke no lydkort Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Linken funker fint her. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 høyttalerne er så dårlige så tror neppe det ville blitt noen forskjell med et annet lydkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå