Sneipen15 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Heisann:) Skriver nå på komando av min bror. Han har fått en windass pc på skolen, son som alle andre som har begynt på videregående i hordaland har. Men på den ocen så er det masse sperrer. Han kan ikke gjøre en dritt. Han kan ikke instalere itunes en gang. Han vil gjerne bruke denne til spill ettersom han har en macbook fra før. Han hater windows og dette gjør han ikke mer glad ( selv om det ikke har noe med microsoft eller windows xp å gjøre da) så spørsmålet mitt blir, er det noen som vet hvordan man kan omgå disse sperrene? takker for hjelp Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 du kan vell formatere den? det er jo altids en mulighet. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 hei. Hva med å formatere? eller trenger du domene får å komme på nettet? Lenke til kommentar
Sneipen15 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Vi fikk ikke med noen xp cd trenger du de for å formaterer ? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Dette er en skolepc som skal brukes til skolerelatert arbeid. Hvorfor ikke la det være med det? Da er det ikke meningen at man skal installere spill, etc. på den. Lenke til kommentar
Sneipen15 Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 fordi denne pcen er nesten for god til å bare kjøre office og surfe på itslearning Lenke til kommentar
mintman Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Dere burde lære dere å respektere andres eiendom. Dette er vel ikke en PC broren din har fått men bare til låns mens han går på skolen, så la det være med det Endret 24. august 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vis jeg ikke tar helt feil så bruker vel den laptopen novell inloggings system. Eller? Men det er ikke stort du kan gjøre med det for og se det sånt. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 argh me og skal få PC fra skulen i hordaland neste veka... kan me ikkje gjer ein dritt? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Dere FÅR pc. Vær glade for det, vi måtte betale selv. Om dere har lyst på en pc dere kan spille på så kjøp en, denne er blitt lånt bort til dere fra skolen, den skal da brukes til skolerelaterte ting. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Dere FÅR pc. Vær glade for det, vi måtte betale selv. Om dere har lyst på en pc dere kan spille på så kjøp en, denne er blitt lånt bort til dere fra skolen, den skal da brukes til skolerelaterte ting. 9353420[/snapback] Amen! Endret 24. august 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Som andre sier er det en skolepc dere får av skolen. Hvis det da er lagt inn sperrer så respekter dem. Dere skaffer dere bare problemer med å fucke opp laptop'en. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg tror og vet kansje at dere må skriver under på en låne kontrakt. Eller tar jeg heilt feil? Men enneste måten dere kan få lov til ting på er at dere får lov til og instalere ting når dere ikke er på skolen. Og sånt at det på en måte bli sperret når dre kommer på nettet til skolen igjen. Men jeg vet ikke om det finnes noe sånt som dette heller. Men det skal i teorien være muligt. En annen løsning er og få takk i administrator passordet til maskinen eller til nettverket. Men det er Nesten så godt som umuligt Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) *Fjernet* Endret 27. september 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 jeg "fant" admin passordet til pc`en.. Så jeg logger inn som admin å instalerer det jeg vill <3 linux <3 9353739[/snapback] Ikke fryktelig smart det der... det kan kalles hacking eller noe liknende. Elever bli utvist fra skolen pga. slike ting. Det beste er å late som du ikke vet det... De fleste skoler har en avtale du eller dine foresatte (hvis du er under 18 år) må signere for å få bruke dataene. Sitter du innlogget som admin så er det ganske sikkert at du mister retten til å bruke en datamaskin og mest sannsynlig noe litt værre. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vi fikk vite adminpassordet til pcen vi... Vi får egentlig ikke lov til å innstalere saker og ting, men hvem merker det? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) *fjernet* Endret 27. september 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvorfor gidder du? Herregud, er så utrolig umodent. "uuh, jeg kom unna med noe jeg ikke skulle ha gjort." Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) *fjernet* Endret 27. september 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 På skolen hadde de sperret mozilla sine sider, det synes jeg er drøyt. Nå bruker jeg pcen til det jeg selv vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå