Gå til innhold

PSU med artikkel om PS3 og 4D


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor alle klager på at 4D er så tåpelig, det er jo ikke noe Sony har funnet på. Det er da veldig vanlig at tid blir sett på som den fjerde dimensjon. Dette er et veldig spennende felt, men jeg tipper på at det i de fleste tilfeller ikke gir stor nok effekt til at det lønner seg å bruke (for det er veldig kostbart). Håper dog jeg tar kraftig feil.

Lenke til kommentar
The Playstation 3 has a split memory pool, with 256 megabytes of RAM for the video card and 256 for the system; the XBOX 360 has 512 megs of unified RAM which can be allocated where it is needed.

 

Technically the PS3 could borrow RAM from either pool, but there would be a significant performance impact.

9353202[/snapback]

 

What? Serriøst? var det ikke 360 som hadde delt minne som kunne dele med hverandre til hva som trengtes, mens ps3 hadde fast 256 hver :hmm:

Ser at 360en har det, men har PS3 plutselig fått dette også?

9353473[/snapback]

 

x360 har ein unified løsning på minnestrukturen, alså 512mb på hele systemet, gpu og cpu...så utviklerene har stort spille rom, dei kan plutselig sei "hmm her treng me 300mb fra minne til gpu, ingen problem" "så skal ps3 versjonen lages av samme spillet, HeL/&"$ der var det kun 256mb, da må me låne av cpu, da går ting treigere på grunn av ein anna minne type, og vips så blir det kvelds jobbing på utviklerene i mange måneder mens x360 spillet er lansert for lengst..

 

satt litt på spissen men eg tipper dette kan vere nokre av problema..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...