Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tuning til sierra/p100 :D

Anbefalte innlegg

hei jeg lurte på om noen viste om noen enkle måter å få økt effekt på min ford p100/sierra 1,8L turbo pick-up? den er en 91 model. å kanskje noe utsende ting å :p har litt lyst på nye lykter til den (xneon^^) noen som kan hjelpe?

Mvh Stian :thumbup:

PS: legger til et bilde av motoren, så kanskje dere kjenner igjen motoren ^^

post-131152-1187958699_thumb.jpg

Endret av StiaNvell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xneon?

9349485[/snapback]

han mente vel Xenon lykter tenker jeg. noe jeg tviler på han får godkjent til den bilen, bare å søke litt påfoumet så får man vel frem endel om det.

trenger nye lykter /m reflektorer og høydejustering på bilen og så bør det vel være godkjent for bilen også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Senking, cosworth frontfanger, og cosworth 4x4 panser så hjelper det...

Motoren er jeg redd det ikke er stort å gjøre med... blir enklere å bytte til annen motor ;)

9349731[/snapback]

:w00t:

hvor får jeg detta da? hørtes bra ut ;) og hvor dyrt er det? :!: altså frontfangeren og panseret :p

Endret av StiaNvell
Lenke til kommentar
hva er det verste som kan skje når jeg gjør dette?

9355166[/snapback]

du sprekker blokka er det værste som kan skje, men du kan ødelegge stempler og topp vis ikke motoren tåler det.

9355583[/snapback]

æsj da :p fins det noen typer for chiping til denne motoren eller er den for gammel?

skulle gjærne hatt den litt mere sint ^^

Endret av StiaNvell
Lenke til kommentar
Xneon?

9349485[/snapback]

han mente vel Xenon lykter tenker jeg. noe jeg tviler på han får godkjent til den bilen, bare å søke litt påfoumet så får man vel frem endel om det.

trenger nye lykter /m reflektorer og høydejustering på bilen og så bør det vel være godkjent for bilen også tenker jeg.

9349525[/snapback]

Biltema har jo ombyggnings sett fra vanlige H pærer til xenon.. koster vel rundt 2 laken.. :)

Endret av Reppemarkus
Lenke til kommentar
Du kan montere en intercooler, det gir deg kanskje 5-10% effektøkning.

9375197[/snapback]

:D Optimist?

9378058[/snapback]

heheh :p men fins ikke noe jeg kan gjøre som gjør den litt sintere uten at det koster så mye ;)

ps en kamerat nevnte å bytte vuftfilter funker noe bra?

Endret av StiaNvell
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har intercooler fra før ville jeg fått tak i det og justert opp trykket litt. Tror du ville vunnet mest hester på det uten de store utgiftene.

Caravelle T4 leverer TDI motorer med og uten intercooler, tror det er rundt 25-30 hk forskjell og akkurat samma motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...