Gå til innhold

Kommer dødens ring uansett?

Multi-Task

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men sier som følger:

Jeg kjøpte min xbox 360 første uken den kom ut i butikken, har med andre ord hatt den i nesten 2 år. Jeg har aldri hatt noen problemer med min 360, det eneste jeg har hatt er en koblingsfeil (som er selv forskyldt) da fikk jeg "the red ring of death," men som sagt dette kom bare fordi en koblingsfeil som man kunne fikse ved å ta ut ledningen og sette den skikkelig inn igjen.

Men derimot en kammerat av meg som kjøpte 360en for et halvt år siden har fått dette problemet, han har nå måttet sende den inn til Microsoft.

Til slutt:

Dette problemet vil ikke skje alle xbox 360er. En god ting for å unngå dette er å være veldig forsiktig når du setter inn spill osv, ikke flytte mye på xboxen og ikke gjøre lignende ting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke alle bokser kommer til å få RRoD, men feilen er design-feil, og ikke bygge-feil, ifølge Robbie Bach i MS, så sjangsene er store at du kan få feil på den, men ser ingen grunn til å bytte dersom den har overlevd så lenge.

Det virker som sjangsene for at Europeiske 360'er mere stabil enn i USA dog, har spekulert i om det kommer av strømstandardene, selv om PSU'en burde vært like flink å konvertere strøm overalt. :-/

Hvem vet, kanskje det blir mulighet til å få ett skjema som gjøre at du kan bytte inn maskinen kostnadsfritt, når de har ett feilfritt produkt klart (Falcon, forhåpentligvis).. :-/

Synes dem har vært heldig å sluppet billig unna så langt.

Lenke til kommentar

Hatt min 360 siden launch,spiller 12t istrekk ganske ofte noen ganger mer.Har aldri hatt problemer.i min spille karriere har jeg tatt knekken på 3 ps1,2 ps2 samt fått skiftet dvd drevet i min xbox(vanlige).Regner med at 360`n også tar kvelden før eller siden,men tenker ikke så mye på det.Har for engangs skyld vært heldig med en konsoll...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har hatt min side launch uten noe problem, så tror ikke dette er et problem som rammer enhver 360. Kjenner ganske mange som også har 360 uten å ha opplevd problemer med dette.

Husk at de som opplever feil skriker langt høyere enn de som ikke gjør det (dette gjelder forsåvidt alle produkter og tjenester), så man vil alltid få et skeiv intrykk, spesiellt om man baserer seg på hva man leser på internett.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd noen galt med min box og den har levd helt siden jeg fikk den på release og hvis det kanskje skulle skje noe med den så har jeg verdens beste garanti ordning som MS har gitt meg da de har uttalt at alle 360 kan få problemer pga produksjonsfel. Skjer det så får jeg en ny box og det spiller ingen rolle om det skjer i morra eller om 10 år. Garantien er der uansett og det kaller jeg service.

Lenke til kommentar
Har aldri opplevd noen galt med min box og den har levd helt siden jeg fikk den på release og hvis det kanskje skulle skje noe med den så har jeg verdens beste garanti ordning som MS har gitt meg da de har uttalt at alle 360 kan få problemer pga produksjonsfel. Skjer det så får jeg en ny box og det spiller ingen rolle om det skjer i morra eller om 10 år. Garantien er der uansett og det kaller jeg service.

9371739[/snapback]

10 år er vel litt drøyt?

Lenke til kommentar

Mange vil nok desverre oppleve at xbox360 tar kvelden. Mer sannsynlig før enn siden.

Dette kommer av at temperaturen lett kan bli altfor høy og smelte forskjellige deler på hovedkortet. hvilke deler som faller av, eller loddepunkter som smelter er helt random.

Ventilasjon er stikkordet her, noe xbox desverre har altfor lite av. Det er fortsatt ett hav av xbox360er med denne designfeilen der ute. Microsoft holder nå ryddesalg på gamle SKU's for så å dytte på med den nye, redesigna elite.

disclaimer: dont shoot the messenger :cool:

Lenke til kommentar

litt tidlig å spørre kanskje, men har noen hørt noe lignende om Eliten? får den også rrod? jeg skal kjøpe 360, og kommer til å gå for elite hvis den er tryggere. har sett på youtube at folk kødder med elite, "it's still an xbox" osv, men de jeg har sett er jukset til foreløpig. Jeg lurer også veldig på om de nyere premium og elite maskinene støyer like mye som de gamle? det var jo som å høre et helikopter lette når en skrudde på maskina!

Lenke til kommentar

Ja det stemmer sikkert at de har samme hardware, jeg kan bare ikke skjønne at ikke de har fiksa støyproblemet underveis i produksjonen. de MÅ jo ha fått en fettaktig mengde klager underveis, og jeg veit om mange som unngår 360 netopp pga støy. Helt latterlig. skulle ønske PS3 hadde noen spill jeg var like kin på som Bioshock og Halo3.

Lenke til kommentar
Ja det stemmer sikkert at de har samme hardware, jeg kan bare ikke skjønne at ikke de har fiksa støyproblemet underveis i produksjonen. de MÅ jo ha fått en fettaktig mengde klager underveis, og jeg veit om mange som unngår 360 netopp pga støy. Helt latterlig. skulle ønske PS3 hadde noen spill jeg var like kin på som Bioshock og Halo3.

9372520[/snapback]

Det er vel ikke så lett å få ned støyen når dvd rom-en spinner på 12x.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
litt tidlig å spørre kanskje, men har noen hørt noe lignende om Eliten? får den også rrod? jeg skal kjøpe 360, og kommer til å gå for elite hvis den er tryggere. har sett på youtube at folk kødder med elite, "it's still an xbox" osv, men de jeg har sett er jukset til foreløpig. Jeg lurer også veldig på om de nyere premium og elite maskinene støyer like mye som de gamle? det var jo som å høre et helikopter lette når en skrudde på maskina!

9372443[/snapback]

Dess nyere maskinen er, dess mindre sjangse for at den blir ødelagt vil jeg tro, fordi Microsoft fikser problemene så raskt dem finner dem, sier de.

Ingen SKU er helt sikker, men tipper at Halo versjonen (ser slik ut: H3elite.bmp ) er sikrest, om du skal ha en. :)

Lenke til kommentar

Hei. Har ikke lest hele tråden, men...

Har i det siste begynt å få ring of death på 360en min av og til (blinker bare rødt til jeg skrur den av), men den fungerer ennå. Betyr dette at den vil slutte å fungere snart? xboxen min er flasha så er vel ikke bare bare å sende inn på service heller ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...