Subaida Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei alle fotoeksperter. Er det noen som kan fortelle meg hvilket Compact flash-kort jeg burde velge? Jeg synes det så mange kort på markedet. Når jeg spør i butikken, er det ikke mange som har nevneverdig peiling. Er det riktig som ekspeditørene sier at de billige kortene er noe "crap" og at de aller dyreste er det eneste valget? Er det noen som kan komme opp med et navn på et cf-kort som duger, og som er billig? Jeg vet ikke om det har noe betydning, men jeg skal ha kort til Canon G3. Subaida. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Svaret ligger i hva du skal bruke kortet til. Skal du bruke kortet til å lagre bilder i fin .jpg-oppløsning, spiller det liten rolle hva slags kort du kjøper. Jeg har prøvd fire - fem forskjellige typer, uten å merke noen praktisk forskjell. Hvis du derimot skal lagre store filer, RAW, TIF og filmsnutter, bør du kanskje vurdere et dyrere kort. En sammenligning av ulike korts hastighet, finner du i lenka under: http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ Lenke til kommentar
Subaida Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 La oss si at jeg skal bruke dette kortet til en del RAW-filer. Hvilket kort synes du/dere jeg skal velge da? Subaida Lenke til kommentar
hce Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 La oss si at jeg skal bruke dette kortet til en del RAW-filer. Hvilket kort synes du/dere jeg skal velge da? Ridata kort har god overføringshastighet og er sikre i bruk afaik. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei, dette kommer av hvilket kamera du skal velge og hvordan du skal bruke kameraet. Canon G3 vil f.eks. ha så bra buffer og minnehåndtering at du ikke vil merke praktisk forskjell på forskjellige minnekort før du har tatt veldig mange bilder på rad. En medarbeider testet nylig en del minnekort opp mot hverandre på et Olympus C-5050, og Apacer Photosteno banket både Ridata, Sandisk og mange andre minnekort. MLW Lenke til kommentar
KingIxus Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Så hvis jeg sier Apacer Photo Steno Pro 256MB til et Ixus V3, er det overkill? Det vel uansett ikke negativt med et raskt kort, si f.eks. til filmsnutter du lagrer? Dere skjønner sikkert at jeg fisker her, men det var uansett ikke det store økonomiske tapet,hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå