stich_it Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Xneon? 9349485[/snapback] han mente vel Xenon lykter tenker jeg. noe jeg tviler på han får godkjent til den bilen, bare å søke litt påfoumet så får man vel frem endel om det. trenger nye lykter /m reflektorer og høydejustering på bilen og så bør det vel være godkjent for bilen også tenker jeg. 9349525[/snapback] Biltema har jo ombyggnings sett fra vanlige H pærer til xenon.. koster vel rundt 2 laken.. 9377604[/snapback] ja det har de nok, og det er bare å smekke i, men jeg tenkte vis man skal gjøre det lovlig så er det ikke bar eå bytte over pærer og ledninger. Hvis du ikke har intercooler fra før ville jeg fått tak i det og justert opp trykket litt. Tror du ville vunnet mest hester på det uten de store utgiftene. Caravelle T4 leverer TDI motorer med og uten intercooler, tror det er rundt 25-30 hk forskjell og akkurat samma motor. 9379178[/snapback] har de motorene samme kompresjon og kjører på samme ladetrykk? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 ja tror det, men er ikke 100% sikker.. Han som sa det til meg er hvertfall helt frelst av de bilene. Han mente det var identisk bortsett fra intercooleren. Da kommer alle de fargekodene på TDI inn. På f.eks en subaru turbo vinner du noen hester ved og sette intercooleren i fronten istedenfor oppå motoren. Du får kaldere luft. Så hvis en turbomotor ikke har intercooler bør det jo hjelpe og ettermontere det. Du senker jo lufttempen drastisk som gir bedre fylling og du kan peise på med mer drivstoff. Lufttempen på en uten intercooler ligger rundt 2-300 grader... med intercooler rundt 50 grader. sånn jeg husker i farta... Lenke til kommentar
StiaNvell Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 så dere ambefaler meg å sette på en intercooler å sette litt opp på turbo trykket? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 For å få mer effekt: ja! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 så dere ambefaler meg å sette på en intercooler å sette litt opp på turbo trykket? 9393262[/snapback] ja, jeg ville gjort det først. 1.Titt litt i fronten og se hva du har plass til... 2.Dra på høgger`n og finn noe du tror skal passe 3.Få det til og passe Du må kjøpe turbotrykksmeter og div slanger. Du kan jo se etter en intercooler som passer fra cosworth eller noe sånt, men da stiger prisen. Vil anbefale deg og få hjelp til og justere trykket og dieselpumpa. Noen diesel motorer tåler noe satans med trykk. Veit ikke med den der..... Lenke til kommentar
StiaNvell Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 ooook Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå