Gå til innhold

Netshop.no - verste kundebehandling jeg har sett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ærlig talt FranzJosef, her fremstiller du jo en sak fullstendig feilaktig helt bevisst, og fremsetter alvorlige beskyldninger det ikke finnes noe grunnlag for. Jeg har ikke til hensikt å diskutere detaljene i denne saken her på forumet, både av hensyn til tidsbruk og det faktum at denne saken ikke har noe som helst her å gjøre.

 

Det kan jo være han kun fremstiller saken slik han ser den? Videre motsier du deg selv, ved å først si at du ikke skal diskutere detaljene her på forumet, for å så legge ut en god del detaljer, selv om de heldigvis er objektive. Jeg ser faktisk ikke helt hvordan dere skulle gått innpå mer detaljer uten å gå over i en gråsone i forhold til personvern ovenfor kunden.

 

Men skal ta ett par hovedpunkter:

1) Kameraet er testet av Moer Elektronikk, som er Sony`s reperatør her i området og bør kunne sine saker. De har konkludert med at kameraet virker som det skal, og fakturert for arbeidet, noe som er vanlig prosedyre hos de fleste.

2) Vi har (selvsagt) ikke tatt noe tillegg på prisen her, du har blitt fakturert direkte det Moer har fakturert oss + frakt. Dette vet du jo, det står klart på din faktura.

3) Det bør i tillegg nevnes at kameraet er 3 år gammelt, og dette dreier seg om en reklamasjonssak og ikke en garantisak.

 

Hva mer enn dette kunne dere egentlig sagt? Lagt ut opptak/logg fra telefonsamtaler med kunden? (helt på spissen)

 

Vi har som sagt ikke til hensikt å kommentere denne saken mer her, videre dialog får du ta med oss på mail og evt. via forbrukerrådet om du ønsker det. Dersom du er uenig i Moer`s diagnose bør vel også disse inn i bildet vil jeg tro. Syns bare ikke denne saken burde stå ubesvart i helgen når den er direkte feilaktig fremstilt.

 

God helg forumbrukere

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

 

 

Dere har ikke hensikt til å kommentere saken mer, men hvorfor kommentere saken i det hele tatt? Er det blitt en viktig arbeidsoppgave for Netshop å opprettholde sitt rykte her på forumet? Ville ikke dette ryktet muligens bedre bli opprettholdt om dere holdt dere for gode til å kommentere slike saker og heller ta kontakt med kunden når dere ser slike saker dukke opp?

 

Jeg har kun opplevd god kundebehandling fra netshop selv, men jeg valgte å ikke gjøre pc-kjøp der etter at jeg har sett at de har begynnt å svare på forbruker saker over forumet. Dere har satt en standard som andre firma etterhvert kan begynne å ta etter, en standard hvor en kan unngå kontakt med kunden men heller bare svare disse når de ber om råd, eller klager over et nettforum hvor andre potensielle kunder oppholder seg.

Lenke til kommentar
3) Det bør i tillegg nevnes at kameraet er 3 år gammelt, og dette dreier seg om en reklamasjonssak og ikke en garantisak.

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

9349653[/snapback]

 

Det som faktisk er å bemerke er at Netshop ikke vet forskjellen på Garanti og Reklamasjon.

 

Reklamasjonsrett er noe man får etter den Forbrukerkjøpsloven som jeg tror tredte i kraft juni/juli 2002.

 

Kort fortalt har man minst 2 års reklamasjonsrett på ett produkt, på produkt ment å vare vesentlig lengere enn 2 år er reklamasjonsretten 5 år.

 

En Garanti fra produsent skal gi bedre vilkår enn kjøpsloven, gjør den ikke det er den ugyldig. Om en sak blir behandlet ut i fra garanti eller reklamasjonsrett er fremgangsmåten akkurat lik da garanti og reklamasjonsrett gir akkurat de samme rettighetene.

 

En stoooor misforståelse blant selgere er at de tror at når noe behandles etter den norske reklamasjonsretten er det kunden som må bevise sin uskyld, det er FEIL!

Snakker selvsagt til Netshop nå da jeg går ut ifra at dere medlemmer har forstått dette!

Lenke til kommentar

JEg må si meg enig om at dette er en merkelig praksis av netshop, og jeg skal ikke handle andre ting enn slike ting som når de er i stykker er det ingen tvil (cpu, minne f.eks).

 

Syntes egentlig ikke særlig om at de svarer på slike forespørsler på forum i det hele tatt, de burde bare hendvende seg til kunden i slike tilfeller. Men at butikkene er på nett (forum) for å lodde stemningen for produkter og få tips til å forbedre, lytte til ønsker osv. er velkommen for mitt vedkommende.

