Anixion Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Vil bare først og fremst si takk til Team Noobz og Team C+D for alt! --- Du kan laste ned Pandoras Battery Easy Installer Alt om dette og guide på norsk kan du finne her --- De har nå klart å lage en unbricker til alle PSP! Altså, om du har klart å bricke din PSP så er ikke håpet ditt over, uansett om du har tilgang til recovory eller ikke. Eneste kravet er at du må ha en PSP som kjører homebrew for at du skal unbricke en PSP. --- Det hele går ut på: 1. Du kjører et program på en PSP som kjører homebrew, som vil konvertere vanlig PSP batteri over til en jigkick batteri. Bruk originale batteri som du fikk med da du kjøpte PSP. 2. Du kjører et program som generer unbrickeren til et minnekort image, bygd fra v1.5 update EBOOT. 3. Du kjører noen programmer på pc'en og innstalerer imaget til minnekortet ditt. --- Om dette ikke var nok så kan du se det hele på norsk her --- NB! Jeg, Team Noobz og Team C+D fraskriver alt ansvar om du ødelegger din PSP Doner til Noobz Endret 31. august 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Dette er vel også en måte å downgradere PSP'en sin? Merk: Når du har unbricket din PSP så vil du få delvis 1.5, filer som er kopibeskyttet fra Sony vil du ikke få. Data fra Sony genereres fra 1.50 oppdateringsfiler. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Funker utmerket til downgrading også ja. Og denne metoden burde også fungere for alle fremtidige firmwares SONY spytter ut. Om vi er heldige så vil dette også fungere på de nye SLIM modellene. Dette er samme metode som SONY bruker for å fikse PSP'en din når du sender den inn til dem. Men dette fungerte derimot ikke på min brickede PSP. Den låser seg bare før den kommer seg inn på unbrickings menyen. Det fungerer derimot utmerket på min vanlige PSP, så dette er metoden jeg skal bruke for å nedgradere i fremtiden iallefall. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Funker utmerket til downgrading også ja. Og denne metoden burde også fungere for alle fremtidige firmwares SONY spytter ut. Om vi er heldige så vil dette også fungere på de nye SLIM modellene. Dette er samme metode som SONY bruker for å fikse PSP'en din når du sender den inn til dem. Men dette fungerte derimot ikke på min brickede PSP. Den låser seg bare før den kommer seg inn på unbrickings menyen. Det fungerer derimot utmerket på min vanlige PSP, så dette er metoden jeg skal bruke for å nedgradere i fremtiden iallefall. 9352407[/snapback] Hva slags brick har du da? Kan hende du har semi-brick vettu.. Du må ha full brick for at du skal bruke denne unbrickeren. Half-bricket PSP vil altså ikke fungere.. Om du får slått på PSP'en din, og ikke noe mer skjer, og at du må ta ut batteriet for at grønne lyset skal gå av så har du bricket PSP. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Har full brick, men denne metoden fungerer på ALLE typer bricks, den fungerer til og med om PSP'en er fullt fungerende. Sålenge man booter opp med "Magic Memory Stick" og "Jigkick" batteri så vil man få opp unbrick menyen samme hvor fungerende PSP'en din er...(edit, med untak av min super brick som ikke reagerer i det hele tatt. Alle lysene starter bare å lyse konstant så raskt jeg setter inn "Magic Memory Stick" og "Jigkick" batteriet, men det er ingen reaksjon i det hele tatt på skjermen) Endret 24. august 2007 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Hmm.. Det var rart.. Fulgte du alle punktene 100%? Kanskje du skal prøve det igjen? Kanskje det var noe som gikk galt da du skulle overføre fra pc'en til minnekortet. Bare for å være sikker: Du lagde batteriet med en PSP med homebrew mulighet? Er batteriet full? Endret 24. august 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det fungerer slik det skal på den ene PSP'en min så det er nok jeg som har klart å total bricke den andre PSP'en min... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Jeg har en bricka PSP uten tilgang til noe som helst recovery. Sletta vel hele flashminnet ved et uhell. Vil dette fungere? Endret 24. august 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jepp. Det skal funke utmerket for deg Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Konge! :-D Skal prøve dette snarest. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Dette her er vel også en måte å nedgradere sin PSP på? x) Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ok, har et problem... Prøvde å downgrade PSPen, og så upgrade med custom firmware(fikk en som har gjort det før til å gjøre det for meg). Men da ville plutselig ikke skjermen vise noe, men lyden var inntakt. Så etter å ha tatt inn og ut laderen osv så viste den bildet igjen, men klikker hver gang jeg åpner et program. Er dette en såkalt semi brick? Eller får jeg gjort noe med det at all? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hmm... Prøv å trykk på skjermknappen(nede med Home, select, start osv) når skjermen blir svart. Det var en feil i tidligere custom firmware som gjorde at skjermen skrudde seg av hver gang man startet et program. Oppgraderer du til nyeste custom firmware så burde det være fikset. Endret 26. august 2007 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hmm... Prøv å trykk på skjermknappen(nede med Home, select, start osv) når skjermen blir svart.Det var en feil i tidligere custom firmware som gjorde at skjermen skrudde seg av hver gang man startet et program. Oppgraderer du til nyeste custom firmware så burde det være fikset. 9362171[/snapback] Hm ok.. Fikk beskjed på et annet forum om at jeg må downgrade først, bør jeg gjøre det først? Er ikke så stø på slikt, var ikke jeg som downgrada og installerte firmwaren selv. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Så du mener at du innstalerte Costum Firmware før du hadde 1.5..? Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Så du mener at du innstalerte Costum Firmware før du hadde 1.5..? 9365324[/snapback] Først så downgradet han den, og så installerte han ny custom firmware... Står hvert fall nå at jeg har System Software 3.40 OE-A. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Kanskje du har gjort noe med flashen som gjør at PSP'en kan være litt ustabil, jeg merket ingen bugs på 3.40 OE-A ihvertfall.. Prøv å gjenomopptrett din PSP til en ny PSP ^^ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=794533&hl= Da skal du få de originale flash filene ihvertfall (: Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Prøvde du i det hele tatt å bare trykke på skjermknappen når skjermen blir svart? Det er 99% sikkert at det er det som er feilen... Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Skjermen blir svart etter en stund om du ikke bruker PSP'en... Så hvis det er det som skjer, så er det ikke en bugs.. Det skjer på alle PSP'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå