Gå til innhold

Angrefrist på Netshop.no-hva er det?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Har nå prøvd å ringe Netshop i fire timer, men har fått beskjed om at det er kø hver gang (og jeg har ikke anledning til å stå i kø). Fikk svar umiddelbart hos salgsavdelingen, men de kunne ikke hjelpe meg. Tydeligvis mange som må snakke med returavdelingen...

9376658[/snapback]

 

Er det ikke bedre å sende mail da?

Ikke minst med tanke på å dokumentere saksgang.

Dersom de (retur) ikke svarer så er jo det også dokumentert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derimot så er jeg usikker på det at du ventet 7 dager fra du fikk godkjent retur til du returnerte. Da hadde du vel brukt produktet i over 14 dager antar jeg. Spiller ingen rolle om den stod i en PC de ekstra 7 dagene eller om den lå på bordet ditt. Bedriften forholder seg til 14 dager fra du mottar produktet til de mottar det igjen.

 

Det står bare at man skal gi beskjed om at man ønsker å returnere produktet innen 14 dager. Om du opplyser den 13. dagen så spiller det ingen rolle. Men man er jo selvsagt pliktet å sende varen så fort som mulig etter dette.

 

edit:

Vil også legge til at jeg synes at det er positivt at nettbutikkene uttaler seg på forumene (dersom de faktisk legger alle fakta på bordet). Det gjør at vi får sett saker fra to sider, og gir butikker en mulighet til å forbedre sine feil, uten å nødvendigvis miste sine tilhengere.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Har nå prøvd å ringe Netshop i fire timer, men har fått beskjed om at det er kø hver gang (og jeg har ikke anledning til å stå i kø). Fikk svar umiddelbart hos salgsavdelingen, men de kunne ikke hjelpe meg. Tydeligvis mange som må snakke med returavdelingen...

9376658[/snapback]

 

Er det ikke bedre å sende mail da?

Ikke minst med tanke på å dokumentere saksgang.

Dersom de (retur) ikke svarer så er jo det også dokumentert.

9376993[/snapback]

 

Mail til Netshop har jeg gitt opp, får svar fra en ny knall hver gang (om jeg i det hele tatt får svar da) som skal ha alle ordrenummer, returnummer, RMA-nummer og saksnummer jeg kan grave opp, de har åpenbart ikke slike avanserte ting som databaser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mail til Netshop har jeg gitt opp, får svar fra en ny knall hver gang (om jeg i det hele tatt får svar da) som skal ha alle ordrenummer, returnummer, RMA-nummer og saksnummer jeg kan grave opp, de har åpenbart ikke slike avanserte ting som databaser.

9377507[/snapback]

 

Så du tror det å ringe opp den som forhåpentligvis jobber med retursaker øker sannsynligheten for at din sak blir behandlet fortere?

Jeg vil tro det da ville være bedre å ansette en som liker å prate i telefonen/ta imot dr*** som ett filter mot den som (helst) bør bruke tida på å effektuere retursakene og ikke kaste bort tida på å preike i telfonen dagen lang. Med det mener jeg "kundestyrt" aktivitet og ikke motsatt. :)

 

Jeg tror Netshop bør se å få ett system tilsvarende Komplett/PS-Data for å bedre rutiner for returer/reklamasjon (tenker da på "min side"->ordre->retur") i tillegg til å styrke returavdelingen med antall ansatte. Ser at de opplyser om at de nå har fått til en slik ordning (dog ikke Netshop Oslo).

Dette bør gå mest mulig automatisk via min konto/mail/saksbehehandling (skriftlig) og ikke basert på manuelle tungvinte rutiner.

Som jeg ser/har erfart at bl.a Microplex har.

Man "søker" ikke "daglig leder" om å få lov til å returnere en vare via mail/telefon.

Det er noe man velger å gjøre via "systemet" (sin konto) og så får man enten avslag/godkjent utifra hva man dokumenterer/avklarer via mail *ELLER* at man selv blir oppringt av tekniker/returavdelingen.

Slik fungerer det og bør det fungere for alle seriøse aktører i Webshop-markedet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har du et bedre forslag enn å ringe dem da? Kontaktet ikke dem før etter fristen hadde gått ut, og nå har det faktisk gått 6 uker. Å ringe dem er åpenbart det eneste som hjelper, siden alle jeg har snakket med (overraskende mange forskjellige som arbeider i returavdelingen) har lovt å ta seg av saken. Det er åpenbart ikke noen problemer utover at de ikke har gjort noe med saken før altså.

 

Men har jo fått anledning til å snakke med mange kompetente folk da i det minste, en kunne for eksempel fortelle meg at det tok så lang tid pga ferieavvikling og dårlig vær. Han var også helt sikker på at angrefristloven ikke hadde noen tidsfrister de måtte holde, de kunne ta seg så god tid de trengte mente han.

 

Jeg skal iallefall slutte å plage Netshop med dette her, og heller ta kontakt med forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@E-Ton:

Var ikke meningen å "være frekk" i tilsvaret mitt. :)

Jeg skjønner godt at du ringer når det ikke skjer noe.

Det er bare det at jeg tror det hverken hjelper stort eller gjør at de (på retur) jobber noe fortere av den grunn.

Problemet er nok bemaninning/rutiner (eller mangel på rutniner) for retur/reklamasjon hos Netshop.

Når det er sagt har jeg selv ikke opplevd noe problem med Netshop Oslo (som jeg ofte benytter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...