halkal Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Har allerede Vista installert, vurderer og prøve ut Ubuntu i et dual boot oppsett. Hvordan kan dette gjøres enklest mulig? På forhånd takk! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 du bare installerer ubuntu på vanlig måte. ubuntu fikser dualbooten Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Du burde kanskje partisjonere disken slik at Ubuntu ikke skriver over Vista. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Prøv Wubi. 9350622[/snapback] Ja eller GParted som følger med Live-CD-en. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg vil si Wubi er enklere, siden alt (installasjonen) gjøres fra Windows, og skulle du ikke like Ubuntu, starter du Windows igjen, og kjører Wubi-avinstallasjonen. Med Wubi har du også muligheten til å velge andre Ubuntu-typer, som Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu og UbuntuStudio. Enda en positiv ting er at du ikke trenger å brenne Ubuntu ut, siden Wubi laster ned og installerer alt selv. Lykke til! Lenke til kommentar
halkal Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Jeg vil si Wubi er enklere, siden alt (installasjonen) gjøres fra Windows, og skulle du ikke like Ubuntu, starter du Windows igjen, og kjører Wubi-avinstallasjonen. Med Wubi har du også muligheten til å velge andre Ubuntu-typer, som Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu og UbuntuStudio.Enda en positiv ting er at du ikke trenger å brenne Ubuntu ut, siden Wubi laster ned og installerer alt selv. Lykke til! 9355357[/snapback] takkf or tipset, blir nok wubi Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg vil si Wubi er enklere, siden alt (installasjonen) gjøres fra Windows, og skulle du ikke like Ubuntu, starter du Windows igjen, og kjører Wubi-avinstallasjonen. Med Wubi har du også muligheten til å velge andre Ubuntu-typer, som Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu og UbuntuStudio.Enda en positiv ting er at du ikke trenger å brenne Ubuntu ut, siden Wubi laster ned og installerer alt selv. Lykke til! 9355357[/snapback] Aah, me did not know that. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Bare et lite spoersmaal, er wubi egnet som en permanent loesning? Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg hadde problemer med å installere Ubuntu etter at jeg hadde hatt LinuxMCE på en pc i stua. Da ble løsningen å installere Win2k, for så å installere Ubuntu via Wubi. Fungerer helt knirkefritt, og jeg ser ingen bakdeler med løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå