Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHA! Ja! Du vant prisen for den mest kreative og resurskrevende INT(real) funksjonen :-D

a = (int)b er jeg 99,99999% sikker på at tar vekk desimalene uten å runde hverken den ene eller andre veien(implisit nedrunding hvis man skal være nøyaktig) og maskinkode sett tror jeg nok dette er den absolutt mest effektive. Men joda Jørn - metoden er ikke bare kreativ, den er også skikkelig tøff :-D

Men kan du ikek splitte på "." ?

Ole

Lenke til kommentar
HAHA!  Ja!  Du vant prisen for den mest kreative og resurskrevende INT(real) funksjonen :-D

a = (int)b er jeg 99,99999% sikker på at tar vekk desimalene uten å runde hverken den ene eller andre veien(implisit nedrunding hvis man skal være nøyaktig) og maskinkode sett tror jeg nok dette er den absolutt mest effektive.  Men joda Jørn - metoden er ikke bare kreativ, den er også skikkelig tøff :-D

Ole

9384040[/snapback]

I norge bruker vi komma som desimaltegn av en eller annen idiotisk grunn som jeg aldri har forstått :p

Lenke til kommentar
HAHA!  Ja!  Du vant prisen for den mest kreative og resurskrevende INT(real) funksjonen :-D

a = (int)b er jeg 99,99999% sikker på at tar vekk desimalene uten å runde hverken den ene eller andre veien(implisit nedrunding hvis man skal være nøyaktig) og maskinkode sett tror jeg nok dette er den absolutt mest effektive.  Men joda Jørn - metoden er ikke bare kreativ, den er også skikkelig tøff :-D

Ole

9384040[/snapback]

I norge bruker vi komma som desimaltegn av en eller annen idiotisk grunn som jeg aldri har forstått :p

9389221[/snapback]

Application.CurrentCulture = System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...