Gå til innhold

DVD fra harddisk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har litt problemer med DVD spilleren min, den liker nemlig dårlig leie-plater med riper i. Da blir det stadig stopp i avspillingen, og seksjoner den velger å hoppe over. Dette er kjipt.

Trodde selv jeg hadde en genial løsning på problemet, og rippet hele filmen til harddisken min. Det gikk kjapt, under 10 min. Tenkte jeg kunne kjøre filmen fra harddisken istedet for fra DVD-plata.

Det gikk som en drøm det, MEN... jeg kan ikke lenger velge teksting... det er kjipt fordi det snakkes endel tysk i filmen som er vanskelig å forstå.

Jeg har søkt på nettet etter mulig løsning, og har lastet ned et program som heter DVD Subber. Den skulle visstnok gjøre det mulig å spille av egne subtitles, men jeg har ikke lykkes med det.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre. Hvis jeg pakker filmen til divX derimot, kan jeg få tekstingen med, så den må jo ligge et sted i .vob fila... Dette er jo ikke aktuelt å gjøre hver gang jeg leier en film, da konverteringen tar 10 timer......

mvh

jonia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er ikkje heilt sikker på løysninga på problemet ditt..Sidan eg ikkje har hatt problem med å vise dvd filmar på pcén/pc-skjermen..

Men,har du vurdert å kjøpe ny dvd spillar...

Litt iriterande om du må bruke veldig mange ressurssar/tid for å få sjå ein dvd film..

Særlig om ein ser mye dvd filmar..

Btw,det fekk meg til å tenke på at eg fekk ein dvd film til jul(Jalla,jalla).Når eg skulle sjå på den i natt så oppdaga eg at den hadde merkelige "kvite belegg" på undersida..Har tenkt å sjå den ferdig og så levere den inn å få den bytta :wink:

Lenke til kommentar

Har prøvd PowerDVD, men programmet skjønner ikke .ifo fila. Akkurat som de andre jeg har prøvd. Pleier å bruke ASUSDVD, men der får jeg altså heller ikke til å lese ifo fila. Dessuten kommer feil lydspor i ASUSDVD, og jeg har ikke mulighet til å forandre det.

Et annet problem forøvrig, er at jeg plutselig får opp feilmeldingen om at PowerDVD ikke støtter oppløsningen på skjermen min. Har prøvd masse ulike oppløsninger, men det går ikke uansett. Skjønner ikke dette her jeg....:sad:

Må jeg ha en nyere versjon av PowerDVD for å kunne lese ifo filer? Jeg kjører PowerDVD 3.0.

Og hvordan kan jeg kjøre filmer i ASUSDVD med subtitles når jeg kjører fra Harddisken? Må jeg rippe subtitle fra vob'en med subrip? I tilfelle, hvordan legger jeg den inn slik at DVD softwaren skjønner det?

mvh

jonia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...