handbook Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Hei! Klarte nettop å flashe min kjære Linksys WRT54GL med feil DD-WRT firmware. Brukte standard istedenfor mini som jeg tydeligvis skulle bruke.. Nå får jeg pinga routeren, men får ikke logga på web interfacen.. Om noen hadde vært så utrolig snill å hjulpet meg med å debricke den/fikse den per MSN eller lignende, hadde jeg satt utrolig pris på det, og kunne evt. delt ut shell-konti tilbake eller noe lignende :S hehe.. (msn: *****) Kan evt gi meg råd her også om dere ikke orker per msn Setter stor pris på alle svar! Endret 3. mai 2008 av Prazor Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Har du resatt den etter flashing? Lenke til kommentar
Kentt Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9245618 Lenke til kommentar
handbook Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9245618 9351696[/snapback] Takker for alle svar gutta Men jeg klarte det faktisk etter litt om og men. DD-WRT54GL Unbrick: 1.) Last ned Linksys sin originale firmware (står på siden dems at det er kun 1.0 firmware de har, men den funka like balsam for 1.1 routeren min) 2.) Sørg for å ha satt statisk ip (192.168.1.2 for eks). 3.) Plugg inn routeren din 4.) tftp -i 192.168.1.1 PUT WRT54GL_4.30.9_US_code.bin WRT54GL_4.30.9_US_code.bin 5.) Du skal få en "Transfer successfull" melding ganske kjapt om det går, viss ikke, så prøv på nytt. 6.) Nå skal du om 1-2 min få tilgang til webinterface igjen =) Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 her f.eks http://www.brayl.com/WRT54GL%20Debrick/index.htm Lenke til kommentar
handbook Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Men F. nå er jeg litt forbanna her.. Hehe, prøvde nok en gang å legge inn dd-wrt. Brukte denne gangen følgende firmware: dd-wrt.v23_mini_generic.bin "Upgrade failed" feilmelding igjen, og jeg fikk ikke logga inn i dd-wrt interfacet.. Hva feiler? Har prøvd å resette routeren etterpå o.s.v., restarta ++.. men går ikke, så debricka den nok en gang... Sitter og er i tvil om det er riktig firmware jeg bruker eller ei? Er en WRT54GL men S/N-prefix CL7B. hjelp..? EDIT: Glem det Fiksa... Endret 24. august 2007 av Prazor Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Snodig, pleier alltid å banke inn standard med engang, aldri noe mini. Kanskje du har en ustabil router? Bra du fikk det til! Lenke til kommentar
handbook Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Snodig, pleier alltid å banke inn standard med engang, aldri noe mini.Kanskje du har en ustabil router? Bra du fikk det til! 9353342[/snapback] Gudene vet hvorfor, sleit litt med mini også. Men holdt inne reset knappen 30 sec før jeg flasha, og da gikk det fint å få inn mini. etter mini var inne var det stort sett plankekjøring.. mener å huske det gikk mer balsam forrige gang jeg gjorde det, menmen.. funker ypperlig nå ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå