tidus2k4 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Playstation universe har nå skrevet en fin og detaljert artikkel om 4D og hvordan det funker på playstation 3. Artikkelen finner du her Faktisk ganske interessant.. "levende" grafikk virker stilig Endret 24. august 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ouuch veldig fin "grafikk" viss jeg kan kalle det, den 360 bildevisningen var fin, så helt ekte ut. Lenke til kommentar
psino Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Skulle gitt det et annet navn. Ellers er prosedyregenerert innhold noe jeg ser frem til å se mer av fremover. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 4d ja.. skulle Ken Keturagi få siste ord likevel.. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Stilig. Lurte fælt på hva 4D skulle bety. Hørtes mest ut som lureri Men virker litt logisk likevel å kalle det 4D siden det er teksturer som forandrer seg over tid. Teksturene tar jo ikke lenger så mye plass, men krever ikke dette ganske mye ressurser i forhold til vanlige teksturer? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 det er vel der the power of playstation3 kommer inn.. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ja, men hvis dette krever mye kunne man vel ha oppnådd enda bedre grafikk hvis man klarte seg uten det. Jeg ser ikke nødvendigheten av detta i så mange andre spill enn skrekkspill. Kanskje i rallyspill der bakken endres av bilens hjul da, men der legger man vel heller flere teksturer oppå hverandre. Men jeg vet jo ikke noe særlig om dette heller da. Finnes sikkert kjempemange andre bruksområder for det. Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Ville ogsaa vaert ganske kult paa GTA >D Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 trur dette ville spart en del plass ja (så behovet for RAM vil synke, både i skjermkortet og system RAM). I et system som Playstation 3, som har veldig mye cpu kraft og ikke fult så mye RAM, så er dette en grei effekt Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 trur dette ville spart en del plass ja (så behovet for RAM vil synke, både i skjermkortet og system RAM). I et system som Playstation 3, som har veldig mye cpu kraft og ikke fult så mye RAM, så er dette en grei effekt 9352478[/snapback] Ja, det er jo sant. PS3 har jo ganske lite med ram, men masse CPU-kraft. Blir artig å se hvordan dette blir brukt i spill i fremtiden. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 trur dette ville spart en del plass ja (så behovet for RAM vil synke, både i skjermkortet og system RAM). I et system som Playstation 3, som har veldig mye cpu kraft og ikke fult så mye RAM, så er dette en grei effekt 9352478[/snapback] Ja, det er jo sant. PS3 har jo ganske lite med ram, men masse CPU-kraft. Blir artig å se hvordan dette blir brukt i spill i fremtiden. 9352662[/snapback] ps3 har da ikkje lite ram..x360 har like lite..det er lite i pc sammenheng men til spill er det jo ein god del..folk glemmer jo kor mykje ram ps2 hadde.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Før 360 folka sier det så sier jeg det, 360 har jo flytende ram med 512 mellom gpu og cpu var det ikke? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Jo, tror det er riktig Zaleeeek. Jeg synes 256 mb høres veldig lite ut når man tenker på at spill som battlefield 2 trenger minst 1 gb for å kjøre glatt. Men det er jo på PC igjen da. Og der kjører det jo masse annet i bakgrunnen. edit: slo opp på wiki og så at PS2 har 32 MiB ram! Kanskje ikke 256 mb er så lite alikevel da Endret 24. august 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
shaker Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) PS3 har 2x256 (256 til Cell og 256 til RSX ... men Cell og RSX kan "låne" av hverandre). Endret 24. august 2007 av shaker Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jo, tror det er riktig Zaleeeek. Jeg synes 256 mb høres veldig lite ut når man tenker på at spill som battlefield 2 trenger minst 1 gb for å kjøre glatt. Men det er jo på PC igjen da. Og der kjører det jo masse annet i bakgrunnen. edit: slo opp på wiki og så at PS2 har 32 MiB ram! Kanskje ikke 256 mb er så lite alikevel da 9353028[/snapback] det var vel 32mb til sammen..video minnet var vel ikkje meir enn 8 eller 16mb.. ja den kan låne av system minne, men det er eit mykje treigare minne enn minne som blir brukt av RSX.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 PS3 har 2x256 (256 til Cell og 256 til RSX ... men Cell og RSX kan "låne" av hverandre). 9353105[/snapback] Det kan dem ikke! Lenke til kommentar
shaker Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 The Playstation 3 has a split memory pool, with 256 megabytes of RAM for the video card and 256 for the system; the XBOX 360 has 512 megs of unified RAM which can be allocated where it is needed. Technically the PS3 could borrow RAM from either pool, but there would be a significant performance impact. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 The Playstation 3 has a split memory pool, with 256 megabytes of RAM for the video card and 256 for the system; the XBOX 360 has 512 megs of unified RAM which can be allocated where it is needed. Technically the PS3 could borrow RAM from either pool, but there would be a significant performance impact. 9353202[/snapback] and there you go.. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 4D-grafikk? Det er det dummeste jeg har hørt Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) The Playstation 3 has a split memory pool, with 256 megabytes of RAM for the video card and 256 for the system; the XBOX 360 has 512 megs of unified RAM which can be allocated where it is needed. Technically the PS3 could borrow RAM from either pool, but there would be a significant performance impact. 9353202[/snapback] What? Serriøst? var det ikke 360 som hadde delt minne som kunne dele med hverandre til hva som trengtes, mens ps3 hadde fast 256 hver Ser at 360en har det, men har PS3 plutselig fått dette også? Endret 24. august 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå