Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Håndbygd data starter ikke opp (strømm problem)

Anbefalte innlegg

For å være en veldig "in-experienced" data-dude, hadde jeg tenkt å bygge en data, ved å kjøpe komponenter fra "spilleren", og sette det sammen sjøl.

Allt har kommt utenom Strømforsyningen, og siden det er helg og den ikke har kommet, hadde jeg tenkt å låne en av min venn.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=22271 Dette er strømforsyningen jeg lånte av vennen min, allt annet kan du finne på "Hardware.no's Spilleren"

Jeg satt altså allt sammen, Koblet i alle kable jeg klarte å koble, og prøvde å kjøre dataen.. Jeg hørte et PIP (Som jeg antar kommer fra skjermkortet [Jeg tok skjermkortet ut, og pipet kom ikke lenger]) Og alle viftene (Skjerm, CPU, kabinett viftene [ikke strømforsynings viften]) Gikk Litt rundt, og allt dette tok cirka et halvt sekund, eller mindre.

Det er faktisk veldig mange små kabler som kommer fra en av kabinett kablene, og jeg har ingen peiling om hvor de skal. På noen av dem står det "Azalia" og "Ac'97"

Hva jeg har prøvd:

Skiftet på RAM brikkene, tatt ut en av RAM brikkene

Skiftet på strømledningene til harddisken

Tatt ut mange kabinett ledninger

tatt ut skjermkortet

Hva kan være grunnen?

Takk på forskudd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som førstegangs bygger har du vel ikke gjort den klassiske feilen å skru hovedkortet rett på platen i kabinettet?

9351410[/snapback]

Kan dette ha noe med saken å gjøre?

Jeg skrudde hovedkortet fast der det var hull til dette, og hullene i kabinettet passet akkuratt hullene i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde hovedkortet fast der det var hull til dette, og hullene i kabinettet passet akkuratt hullene i hovedkortet.

9351426[/snapback]

og du husket og i tillegg skru inn slike ''mellomskruer slik at kortet ikkje korslutter inn mot baksiden av kabinettet?

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Hmm, var det små messing fargede knotter på kabinett platen?

Eller Skrudde du HK' et rett på kabinett platen? I så fall er det stor fare at HK'et

er kortsluttet. Hvis du ser i posen som fulgte med HK, ser du "knottene jeg refererer til. De skal skrus på kabinet platen, for så å skru skruene ned i disse..

Civix

Lenke til kommentar
Som førstegangs bygger har du vel ikke gjort den klassiske feilen å skru hovedkortet rett på platen i kabinettet?

9351410[/snapback]

9351426[/snapback]

Du skal bruke noen skruer som jeg ikke husker hva heter i farten, som gjør at hovedkortet kommer ca 0.5 cm ut fra platen i kabinettet.

Om du har skrudd hovedkortet rett på plata har du kortsluttet hovedkortet og kanskje mer av hardwaren din.

Lenke til kommentar

Ehh, ser ut som jeg har festet det rett på platen...

Jeg skifter det nå og håper at ikke noe er gått gale.

Takk igjen.

PS: Det lyser forsatt på hovekortet på en LED lys-ting, og det ser helt livelig ut forsatt.. Skal si hva som skjer senere :S

UPDATE: Funker forsatt ikke, men nå går ikke viftene eller pipe lyden.

UPDATE: Vi tok PWR kabel tingen (den lille) og plugget i. Nå funker allt, bare den er en jævla pipelyd HELE TIDEN fra grafikk kortet, og ingenting vises på skjermen

UPDATE: Ser ut som den lyden kommer fra mangel på strøm. Det er en liten plug bake på skjermkortet, sånn strømm plug, men den har 6 hull, og jeg fikk ingen kabel som passer den :S

Siste oppdatering, nå har jeg funnet den siste ledningen til skjermkortet og alt fungerer!

tusen takk for all hjelpen, det har hjulpet mye :)

Endret av Xuriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...