kapabel Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) På jobben har vi en maskin med flere brukere, jeg ønsker at alle skal ha tilgang til en nettverksstasjon. Jeg trodde dette var en lett sak, men så langt har jeg måttet legge til stasjonen fra den enkelte bruker. Dette er noe upraktisk. Finnes det noen måte å løse dette på? Tusen takk for all hjelp! Endret 28. august 2007 av kapabel Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Det letteste er sannsynligvis å scripte det med net use x: \\path Lagrer du det som en batchfil kan den kjøres manuelt eller plasseres i din foretrukne oppstartsrutinene. Jeg ville vel foretrukket registeret for en slik jobb. edit; antok at det var Windows det var snakk om Endret 24. august 2007 av enden Lenke til kommentar
kapabel Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Det letteste er sannsynligvis å scripte det med net use x: \\path Lagrer du det som en batchfil kan den kjøres manuelt eller plasseres i din foretrukne oppstartsrutinene. Jeg ville vel foretrukket registeret for en slik jobb. edit; antok at det var Windows det var snakk om 9350258[/snapback] Det er windows xp det er snakk om ja jeg forsøkte dette, men fikk bare beskjed om at nettverksbanen ikke ble funnet på tross av at den var der og jeg kunne koble til på andre måter net.exe use y: \\Mybook\felles filer Er det jeg skrev inn uten hell.... Tusen takk for all hjelp så langt:) Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hva om du prøver: net use y: "\\Mybook\felles filer" ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Klarer du i det hele tatt å koble til \\mybook? Jeg ha blandede erfaringer med sånne enheter og netbios-navn... Det skal forøvrig ikke være nødvendig å skrive net.exe, men det burde vel ikke gjøre noen forskjell med eller uten. Lenke til kommentar
kapabel Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Tusen takk for hjelpen! net use x: "\\Mybook\felles filer" funka fett som snarvei i oppstartsmappen Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Flott! Dette med mellomrom i navnet er ikke alltid helt problemfritt fra kommandolinjen og det er derfor du behøvde hermetegnene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå