Gå til innhold

Netshop.no - verste kundebehandling jeg har sett!


Anbefalte innlegg

Framgangsmåte for innsendelse av retur

 

Hvordan returnere varer med feil?

Hvilken vare har du? Enkelte leverandører har sine egne verksted/servicepartnere. Grunnen til dette er at de har større kjennskap til sine egne produkter, og derfor kan løse en retur langt raskere og mer effektivt enn hva vi kan. Sjekk derfor om du finner ditt produkt i listen over produkter dette gjelder. Liste over produsenter med egen returbehandling for raskere behandling.

 

Er din vare ikke i lista?

Du kan da ta kontakt med oss via telefon eller epost for å sjekke om vi kan hjelpe deg uten å sende/levere inn varen.

Dersom du fortsatt ikke får varen til å fungere etter du har vært i kontakt med oss, eller det er mangler/feil-levering, ta med produktet til vår "hentebu", så vil vi ta det imot der, og la en tekniker sjekke dette.

Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Netshop har beskrevet at det skal gjøre, kan Netshop iverksette tiltak for avhjelp.

 

Betingelser for at Netshop skal behandle en retursak

 

Varen må være kjøpt hos Netshop

Produktet må være komplett (kabler, drivere etc.) ved ankomst

Varen må leveres tilbake i originalemballasje, som skal være intakt og ikke ødelagt. Dersom dette ikke blir gjort, kan det medføre forlenget behandlingstid

Varen skal pakkes antistatisk og støtsikker. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig, kan reklamasjonen utgå

Varer som mangler feilbeskrivelse vil ikke bli behandlet før feilbeskrivelsen foreligger

 

Varen som blir testet hos Netshop vil kun bli testet mot den feilbeskrivelsen som foreligger. Det er derfor viktig å gi så tydelig feilbeskrivelse som mulig, slik at vi finner samme feilen som har oppstått hos deg

 

Dersom påstått defekte varer viser seg ikke å være defekte, faktureres 150,- (eks. mva) i testgebyr

Retur grunnet feil (feilbestilling, avbestilling, og lignende), fra kunde vil bli belastet med et gebyr.

 

Returer i postoppkrav aksepteres ikke

Ved testing av maskiner og harddisker vil innholdet på disse bli slettet. Husk derfor å ta backup før varen sendes til oss. Vi påtar oss ikke ansvar for tap av data.

 

Netshop følger Lov om Reklamasjonsrett.

 

 

Netshop Oslo AS

v/ Returavdeling

Stanseveien 27

0976 Oslo

 

Epost: [email protected]

Telefon: 22 80 30 30

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Framgangsmåte for innsendelse av retur

 

Hvordan returnere varer med feil?

Hvilken vare har du? Enkelte leverandører har sine egne verksted/servicepartnere. Grunnen til dette er at de har større kjennskap til sine egne produkter, og derfor kan løse en retur langt raskere og mer effektivt enn hva vi kan. Sjekk derfor om du finner ditt produkt i listen over produkter dette gjelder. Liste over produsenter med egen returbehandling for raskere behandling.

 

Er din vare ikke i lista?

Du kan da ta kontakt med oss via telefon eller epost for å sjekke om vi kan hjelpe deg uten å sende/levere inn varen.

Dersom du fortsatt ikke får varen til å fungere etter du har vært i kontakt med oss, eller det er mangler/feil-levering, ta med produktet til vår "hentebu", så vil vi ta det imot der, og la en tekniker sjekke dette.

Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Netshop har beskrevet at det skal gjøre, kan Netshop iverksette tiltak for avhjelp.

 

Betingelser for at Netshop skal behandle en retursak

 

Varen må være kjøpt hos Netshop

Produktet må være komplett (kabler, drivere etc.) ved ankomst

Varen må leveres tilbake i originalemballasje, som skal være intakt og ikke ødelagt. Dersom dette ikke blir gjort, kan det medføre forlenget behandlingstid

Varen skal pakkes antistatisk og støtsikker. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig, kan reklamasjonen utgå

Varer som mangler feilbeskrivelse vil ikke bli behandlet før feilbeskrivelsen foreligger

 

Varen som blir testet hos Netshop vil kun bli testet mot den feilbeskrivelsen som foreligger. Det er derfor viktig å gi så tydelig feilbeskrivelse som mulig, slik at vi finner samme feilen som har oppstått hos deg

 

Dersom påstått defekte varer viser seg ikke å være defekte, faktureres 150,- (eks. mva) i testgebyr

Retur grunnet feil (feilbestilling, avbestilling, og lignende), fra kunde vil bli belastet med et gebyr.

 

Returer i postoppkrav aksepteres ikke

Ved testing av maskiner og harddisker vil innholdet på disse bli slettet. Husk derfor å ta backup før varen sendes til oss. Vi påtar oss ikke ansvar for tap av data.

 

Netshop følger Lov om Reklamasjonsrett.

 

 

Netshop Oslo AS

v/ Returavdeling

Stanseveien 27

0976 Oslo

 

Epost: [email protected]

Telefon: 22 80 30 30

9352080[/snapback]

 

Du kunne jo sitert Netshop.no og ikke netshop oslo, så kanskje det ble riktig... Tross allt er det netshop.no dette gjelder :thumbup:

Lenke til kommentar
Framgangsmåte for innsendelse av retur

 

Hvordan returnere varer med feil?

Hvilken vare har du? Enkelte leverandører har sine egne verksted/servicepartnere. Grunnen til dette er at de har større kjennskap til sine egne produkter, og derfor kan løse en retur langt raskere og mer effektivt enn hva vi kan. Sjekk derfor om du finner ditt produkt i listen over produkter dette gjelder. Liste over produsenter med egen returbehandling for raskere behandling.

 

Er din vare ikke i lista?

Du kan da ta kontakt med oss via telefon eller epost for å sjekke om vi kan hjelpe deg uten å sende/levere inn varen.

Dersom du fortsatt ikke får varen til å fungere etter du har vært i kontakt med oss, eller det er mangler/feil-levering, ta med produktet til vår "hentebu", så vil vi ta det imot der, og la en tekniker sjekke dette.

Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Netshop har beskrevet at det skal gjøre, kan Netshop iverksette tiltak for avhjelp.

 

Betingelser for at Netshop skal behandle en retursak

 

Varen må være kjøpt hos Netshop

Produktet må være komplett (kabler, drivere etc.) ved ankomst

Varen må leveres tilbake i originalemballasje, som skal være intakt og ikke ødelagt. Dersom dette ikke blir gjort, kan det medføre forlenget behandlingstid

Varen skal pakkes antistatisk og støtsikker. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig, kan reklamasjonen utgå

Varer som mangler feilbeskrivelse vil ikke bli behandlet før feilbeskrivelsen foreligger

 

Varen som blir testet hos Netshop vil kun bli testet mot den feilbeskrivelsen som foreligger. Det er derfor viktig å gi så tydelig feilbeskrivelse som mulig, slik at vi finner samme feilen som har oppstått hos deg

 

Dersom påstått defekte varer viser seg ikke å være defekte, faktureres 150,- (eks. mva) i testgebyr

Retur grunnet feil (feilbestilling, avbestilling, og lignende), fra kunde vil bli belastet med et gebyr.

 

Returer i postoppkrav aksepteres ikke

Ved testing av maskiner og harddisker vil innholdet på disse bli slettet. Husk derfor å ta backup før varen sendes til oss. Vi påtar oss ikke ansvar for tap av data.

 

Netshop følger Lov om Reklamasjonsrett.

 

 

Netshop Oslo AS

v/ Returavdeling

Stanseveien 27

0976 Oslo

 

Epost: [email protected]

Telefon: 22 80 30 30

9352080[/snapback]

 

Du kunne jo sitert Netshop.no og ikke netshop oslo, så kanskje det ble riktig... Tross allt er det netshop.no dette gjelder :thumbup:

9352156[/snapback]

Kundesenter / Retur /

 

Framgangsmåte for innsendelse av retur

 

Hvordan returnere varer med feil?

Hvilken vare har du? Enkelte leverandører har sine egne verksted/servicepartnere. Grunnen til dette er at de har større kjennskap til sine egne produkter, og derfor kan løse en retur langt raskere og mer effektivt enn hva vi kan. Logg deg inn på www.netshop.no, velg retur under Min Konto, og finn deretter varen i listen over hva du har handlet . Du vil da få beskjed om produsent/leverandør har en slik ordning. Om dette ikke er tilfelle, må returen tas med oss.

 

 

Betingelser for at Netshop skal behandle en retursak

 

Varen må være kjøpt hos Netshop

Produktet må være komplett (kabler, drivere etc.) ved ankomst

Varen må leveres tilbake i originalemballasje, som skal være intakt og ikke ødelagt. Dersom dette ikke blir gjort, kan det medføre forlenget behandlingstid

Varen skal pakkes antistatisk og støtsikker. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig, kan reklamasjonen utgå

 

Varen som blir testet hos Netshop vil kun bli testet mot den feilbeskrivelsen som foreligger. Det er derfor viktig å registrere så tydelig feilbeskrivelse som mulig, slik at vi finner samme feilen som har oppstått hos deg.

