frank_jarle Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hei, Sitter her å tenker så det knaker i hode. Har følgende bil: Hyundai Elantra 1.5 2000model Restlån: 50.000kr over 64 avdrag (5år) Jeg skal egentlig ha en 105.000Km/7års service på bilen. Kona og meg har nå sett oss ut en Toyota Avensis SOL (Diesel utgave) til rundt 350.000kr med registering osv (pluss/minus). Vi vil ha innbytte i våres egen bil og lurer litt på hva som er best mulig løsning (vil gjerne høre andres erfaring). Er det at vi sender bilen inn til full service først hos f.eks en Hyundai forhandler eller Snapdrive i Sandvika for så å få et estimat på bilen, eller få et estimat på bilen uten å ha tatt service (regner med da at Toyota forhandleren må da sjekke opp i hele bilen og eventuelt trekke ifra det det vil koste for å få disse tingene reparert). Har også planer om å betale ut lånet på bilen slik at jeg ikke tar dette med videre i og med at jeg har penger til det (bortimot). Frankie Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Litt usikker med Hyundai.. men stort sett lønner det seg å selge bilen selv. (det man greier selv, gjør man selv... billigst sånn.. nesten alltid!) På den måten står du også friere til å prute på den nye avensisen... du kan prute mer når du ikke har innbyttebil! Er hyundaien vanskeligsolgt... kan du sikkert lure toyota til å ta den i innbytte.... kanskje de gir deg en "grei" pris også.. men da får du ikke rabatt på den nye....... du kan alikevel f.eks spørre pent om du kan få med vinterdekk........ eller noe annet du har lyst på. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Men hvis man selger en bil selv, står man ikke mer i fare for å stå ansvarlig for salget (altså med tanke på hvis noe er galt med bilen osv). Er egentlig min først bil og har minimalt peiling på bilsalg og fremgangsmåte. Bare litt OT siden du nevner det med å selge bilen privat, hva er liksom "normen" på hvor mye man kan tjene på å selge bilen selv mot innbytte, er det snakk om 10-20.000kr? Frankie Endret 24. august 2007 av frank_jarle Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 enig med Ditech, når det gjelder innbytte er det ofte bedre å selge selv. Du får mer penger for bilen og det er lettere å snakke rene penger med nybilselgeren. Vet ikke hva som skal gjøres på en 105k Hyundai service, men ofte tar de godt betalt for å skifte olje og bytte litt enkle slitedeler. Dersom det bare er en vanlig service trenger du ikke sende den inn for å få et estimat, du kan rett og slett bare ringe og få prisen på den servicen. Blir selvfølgelig mer om det skulle dukke opp noe utover det. Er du litt nevenyttig kan du også fort spare en del tusenlapper på å gjøre ting selv. Du kan jo også legge bilen ut for salg uten den servicen. Dersom du skal bytte den inn tror jeg ikke at jeg ville ha tatt servicen først. Forhandleren vil kanskje bruke det som et argument for å jekke ned prisen litt, men jeg tror ikke du blir trukket mer enn det servicen koster. Uansett, som ditech er inne på, innbytteprisen de gir deg kan fort spise opp litt av prutningsmonnet hos selgeren for å få det til å virke som om du får mer for innbyttebilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå