Gå til innhold

Synkronisering mellom e-post -klienter!?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

På min stasjonære har jeg Office Outlook. På min bærbare har jeg ingenting, per nå..

Jeg samler på "all" e-posten min (da i Outlook), men når jeg da er på farten, med min bærbare, så føler jeg liksom ikke at jeg får brukt e-post noe særlig..

Ønsker det litt slik at jeg laste ned e-post, besvare (og at sendte elementer lagres), og at når jeg da kommer hjem igjen, så synkroniseres det jeg har tatt i mot og sendt på den bærbare med det jeg har på den stasjonære!

Er dette mulig? (Altså, UTEN for mye dill og dall) :)

Er dette mulig med kun Office Outlook seg i mellom, eller kan man bruke andre klienter også?

Har aldri prøvd Mozilla Thunderbird før, men kunne gjerne ha tenkt å ha prøvd den på den bærbare, bare for å sjekke den ut.. Er det mulig å eventuelt synkronisere dem i mellom? (Altså Mozilla <-> Outlook).

Pri 1 er i hvert fall at jeg kan synkronisere (først og fremst mellom Office Outlook, sekundert Outlook <-> Mozilla).

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner en del forslag her:

http://www.slipstick.com/outlook/sync.asp

En metode jeg selv bruker er å ha pst-fila på hovedmaskinen hjemme og dele den gjennom nettverket slik at jeg også får tilgang til den fra den bærbare (men bare på en maskin av gangen).

Når jeg skal ut og reise deler jeg pst-fila gjennom Hamachi. Da pleier jeg ofte å ta med en lokal kopi av pst-fila slik at jeg har tilgang til e-post selv om jeg ikke har tilgang på nett.

Lenke til kommentar
Du finner en del forslag her:

http://www.slipstick.com/outlook/sync.asp

En metode jeg selv bruker er å ha pst-fila på hovedmaskinen hjemme og dele den gjennom nettverket slik at jeg også får tilgang til den fra den bærbare (men bare på en maskin av gangen).

Når jeg skal ut og reise deler jeg pst-fila gjennom Hamachi. Da pleier jeg ofte å ta med en lokal kopi av pst-fila slik at jeg har tilgang til e-post selv om jeg ikke har tilgang på nett.

9360188[/snapback]

Altså; Kopierer og skriver over når du kommer tilbake.. !?

Ingen som vet noe om dette? :ermm:

9359874[/snapback]

Skift over til å bruke IMAP istedet for POP3, så vil alt av e-post etc ligge på serveren istedet for lokalt i klienten. ;)

9360202[/snapback]

Det har jeg også tenkt på, men hvordan går det da med sendte elementer? Hvordan kommer de seg over?

Lenke til kommentar
Altså; Kopierer og skriver over når du kommer tilbake.. !?

9359874[/snapback]

Nei, jeg har to mappesett åpne i Outlook. Det ene mappesettet er kopien fra den stasjonære maskinen og brukes kun til å lese eldre e-post når jeg er offline. Det andre mappesettet er pst-fila på hjemmemaskinen som jeg har koblet meg til gjennom Hamachi. Det siste mappesettet er det jeg bruker når jeg sender og mottar e-post.

Lenke til kommentar

Si at jeg da kjører IMAP på laptop'en, men når jeg er andre steder vil jeg fortsatt benytte meg av webmailen.

Er det kun en kopi som lastes ned så jeg må gå inn og slette manuelt eller kan jeg synkronisere de, så når jeg sletter en mail i Outlook så forsvinner den også fra webmailen (serveren)?

Endret av datating
Lenke til kommentar

På IMAP lastes ingenting ned som jeg har nevnt, webmail og e-post klienten jobber bare som en klient mot serveren og alle endringer blir dermed like overalt. Epostvarsler blir og "pushet" ut så de vil komme på sekundet e-posten blir levert til din konto.

Lenke til kommentar

hmm.. Kan jeg da kjøre IMAP på laptop'n og POP3 på den stasjonære?

Slik at når jeg kommer hjem, så blir alt lastet over (og ned) til den stasjonære (inkludert da alt arbeidet jeg gjorde mens jeg var borte -på laptop'n)?

Da har det kanskje ikke noe å si om jeg bruker Office eller Mozilla?

Takk! :)

Lenke til kommentar

Skal lese linkene litt etterpå, men lurer kanskje på om du missforsto meg litt..

Når jeg er hjemme, så har jeg en stasjonær, hvor jeg da har Office/POP3.

Skal jeg bort, så slår jeg av PC'n og da e-post -klienten (Office), og drar bort med laptopen. Kommer det ny e-post mens jeg er borte, så vil jo den legge seg på serveren. Så hvis jeg da bare benytter meg av Office/Mozilla med IMAP, så vil jo da (i følge deg), alt ligge på serveren.. så alt jeg da jobber med når det gjelder e-post og lignende vil jo da ligge der!?

Men, når jeg da kommer HJEM og starter Office/POP3 igjen, DA vil vel alt lagres på den stasjonære igjen!? Eller?

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar
Det stemmer ja. :)

9363615[/snapback]

Flott! :w00t: Da er vi et meget godt stykke på vei! :)

Dette er en løsning som fungerer for mange men det er et par ulemper: du får ikke tak i gammel e-post som ligger på den stasjonære og ikke alle isp-er støtter imap til vanlig.

9363648[/snapback]

hmm.. Hva gjør de som dette ikke går for da? :)

EDIT: Jeg har bluezone/bluecom; noen som vet hvorvidt de støtter dette? Eller hvordan jeg kan finne det ut?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
De (dvs. jeg) gjør som jeg skrev i et tidligere innlegg: deler pst-fila fra den stasjonære gjennom et vpn-program, f.eks. hamachi. :)

9363775[/snapback]

Ah.. sant.. tror jeg glemte posten din litt.. :blush:

Hamachi .. hva er det? Mener jeg har hørt om det? Er det en annen versjon av "eksternt skrivebord" -ting?

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm.. Hvordan fungerer denne Hamachi? Laster den over hele .pst -fila? Jeg kom til å tenke på at; jeg tror min .pst -fil er godt over 200 MB.. og kan være litt drøyt å laste over fra gang til gang.. Eller hvordan blir det lest? Leser den bare deler av fila?

Dessverre så fungerte ikke IMAP med Bluecom/Bluezone.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...