 

Dersom påstått defekte varer viser seg ikke å være defekt, faktureres 175,- i testgebyr, og varen returneres for kundes regning.

Retur grunnet feil (feilbestilling, avbestilling, og lignende), fra kunde vil bli belastet med et gebyr.

 

Returer i postoppkrav aksepteres ikke

Ved testing av maskiner og harddisker vil innholdet på disse bli slettet. Husk derfor å ta backup før varen sendes til oss. Vi påtar oss ikke ansvar for tap av data.

 

Netshop følger Lov om Reklamasjonsrett.

 

Epost: [email protected]

Telefon: 33 42 22 10

Lenke til kommentar

"NetShops returbetingelser:

Her finner du mer om NetShops returbetingelser og viktige hensyn du må ta ved innsendelse av varer til oss

 

Andre varer

Produktet må være fullstendig (dvs, med kabler, drivere, lader, strømadapter etc.). Antistatisk pose må brukes ved retur av elektroniske komponenter (minne, skjermkort, hovedkort og lignende).

 

Originalemballasje må ikke ødelegges (skrives på, rives, tapes osv.).

 

Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter, vil varen bli sendt tilbake sammen med et feilsøkingsgebyr på minimum kr 250 (timepris er kr 800)".

 

Skjønner ikke at denne er så vanskelig å finne for enkelte jeg..... Logg inn, klikk på retur på "Min Konto", så finner du det nok..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
"NetShops returbetingelser:

Her finner du mer om NetShops returbetingelser og viktige hensyn du må ta ved innsendelse av varer til oss

 

Andre varer

Produktet må være fullstendig (dvs, med kabler, drivere, lader, strømadapter etc.). Antistatisk pose må brukes ved retur av elektroniske komponenter (minne, skjermkort, hovedkort og lignende).

 

Originalemballasje må ikke ødelegges (skrives på, rives, tapes osv.).

 

Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter, vil varen bli sendt tilbake sammen med et feilsøkingsgebyr på minimum kr 250 (timepris er kr 800)".

 

Skjønner ikke at denne er så vanskelig å finne for enkelte jeg.....

9352243[/snapback]

så det du mener er vis dem bruker 14dager av 24timer så blir prisen 14x24xtimes pris på 800.lol.skal vel slippe og bla deg igjenom 36 sider for å finne en riktig fram gangsmåtte

Endret av nosto
Lenke til kommentar
En del av Fujis eldre kamera støttet oppladbare (så vel som vanlige) AA batterier. Mulig det er ett slikt kamera.

 

Ellers oppfordrer jeg NetShops representant til å begrunne tidsbruken i saken. Da denne er særlig interessant..

9350401[/snapback]

Da er det nok heller Moer som også burde forklare seg.. Av erfaring er det reparatøren som bruker for lang tid, og forhandleren som får skylden..

9351139[/snapback]

At Moer bruker lang tid er fullstendig irrelevant for kunden, da han forholder seg til Netshop. Det er Netshop som har tatt imot reklamasjonen, og det er da også Netshop som er ansvarlig for at kundens rettigheter blir ivaretatt. Det har de sviktet grovt på her.

 

Kunden har krav på å få sin reklamasjon behandlet uten at det skal ta urimelig lang tid. Det har det gjort her. Kunden kunne for lenge siden krevd omlevering eller heving ganske enkelt fordi det har tatt for lang tid med behandlingen.

Lenke til kommentar
Og uansett har jeg fått beskjed om at dette skulle sendes PRODUSENTEN!

 

Hvilket kamera og type? og hvem har sagt at kameraet skulle til produsenten og ikke til en autorisert verksted i Norge/Norden/Europa?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at jeg aldri har hatt noe trøbbel med Netshop, men det er et par ting ved deres returbetingelser jeg synes er litt interessante:

 

- Netshop:

"Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Netshop melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet."

 

-Forbrukerkjøploven:

"§ 27. Reklamasjon

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen."

 

Dette påpekte for 2,5 år siden i denne debatten.

 

En annen litt artig ting er at de krever at varen skal returneres i originalembalasjen, skal en altså ta vare på esken til min 40 tommers LCD-skjerm i 5 år i tilfelle jeg skulle reklamere å skjermen? Huff jeg tror jeg må begynne å leie lagerplass ett eller annet sted.

