Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

linksys wrt54gx v1 og v2 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linksys WAP54GX V1.0, Wireless-G Access Point with SRX, 8651B SoC + Airgo MIMO chip.

Linksys WRT54GX V2.0,Wireless-G Broadband Router with SRX V2.0, 8651B SoC + Airgo MIMO chip. (firmware)

Linksys WRT54GX2 V1.0, Wireless-G Broadband Router with SRX200 V1.0, 8651B SoC + Airgo MIMO chip.

 

 

SRX er en Linksysmåte å beskrive MIMO og disse routerne benytter litt forskjellig teknikk for å oppnå MIMO.

Lenke til kommentar

Så med andre ord de er helt likt ? skjønner du jeg kjøpt en wrt54gx ( v2 ) og måtte sende til linksys for å få en ny, men fikk en med ( v1 ) tilbake fra de. Det er derfor jeg ikke vet om jeg burde spør om en med v.2 eller om jeg kan bare beholde den som jeg fikk i posten.. Noen tis ?

 

 

 

Linksys WAP54GX V1.0, Wireless-G Access Point with SRX, 8651B SoC + Airgo MIMO chip.

Linksys WRT54GX V2.0,Wireless-G Broadband Router with SRX V2.0, 8651B SoC + Airgo MIMO chip. (firmware)

Linksys WRT54GX2 V1.0, Wireless-G Broadband Router with SRX200 V1.0, 8651B SoC + Airgo MIMO chip.

 

 

SRX er en Linksysmåte å beskrive MIMO og disse routerne benytter litt forskjellig teknikk for å oppnå MIMO.

9353757[/snapback]

Lenke til kommentar

Hmmm, er ikke helt inne i den router greie. Men burde jeg klage til linksys siden de sendt meg feil router eller er det greit at jeg fikk den ?? Det står nemlig ingeting bak routern om hvilken version den er. Det er også en annen type antenna på den.

Vet ikke om jeg har fått en bedre router eller en dårligere router.. Kan dere si hva dere syns ? trenger egentlig bare å vite om jeg skal kontakte de igjen for å bytte router eller om jeg burde bare beholde den..

 

 

I følge wikipedia er det en del forskjeller på minne og cpu.

http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G#WRT54GX

9356726[/snapback]

Lenke til kommentar

Mulig at minneforskjellen gjør v2 bedre til bittorrent? Vet ikke...

 

Det står at v1 har prioritering av båndbredde for f.eks VOIP noe ikke de nyeste har.

 

 

On the WRT54GX2 and the WRT54GX v2 The QoS for VoIP and 802.11e support is broken ... this is a real shame because the Airgo Networks True MIMO Chip set used by Linksys in all their SRX devices provide excellent native support in hardware for QoS for VoIP and 802.11e ... The only SRX device that works properly [supporting QoS and VoIP as well as 802.11e] is the WRT54GX v1 and this specific model is no longer being made by Linksys – the v1 was replaced by the v2.

Lenke til kommentar

Det er bare så rart at jeg har fått den ene router uten versinon bak. Men men, tror jeg for bare prøve den og se åssen det går.

 

Mulig at minneforskjellen gjør v2 bedre til bittorrent?  Vet ikke...

 

Det står at v1 har prioritering av båndbredde for f.eks VOIP noe ikke de nyeste har.

 

 

On the WRT54GX2 and the WRT54GX v2 The QoS for VoIP and 802.11e support is broken ... this is a real shame because the Airgo Networks True MIMO Chip set used by Linksys in all their SRX devices provide excellent native support in hardware for QoS for VoIP and 802.11e ... The only SRX device that works properly [supporting QoS and VoIP as well as 802.11e] is the WRT54GX v1 and this specific model is no longer being made by Linksys – the v1 was replaced by the v2.

9359611[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...