vidarv Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 TV'n er ødlagt og du får skylden for å ha ødelagt det pga mye tv-spilling. Noen radioteknikere som kan avkrefte denne myten med en teknisk forklaring? Eller stemmer det at TV-spill bokser sliter ut TV'n. Personlig tror jeg ikke at en Playstation eller Xbox sliter noe mer på TV en videomaskinen eller vanlig TV-signaler. Spillkonsollene prosseserer vell bilde/lydsignaler og sender dem til TV som et hvilket som helst annet TV-signal. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 tror ikke tven blir ødelagt av xboxer Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 for noe tull, konsollene ødelegger da ikke TV'ene... hvem/hva er det som påstår det da? Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei, Faktisk står det en advarsel i brukerveiledningen til GameCube om at spillkonsollen kan ødelegge visse typer TV skjermer som ikke benytter CRT teknologi (mao. plasmaskjermer, LCD ol.) Grunnen til dette er at dersom konsollen står på men ikke brukes, så vil stillbildet kunne "fryses" fast i skjermen. Dette problemet er jo kjent også i forbindelse med PC skjermer. Men andre problemer enn dette vet jeg ikke om Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Eneste en konsoll gjør er å sende signaler til tven hva som skal vises akkurat som en dvd spiller, og kan derfor ikke ødelegge tven. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Tja, har også hørt dette endel ganger. Vær oppmerksom på at et TV-spill kan sende et stillbilde som kan bli stående på ganske lenge av gangen. Dette kan føre til at bilde "brenner" seg fast. Du kan dermed få et svakt fantombilde av dette senere. Dette har ikke noe med spillkonsoller, forsåvidt, men svakheten ved CRT-skjermer dersom de står med samme bilde for lenge. (Derfor har man skjermsparer på pc...) Nå skal man la noe slikt stå rimelig lenge før det skjer, da. Så det er ikke noe stort problem. Jeg har også hørt noe jalla om at spillkonsoller sender så klare sterke farger at det kan brenne ut forsforen, men det har jeg aldri fått bekreftet på noe som helst seriøst hold. (Folk som jobber som selgere i elkjøp-butikker regner jeg IKKE som seriøse kilder) Tror en butikk som prøver å frasi seg garantien på dette grunnlaget ligger tynt an hos forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 husker en ting ifra min tidligere dager, på VIC20/C64 dagene. jeg hadde en VIC20 og en drøss cartridges som ble daglig brukt på familiens tv, så kom dagen jeg fikk en C64 med kassettspiller og gleden var stor. da jeg hadde ett nyhtt leketøy så fikk mitt søskenbarn låne VIC20'en og cartridgene. etter en stund så gikk tv'n til onkelen min i stykker og grunnen ble påstått til å være VIC20'ens skyld og maskinen kom meget raskt hjem igjen jeje.. ikke vet jeg. har hørt rykter om at en konsoll kan slite ut tv'n men har aldri fått det bekreftet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er sikkert noen foreldre fant på så de kunne stoppe sine spille gale unger. Lenke til kommentar
connect Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 All bruk av TV'n vil slite på tv'n, men jeg kan ikke forstå at spill konsoller sliter mer... Tror heller hovedproblemet ligger i at det blir for mye/lenge brukt og du sliter TV ut raskere enn om du så nyhetene hver dag fra 7-halv 8... Så jeg har vanskelig for å tro at en tv du bruker til tv-spill 3 timer om dag skal bli mer slitt om du bruker den til å se på tv 3 timer om dag... Eneste muligheten jeg kan se er om spillkonsoller presser oppløsningnen høyere en det tv'n er laget for... noe som jeg sterkt betviler... Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det er sikkert noen foreldre fant på så de kunne stoppe sine spille gale unger. heheh akkurat det tviler jeg ikke på resultatet ble nå at søskenbarnet kom ned til meg og spillte sammen med meg på C64'en istedenfor. onkelen min var sikkert glad for det... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Btw idag sitter eg og passer på ungen (3 år gammel) til min søster og eg tror han allerede er nerd. Han sitter ved siden av meg og vil kun se på skjermen. Cartoon network er på men det dritter han i han vil kun sitte her selv om eg skriver her på forumet. Han ler og koser seg. Han virker helt besatt av pc'n. Litt morsomt egentlig. De skal tidlig krøkkes sier de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå