balder Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hei! Eg kjøpte ein 19" LCD monitor til min PC. Da eg fekk den koblet opp så viser det seg at det er ein prikk oppe til høgre hjørne som lyser. Det kjøpte eg på Lefdal.com. Er dette reklamasjon slik at eg har rett på ein ny? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nope, de aller fleste skjermer følger pixelfeilstandarden, som lovliggjør x antal døde\feil pixler på skjermen. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 det er krivd en artikkel på HW på ossen man kan "løsne" piksler som har hengt seg. Lenke til kommentar
balder Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 det er krivd en artikkel på HW på ossen man kan "løsne" piksler som har hengt seg. 9350679[/snapback] har du linken? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) De fleste produsenter gir vel normalt (eller offisielt) ikke garanti med mindre det er et visst antall døde pixler. Det du kan sjekke er om ISO 13406-2 er nevnt som standarden som følges (er vel relativt vanlig AFAIK). Hvis dette er det eneste som står om død pixel policy, og ingen klasse av ISO 13406-2 er nevnt er det i følge standarden underforstått at man mener klasse 1, som ikke tillater noen feil i det heletatt. Det vanligste er klasse 2, som tillater noen feil. Men det er altså slik at hvis man ikke nevner en klasse så mener man automatisk klasse 1. Verdt å sjekke siden du i såfall vil ha alt på det rene hvis du tar skjermen tilbake til butikken/sender inn på garanti. Edit: Relevant artikkel hos behardware. Der kan du også sjekke hva produsenten av skjermen din offisielt sier. Endret 25. august 2007 av dravisher Lenke til kommentar
balder Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Dere seier at det er muligheit å rep. pixelfeil? Korleis? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Forsiktig! massering kan prøves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå