Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hypnose mot angst/fobi

Gjest Gjest_Gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjest_*

Hei.

Jeg sliter med angst/fobi. Og vil så gjerne overvinne frykten. Mange sier jo at man skal møte det man frykter, men jeg tørr bare ikke. Jeg klarer ikke å manne meg nok opp til å møte frykten og muligens overvinne den.

Så jeg lette litt rundt på nettet, og ser noen tilbyr hypnose.

Noen som har prøvd hypnose, og kan si om det fungerer eller ikke? Eventuelt om noen vet tilfeller hvor det har fungert?

Kanskje anbefale klinikker som tilbyr hypnose? Norge eller utlandet. Det er akkorat det samme.

Jeg vil ikke ha innlegg som: "Hypnose er bare tull."

Ja, det er deres mening, men jeg er villig til å prøve det ut. For jeg vil så gjenre bli kvitt min fobi.

Og grunn til at jeg er gjest, er fordi jeg kjenner en del på forumet som ikke vet om min angst. Og jeg vil helst ikke at de får vite det.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hypnose er alt for hyppig brukt til at man kan kalle det tull, men det er nok ikke så lett å finne en utdannet psykolog/psykiater som praktierer det. Derimot så finnes det flere mennesker som driver med dette som sitt primæryrke. Prøv Gule sider e.l.

Jeg vil likevel anbefale deg, hvis hypnose ikke fungerer (og det gjør det beklageligvis sjelden i forbindele med angst), at du prøver den mer tradisjonelle metoden med best prognose. Du blir ikke kastet inn i det med en gang og skal stå i situasjonen til du ikke er redd lenger. Det er en gradvis prosess og du selv styrer tempoet og en profesjonell person vil veilede deg gjennom prosessen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Guest_luna_*
Hypnose er alt for hyppig brukt til at man kan kalle det tull, men det er nok ikke så lett å finne en utdannet psykolog/psykiater som praktierer det. Derimot så finnes det flere mennesker som driver med dette som sitt primæryrke. Prøv Gule sider e.l.

Jeg vil likevel anbefale deg, hvis hypnose ikke fungerer (og det gjør det beklageligvis sjelden i forbindele med angst), at du prøver den mer tradisjonelle metoden med best prognose. Du blir ikke kastet inn i det med en gang og skal stå i situasjonen til du ikke er redd lenger. Det er en gradvis prosess og du selv styrer tempoet og en profesjonell person vil veilede deg gjennom prosessen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_LUNA_*
Hei.

Jeg sliter med angst/fobi. Og vil så gjerne overvinne frykten. Mange sier jo at man skal møte det man frykter, men jeg tørr bare ikke. Jeg klarer ikke å manne meg nok opp til å møte frykten og muligens overvinne den.

Så jeg lette litt rundt på nettet, og ser noen tilbyr hypnose.

Noen som har prøvd hypnose, og kan si om det fungerer eller ikke? Eventuelt om noen vet tilfeller hvor det har fungert?

Kanskje anbefale klinikker som tilbyr hypnose? Norge eller utlandet. Det er akkorat det samme.

Jeg vil ikke ha innlegg som: "Hypnose er bare tull."

Ja, det er deres mening, men jeg er villig til å prøve det ut. For jeg vil så gjenre bli kvitt min fobi.

Og grunn til at jeg er gjest, er fordi jeg kjenner en del på forumet som ikke vet om min angst. Og jeg vil helst ikke at de får vite det.

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_LUNA_*

Heisann!!

Slet selv med angst å vet hvor vanskelig det kan være når tankene styrer sinnet. Jeg har ingen erfaring med hypnose men det funker sikkert veldig bra på noen.

Jeg har ikke prøvd så mye annet enn gestalterapi som funket utrolig godt. Men holder man ikke behandlingen ved like er det lett å dette tilbake igjen. Jeg har et utrolig godt råd til deg som jeg selv har gjort. En dame ved navn Deborah holder helge kurs rundt omkring i norge. Dette er et kurs som er helt fantastisk. Etter 25 timer er du et helt nytt menneske å du skjønner alt når det gjelder livets sammenheng. Du lærer deg teknikker som gjør at du faktisk kan programmere hjernen din samt slette vonde barndomsminner og traumer. Jeg har gått kurset å jeg vet det funker. På kurset kom det masse mennesker med forskjellige lidelser å mens deborah sto der å skulle omprogrammere oss med en lett hypnose som gjorde at vonde opplevelser kom ut der å da, satt det plutselig mange mennesker i lokalet å hulket og gråt og de visste egentlig ikke hvorfor tårene kom.Men Deborah kunne forklare oss at dette var helt normalt å at hun måtte åpne den døren slik at vi kunne ta i bruk teknikkene selv hjemme når kurset var ferdig. Hun åpnet rett å slett alle blokkeringer som hindret oss det neste skritt i livet. Etter dette kurset har jeg å mange andre fått et helt nytt liv. Til og med har rusmisbrukere kommet å faktisk greid å slutte med heroin etter 25 timer med deborah. Så du kan tenke deg hvor fantastisk dette kurset er.tro det eller ei! Kurset koster 4100,- første gang. Etter kurset får man diplom og et repitasjons kort som gjør at du kan ta kurset så mye du vil etterpå å kun betale 500,- Jeg repiterer hvert år og lærer bare mer å mer om meg selv å hvordan syken min fungerer hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...