Elveg_rd Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Problemet er som følger: Mopeden er lettstartet, går helt fint på tomgang, ingen ulyder. Alt virker normalt. Når jeg setter den i gir går den fortsattnormalt, når jeg slipper clutchen og skall kjøre er det akkurat som den kvelest. Hva kan dete være? virker på en måte som om den ikke får bensin, ja tanken er på, og det er nesten full tank. Mopeden er helt orginal, bortsett fra svnahalsen! Noen som har litt mere peiling en meg å vet hva dette kan være? På forhond takk MVH Elveg_rd Lenke til kommentar
daruu Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Det første du kan gjøre er å bytte plugg ihvertfall! Edit: Hvor stor dyse har du? kjørt lenge med effektannlegg? langt har mopeden gått(evt hvor langt etter siste overhaling?) Endret 24. august 2007 av daruu Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Det første du kan gjøre er å bytte plugg ihvertfall!Edit: Hvor stor dyse har du? kjørt lenge med effektannlegg? langt har mopeden gått(evt hvor langt etter siste overhaling?) 9351730[/snapback] Den er bare gått 4000 km. Viss det er pluggen hadde den da ikke vært tungstartet? Det er orginal dyse på. Effektanlegge har vell vært på i tilsammen ca 2000km Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du kjører med org dyse + eff annlegg så er jeg nesten 100% sikker på at det er det som er feilen! bytt til større dyse!(kjøp ny plugg også, ville ihvertfall jeg ha gjort når jeg først var i gang) Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Må ha større dyse ja. Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Må ha større dyse ja. 9356793[/snapback] Har jo aldri vert noe problem før nå? har funka helt fint med orginal dyse, men mulig den er litt liten sånn at den er gått tett : ) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du har kjørt lenge med org dyse og eff annlegg så er i værste fall sykkelen din varmskjært! Med org dysa får den ALT for lite bensin, og dermed alt for lite kjøling! Lenke til kommentar
PopTheHood Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du har kjørt lenge med org dyse og eff annlegg så er i værste fall sykkelen din varmskjært!Med org dysa får den ALT for lite bensin, og dermed alt for lite kjøling! 9358458[/snapback] offoffoff!! Ka e de du skriver? viss ein moped er skjært, så står stempele fast og du får ikkje start på mopeden !! Eg ville ha først sjekka bensin filtere! og det er komt drit inni det, viss de ikkje fungere så skrur du av forgassaren og renser den Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) En moped kan være varmskjært, ihvertfall i en mild grad, og den kan fortsatt starte osv men den går da dårligere/ikke i det hele tatt! Det finnes ikke bensinfilter på moped(er ett slags filter på bensinkrana, men tviler på at det er noe galt med det) Kjenn på kicken om den går lett ned, evt sett sykkelen i første gir å prøv å trille den framover. Hvis bakhjulet ikke låser seg da + at kicken er lett å tråkke ned så har du dårlig komp, da mest sannsynelig pga at du har kjørt med for lita dyse i alt for lang tid.... Edit: ikke prøv å kjøre med sykkelen før du har funnet feilen, da kan du bare gjøre vondt verre! Editnr2: Skru gjerne opp pluggen å ta bilde av den så vi får sett hvordan den ser ut Endret 25. august 2007 av daruu Lenke til kommentar
Elveg_rd Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Editnr2: Skru gjerne opp pluggen å ta bilde av den så vi får sett hvordan den ser ut Ja skall se om jeg får fikset et bilde av pluggen : ) Har aldri fått noen alarm på høy tempratur. Endret 25. august 2007 av Elveg_rd Lenke til kommentar
NanoMidaZ Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kan det ikke være sikkerhetsknappen til støtten som har hengt seg opp? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Skift dyse du... og plugg. Riktig som daruu sier Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hvis du har kjørt lenge med org dyse og eff annlegg så er i værste fall sykkelen din varmskjært!Med org dysa får den ALT for lite bensin, og dermed alt for lite kjøling! <{POST_SNAPBACK}> offoffoff!! Ka e de du skriver? viss ein moped er skjært, så står stempele fast og du får ikkje start på mopeden !! Eg ville ha først sjekka bensin filtere! og det er komt drit inni det, viss de ikkje fungere så skrur du av forgassaren og renser den støttes halveis ^^ En motor kan da være skjært å fortsatt kunne gå bra. jeg hadde rensa, sjekka at motoren får bensin, for selvom den dauer , skal den ikke dø av at den får ALT for lite bensin, da er det fordi den faen ikke får bensin. Pluggen skal være bra, og trengs ikke byttes, se på den, sjekk fargen og gnisten. Endret 13. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Må ha større dyse ja. <{POST_SNAPBACK}> Har jo aldri vert noe problem før nå? har funka helt fint med orginal dyse, men mulig den er litt liten sånn at den er gått tett : ) jeg hadde en tzr med leo vince v6 effektanlegg og 115 dyse(ifølge mange, altfor lite), gikk helt fint i 3000km, så daua den av når jeg prøvde å dra ut 6. giret. alle de andre gira var vanlige, jeg fant aldri ut hva det var, fordi jeg solgte den akkurat da, neste eier skifta dyse så var alt bare velstand igjen. Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg kjører med trimsvane, jeg har org dyse... funker helt topp d! Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg kjører med trimsvane, jeg har org dyse... funker helt topp d! tror deg jeg, men som jeg selv har erfart, det kan forandre seg etter en stund. har dessverre ikke nok peiling til å forklare deg hvorfor Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Slitasje, smått varmskjæringer over tid, som fører til dårligere og dårligere kompresjon, dermed klarer den ikke dra ut. Dessuten er det en gammel myte at Am6 maskiner skal gi dårligere kjøling på 6giret, eller om det var 5, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå