Gå til innhold

PCutstyr.no????

Anbefalte innlegg

Bestilte noe datautstyr og et Mustek digitalkamera fra PCutstyr 13. januar og mottok disse varene 21. januar. Da eg pakket opp merket eg raskt at de hadde lagt ved den gamle modellen av det kameraet eg hadde bestilt og betalt for, så eg sendte dermed straks en mail og prøvde å forklare situasjonen.

29. januar, åtte dager senere, fikk eg svar på mailen med beskjed om at de bl.a. kunne sende korrekt vare og at eg deretter kunne sende tilbake det andre kameraet. Eg sendte da en mail tilbake og takket ja til dette og håpte det da ville løse seg.

Nå 19 dager etter har eg enda ikke hørt noe mer fra de eller mottatt noe nytt kamera. Nå er det ikke snakk om noe store penger eller no sånn her, men eg synes ikke at PCutstyr skal kunne slippe unna med å sende eldre modeller av den varen kunden bestiller og i tillegg ta betalt for det den nye modellen koster.

----------------------------------------

Deler av mail eg sendte 21. januar :

Mottok i dag pakken med delene eg hadde bestilt fra PCutstyr.no og merket

raskt at dere hadde erstattet "Mustek Gsmart Mini 3 Digital kamera" (varenr:

10861281) med den gamle og rimeligere modellen "Mustek Gsmart Mini II

Digital

kamera" (varenr: 10861207).

...

..

På "plukklisten" som var lagt ved var det satt strek (1-tall) ved de andre

varene eg hadde bestilt, mens den ovenfornevnte varen hadde en sirkel rundt da dere antakeligvis ikke hadde mer igjen av den på lager da (selv om det på nettsiden stod 100+ igjen på lager... - men er kjent med at det ikke er uvanlig at dere gir feil lagerstatus på nettsiden for å få flere kunder så

det får være som det er ;)... Antar dere har en kopi liggende av denne

"plukklisten" så dere kan gjerne sjekke den om dere av en eller annen grunn

ikke skulle tro meg.

Det eg reagerte på var at dere hadde sendt med en vare som koster omtrent

150 kr mindre enn den varen eg hadde bestilt og som dere fakturerte meg for.

I følge angrerettloven har eg da rett til å returnere varen og få den

riktige levert eller få refundert utgiftene for denne varen osv... (selger betaler frakt - da dere hadde lagt ved en såkalt "erstatningsvare" som i tillegg var billigere enn det eg hadde betalt for).

Da det ikke er så veldig store forskjeller på disse to kameraene (med unntak av bedre oppløsning/kvalitet og bedre design på det nye) og eg ikke er

interessert i å vente enda en uke på ny vare og stresse med det, så foreslår

eg at vi kan løse dette ved at dere gir prisavslag/tilbakebetaler en del av

kjøpesummen og setter det inn på min bankkonto, da dette vil bli rimeligere

for dere (slipper ekstra fraktkostnader osv.) samtidig som eg slipper å

vente enda en uke på den varen eg opprinnelig hadde bestilt og betalt for.

...

..

Svar fra PCutstyr:

Hei.

Beklager sen tilbakemelding.

Det må tydeligvis ha skjedd en plukkfeil på lageret.

Får å løse dette ordner vi det på den måten du ønsker.

1. Vi kan sende deg et riktig kamera, så sender du de feilsendt tilbake.

2. Du sender kamera tilbake, så får du igjen pengene du har betalt for det.

----------

Sa da ifra om at eg ønsket å få nytt kamera tilsendt og gjorde dem oppmerksom på at etter loven skal de i dette tilfellet også betale fraktkostnader for varen eg skulle returnere så lurte på hvordan de ville ordne det.

Etter dette har eg ikke hørt et ord frs PCutstyr... så vil for øyeblikket ikke anbefale andre å handle her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun bestilt der en gang og tviler på at jeg kommer til å gjøre det igjen. Jeg bestilte noen varer deriblant en ram brikke. Denne viste seg å ikke fungere. Prøvde den i en annen maskin og den fungerte ikke der heller...

Sendte den inn til de men de sa at den fungerte helt fint :-?

Fikk den tilbake sammen med en regning på 300 for å ha sendt inn en feilfri vare. Den brikken jeg fikk da fungerte utmerket...

Tror PCutstyr så en mulighet til å tjene noen ekstra kroner på å bytte varen min :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...