Lenke til kommentar
Nå står det vel ingenting om at batteriet er 3 år gammelt.

 

Det står også "batteriene", så han har tydeligvis flere.

9350383[/snapback]

 

Jeg hadde en mobiltelefon som oppførte seg identisk. Etter å ha byttet batterier forsvant alle problemene og mobilen ble stabil igjen.

 

Digitalkameraet mitt som bruker AA-batterier (i flertall) oppførte seg også slik. Det slo seg av når det selv ville, selv med nyoppladete batterier. Etter å ha byttet alle 4 AA-batteriene forsvant alle problemene, så dårlige batterier kan skape mange frustrasjoner og ustabile produkter.

 

En liten søk på trådstarters emner viser at han er glad i AA-batterier, også til digitalkameraer.

 

Ser man litt på de andre trådene som trådstarter har startet så vil man også se at han har hengt ut Netshop for denne saken her tidligere. Link til annen uthenging av Netshop. Legg merke til at trådstarter senere gikk inn og modererte tittelen litt.

 

PS-data er også noen svindlere i følge trådstarter: Link til tråd om svindlerne PS-data. Jeg gidder ikke å ta med en tilsvarende historie og link til en tråd om MPX...

 

Hm, det virker som om trådstarter er litt uheldig med alle netthandlene sine. Kanskje han burde fulgt rådet om å kjøpe ting i en lokal butikk og få litt personlig service, men nei, der stiller de vist litt for mange kritiske spørsmål når man skal reklamere på varene. Ennå en link.

 

Men siden trådstarter er en ærlig sjel og kan kjøpsloven så veldig mye bedre enn alle nettbutikkene så synes jeg at han burde gjøre alvor av å starte en nettbutikk slik at vi alle kan handle trygt der uten å være redd for å bli svindlet av disse føle andre nettbutikkene ...

Lenke til kommentar

@Ourasi.

 

Tydelig at vi er relativt på linje, at de reelle fakta vedrørende tidsbruken er det mest interessante her, og faktisk avgjørende for viktige sider av saken. Og dersom det er Netshop som er ansvarlig for feil adresse, ja da har de et problem.

 

Når det gjelder forholdet at serviceverksted ikke finner feil, hadde jeg nok godtatt dette i første omgang. Om jeg igjen hadde opplevd feilen, hadde jeg søkt å dokumentere denne ved logging av bruk. Primært bør jo man søke å gi en form for logg (grundig feilbeskrivelse) ved retur da dette øker sjansen for å finne en eventuell feil.

Lenke til kommentar
Blitt presset til å holde kjæft, eller så er han bare ikke online >.> Morsomt at han ikke skrev en eneste kommentar etter den lange posten hans.

9352619[/snapback]

Hvis du sjekker profilen hans, vil du se at han ikke har vært online siden klokken 14:24 i går. Det eksisterer faktisk folk som har et liv utenfor internett :) Endret av Nichlas
Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at jeg aldri har hatt noe trøbbel med Netshop, men det er et par ting ved deres returbetingelser jeg synes er litt interessante:

 

- Netshop:

"Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Netshop melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet."

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Da er vel dette også mindre enn ti dager.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at jeg aldri har hatt noe trøbbel med Netshop, men det er et par ting ved deres returbetingelser jeg synes er litt interessante:

 

- Netshop:

"Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Netshop melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet."

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Da er vel dette også mindre enn ti dager.

 

Ørjan...

9354060[/snapback]

 

Det faller på sin egen urimelighet å trekke inn §30 da det ikke foreligger noe i hjemmelen som nevner noe om tid, noe det da gjør i den pragrafen msc viser til. denne kan ikke være mindre enn to mnder.

 

 

Eller litt vanskeligere sagt;

 

Fkjl §27 sier klart at denne perioden ikke kan være kortere enn 2 mnder, at en dermed sammenlikner med fkjl. §30 som har et mer vidt bgrep om tid henger således på sin egen urimelighet da de to ikke kan sammenliknes. Urimelig tid pleier en å si ligger på 1-2 mnder, men her er det så mye diskusjon om det, så jeg lar det stå som min tolkning :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Poenget er at dersom Netshop selv definerer "innen rimelig tid" som mindre enn 10 virkedager, bør deres egen definisjonen gjelde for avhjelp også.

9354143[/snapback]

 

Begynte virkelig å lure skal jeg si :)

Er forsåvidt enig at deres egen urimelighet ovenfor forbruker også burde slå tilbake på dem, men det ville vel være ønsketenkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...