Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig funnet av Telenor (idiotisk nok) ikke støtter PHP på webserverne deres (ikke min side!). De støtter kun asp. Derfor lurte jeg på om noen kunne være så vennlig å lage et asp include script i som ligner(/fungerer) som dette php include scriptet?

<?php

$DefaultPath   = "./sider/forside.php";

if (isset($side)) {
$side        = stripslashes(strip_tags($side));
$Forbidden1  = ereg("\.\./", $side);
$Forbidden2  = ereg("/", $side);
$IncludePath = "./sider/".$side.".php";

if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) {
   include("403.php");
 }
 else {
   if (@fopen("$IncludePath", "r")) { 
   include ("$IncludePath"); 
   }
   elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) {
   include("404.php");
   }
 }
}
else {
include("$DefaultPath"); 
}

?>

Jeg var usikker på om jeg skulle spørre dette her eller i PHP, men jeg tipper på at det er her. Jeg bruker da 'index.php?side=angittesiden' som link til sidene mine og sidene hetes da fra 'sider' mappen of filen i mappen med navnet 'angittesiden.php', hvis det er forståelig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Desverre så har ikke ASP støtte for serverside include (sikkerhetsmessige grunner), så det lar seg ikke gjøre på den måten. Løsningen for en ASP.NET side er å lage en MasterPage, hvor man fletter inn andre sider fortløpende. Google, så finner du det ;) og det uten å skrive en linje med kode :p

Lenke til kommentar
Desverre så har ikke ASP støtte for serverside include (sikkerhetsmessige grunner), så det lar seg ikke gjøre på den måten.

9471447[/snapback]

<!-- #include virtual="fil.asp" -->

eller

<!-- #include file="fil.asp" -->

eller

<%

Server.Execute("fil.asp")

%>

Men bortsett fra det er jeg enig i at ASP.Net masterpages er et myyye bedre alternativ. "Gammeldags include tull" er håpløst tungvindt og kronglete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...