 

essensen er at jeg tenker meg i hvertfall om to ganger før jeg handler noe som potensielt kan medføre reklamasjons/garanti-problemer hos netshop.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Farballa: Delvis enig med deg, men liker godt at nettbutikkene bruker forumet her sålenge de bruker det rett.

F.eks. burde han fra Netshop sagt kun hva som er gjort, og at de ikke kan gjøre noe mer, og kanskje beklaget den lille ekstra portoen. Og unnlatt å fremstå som en motpart....

Lenke til kommentar
Dersom Netshop kun har fulgt prosedyren med å videresende til spesialverksted, og feil ikke ble funnet, skjønner jeg ikke helt hva annet dem skal gjøre....

9350239[/snapback]

De skal i hvert fall ikke kreve penger de ikke har krav på. De kan ikke kreve mer penger en kunde har blitt opplyst om på forhånd, uansett hvor mye et eksternt verksted skal ha.
Lenke til kommentar
Dersom Netshop kun har fulgt prosedyren med å videresende til spesialverksted, og feil ikke ble funnet, skjønner jeg ikke helt hva annet dem skal gjøre....

9350239[/snapback]

De skal i hvert fall ikke kreve penger de ikke har krav på. De kan ikke kreve mer penger en kunde har blitt opplyst om på forhånd, uansett hvor mye et eksternt verksted skal ha.

9350567[/snapback]

 

På netshop hjemmeside står dette under retur "Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter, vil varen bli sendt tilbake sammen med et feilsøkingsgebyr på minimum kr 250 (timepris er kr 800)".

Jeg ville iallefall lest dette før innsending av vare som nevnt av trådstarter, og kan ikke se at de utifra denne setningen har tatt seg bedre betalt enn de har opplyst om....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
JEg må si meg enig om at dette er en merkelig praksis av netshop, og jeg skal ikke handle andre ting enn slike ting som når de er i stykker er det ingen tvil (cpu, minne f.eks).

 

Syntes egentlig ikke særlig om at de svarer på slike forespørsler på forum i det hele tatt, de burde bare hendvende seg til kunden i slike tilfeller. Men at butikkene er på nett (forum) for å lodde stemningen for produkter og få tips til å forbedre, lytte til ønsker osv. er velkommen for mitt vedkommende.

 

essensen er at jeg tenker meg i hvertfall om to ganger før jeg handler noe som potensielt kan medføre reklamasjons/garanti-problemer hos netshop.

9350518[/snapback]

 

Jeg synes det er greit at de er på forumer som hw.no. Slik har de en mulighet til å forsvare seg når det dukker opp caser. Har i flere tilfeller sett at det har blitt lagt frem håpløse påstander mot butikker som i første post var framstilt i fordel av kjøper men som senere viser seg at det var kjøpers feil og at selger hadde utført en utmerket kundeservice. Det er derfor jeg har begynt å bli utrolig skeptisk til poster som ikke har noe konstruktivt i seg.

Lenke til kommentar
JEg må si meg enig om at dette er en merkelig praksis av netshop, og jeg skal ikke handle andre ting enn slike ting som når de er i stykker er det ingen tvil (cpu, minne f.eks).

 

Syntes egentlig ikke særlig om at de svarer på slike forespørsler på forum i det hele tatt, de burde bare hendvende seg til kunden i slike tilfeller. Men at butikkene er på nett (forum) for å lodde stemningen for produkter og få tips til å forbedre, lytte til ønsker osv. er velkommen for mitt vedkommende.

 

essensen er at jeg tenker meg i hvertfall om to ganger før jeg handler noe som potensielt kan medføre reklamasjons/garanti-problemer hos netshop.

9350518[/snapback]

 

Du har selvsagt rett til å mene at denne praksisen ikke er bra, og likeledes har andre rett til å mene det motsatte.

Jeg mener at din konklusjon om at du har grunn til å tenke deg mer om ved handel hos Netshop enn andre nettbutikker basert på klager på dette forumet, er feil. Mange av disse klagene er mildt sagt lite troverdige, både ovenfor netshop og andre nettbutikker. Noen få er sikkert riktige, og da bør nettbutikken skjerpe seg og innrømme skyld, samt rydde opp i saken, men som sagt det er ikke mange av disse, og de er nok jevnt fordelt på alle nettbutikkene.

Jeg mener at det er kun din egen erfaring som du bør legge vekt på, og kanskje av folk du stoler 100% på. Dette pluss et godt loverk gir den tryggheten man trenger..

 

Har aldri hatt et eneste "uhell" hos netshop, og har hatt 15-20 returer og bare positive erfaringer, denne tråden rokker ikke ved min tillit til netshop, for jeg tar denne tråden og andre lignende, med en stor klype salt..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
På netshop hjemmeside står dette under retur "Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter, vil varen bli sendt tilbake sammen med et feilsøkingsgebyr på minimum kr 250 (timepris er kr 800)".

Jeg ville iallefall lest dette før innsending av vare som nevnt av trådstarter, og kan ikke se at de utifra denne setningen har tatt seg bedre betalt enn de har opplyst om....

9350660[/snapback]

Jeg vet ikke om den teksten var der eller ikke da trådstarter sendte inn varen. I innlegget sitt skriver han i hvert fall.
På deres eget returskjema jeg fant på nettsidene og skrev ut og utfylte og la ved returen, der står det at testgebyr for varer der feil ikke blir funnet er kr 175.
Lenke til kommentar
En del av Fujis eldre kamera støttet oppladbare (så vel som vanlige) AA batterier. Mulig det er ett slikt kamera.

 

Ellers oppfordrer jeg NetShops representant til å begrunne tidsbruken i saken. Da denne er særlig interessant..

9350401[/snapback]

 

Da er det nok heller Moer som også burde forklare seg.. Av erfaring er det reparatøren som bruker for lang tid, og forhandleren som får skylden..

Lenke til kommentar
På netshop hjemmeside står dette under retur "Hvis det viser seg at varen du sender til oss ikke har defekter, vil varen bli sendt tilbake sammen med et feilsøkingsgebyr på minimum kr 250 (timepris er kr 800)".

Jeg ville iallefall lest dette før innsending av vare som nevnt av trådstarter, og kan ikke se at de utifra denne setningen har tatt seg bedre betalt enn de har opplyst om....

9350660[/snapback]

Jeg vet ikke om den teksten var der eller ikke da trådstarter sendte inn varen. I innlegget sitt skriver han i hvert fall.
På deres eget returskjema jeg fant på nettsidene og skrev ut og utfylte og la ved returen, der står det at testgebyr for varer der feil ikke blir funnet er kr 175.

9351032[/snapback]

 

Joda, den texten har vært der lenge den, og står under Netshops returbetingelser.

Ville vel annbefale å lese denne før en retur. Om det er annen informasjon andre steder, ville jeg ringt og skjekket for å være sikker, men den prisen du refererer til er nok for PC deler de kan skjekke selv. Den jeg refererer til, er for "Andre varer" som dette kameraet er.

Men denne teksten under "Netshops returbetingelser" burde være det første en leser dersom en er fersk i denne sammenhengen.

 

Selv så ringer jeg alltid først, forklarer feilen, og får et RMA nummer. På den måten kan man bli satt over til en annen på returavdelingen dersom den som tar telefonen ikke er "spesialist" på området det dreier seg om. Denne rutinen annbefaler jeg alle å følge, da vil man få råd og veiledning om hva som lønner seg for nettopp deg og din sak....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Dersom Netshop kun har fulgt prosedyren med å videresende til spesialverksted, og feil ikke ble funnet, skjønner jeg ikke helt hva annet dem skal gjøre.... Men det er vanskelig å ta stilling til trådstarters innlegg siden det virker veldig overdramatisert og lite objektivt..

9350239[/snapback]

 

At Netshop ikke har funnet noe feil, betyr ikke at det ikke er noe feil på kameraet. Det kan bety at de (evt. verkstedet) ikke har kompetanse til å finne feilen.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Errorhead
Lenke til kommentar
Dersom Netshop kun har fulgt prosedyren med å videresende til spesialverksted, og feil ikke ble funnet, skjønner jeg ikke helt hva annet dem skal gjøre.... Men det er vanskelig å ta stilling til trådstarters innlegg siden det virker veldig overdramatisert og lite objektivt..

9350239[/snapback]

 

At Netshop ikke har funnet noe feil, betyr ikke at det ikke er noe feil på kameraet. Det kan bety at de (evt. verkstedet) ikke har kompetanse til å finne feilen.

 

Edit: Skrivefeil

9351321[/snapback]

 

Det du sier der er jo synsing, og hjelper ikke saken. Dersom det er slik Netshop sier, at det nevnte verkstedet er merkeverkstedet "alle" bruker på dette produktet og det produsenten krever, ja så er det ikke mulig for netshop å overprøve deres resultat med mindre de opplever feilen selv.

Disse verkstedene har jo måleutstyr for å teste "allt" på kameraet, og finner de ikke feil så er det ikke bare for en av dem å ta kameraet med hjem å bruke det i 14dager for kanskje å finne feilen. Om de gjorde det ville nok folk klage over at kameraet er jo brukt mens den var på verksted og klaget over dette på forumet også....

Lenke til kommentar
- Selger skal opplyse om hva som skjer, både med varen og saken. Netshop svarte at denne skulle sendes til produsenten (2 måneder etter mottatt retur), det ser jeg nå var direkte feilinformasjon. Den ble aldri sendt dit men til Moer i Tønsberg.

- Selger må tilby prisavslag/heving av kjøp dersom retting av vare tar lang tid. Stian Netshop nektet plent og sa ingenting kom på tale før varen var tilbake fra produsent i utlandet. Og da var varen ikke engang sendt dit! Og retursaken var allerede to måneder på vei.

- Selger må tilby lånevare under retting av vare, Netshop nektet også dette.

 

jeg reagerer litt på dette:

 

1. Selger har ikke noe opplysningsplikt om hva som skjer i henhold til fkjl. De plikter dog å rette feilen innen rimelig tid, men de skal ikke underrette kunden hver uken om hva som skjer. For å si det sånn har ikke dette en egen hjemmel i fkjl i det hele tatt.

 

2. Kjøper kan kreve dette om avhjelp tar urimelig tid eller feilen ikke kan rettes, men det er ikke gitt at butikken vil gi etter for det, og i slike tilfeller som dette pleier en som regel å måtte gå en rundet via Forbrukerrådet dersom butikken setter seg på bakbena.

 

3. Selger må ikke tilby lånegjenstand under avhjelp. Den hjemmelen trer inn om det tar mer enn 1 uke, og at kostnaden ved dette ikke kan sees urimelig i forhold til forbrukers behov (nei, ikke direkte sitat fra paragrafen nei)

 

 

Uansett, støtter meg til Bolson sin uttalelse om at det er rett å stille spørsmål om servicetiden og hva en avkrevde kjøper for etterpå er på sin plass. Selv om jeg forstår trådstarter sin side av saken da jeg sitter med tilsvarende hodepine i en liknende sak, så faller det meg litt rart hvordan tonen er lagt mot forumet og generelt i første post. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
- Selger skal opplyse om hva som skjer, både med varen og saken. Netshop svarte at denne skulle sendes til produsenten (2 måneder etter mottatt retur), det ser jeg nå var direkte feilinformasjon. Den ble aldri sendt dit men til Moer i Tønsberg.

- Selger må tilby prisavslag/heving av kjøp dersom retting av vare tar lang tid. Stian Netshop nektet plent og sa ingenting kom på tale før varen var tilbake fra produsent i utlandet. Og da var varen ikke engang sendt dit! Og retursaken var allerede to måneder på vei.

- Selger må tilby lånevare under retting av vare, Netshop nektet også dette.

 

jeg reagerer litt på dette:

 

1. Selger har ikke noe opplysningsplikt om hva som skjer i henhold til fkjl. De plikter dog å rette feilen innen rimelig tid, men de skal ikke underrette kunden hver uken om hva som skjer. For å si det sånn har ikke dette en egen hjemmel i fkjl i det hele tatt.

 

2. Kjøper kan kreve dette om avhjelp tar urimelig tid eller feilen ikke kan rettes, men det er ikke gitt at butikken vil gi etter for det, og i slike tilfeller som dette pleier en som regel å måtte gå en rundet via Forbrukerrådet dersom butikken setter seg på bakbena.

 

3. Selger må ikke tilby lånegjenstand under avhjelp. Den hjemmelen trer inn om det tar mer enn 1 uke, og at kostnaden ved dette ikke kan sees urimelig i forhold til forbrukers behov (nei, ikke direkte sitat fra paragrafen nei)

 

 

Uansett, støtter meg til Bolson sin uttalelse om at det er rett å stille spørsmål om servicetiden og hva en avkrevde kjøper for etterpå er på sin plass. Selv om jeg forstår trådstarter sin side av saken da jeg sitter med tilsvarende hodepine i en liknende sak, så faller det meg litt rart hvordan tonen er lagt mot forumet og generelt i første post. Men det er min mening.

9351490[/snapback]

 

Han er nok ikke alene om å troppe opp på forumet med en masse adrenalin og hat mot nettbutikken, for så å fyre løs så det lukter kruttrøyk lang vei.

Dette er en rutine som er helt håpløs, og bør ikke skje. For somregel, etter et par siders poster etter en sånn utblåsning, ja så er det ikke så mye hold i det trådstarteren la ut om, og posten dør ut.

 

Nå har Netshop vært litt i "vinden" i enkelte slike tråder, og smitte effekten er ikke til å komme bort ifra.... Felles for disse trådene er at trådstarter glimrer med sitt fravær, og aldri bygger opp om sine påstander, ganske lik denne...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Han er nok ikke alene om å troppe opp på forumet med en masse adrenalin og hat mot nettbutikken, for så å fyre løs så det lukter kruttrøyk lang vei.

Dette er en rutine som er helt håpløs, og bør ikke skje. For somregel, etter et par siders poster etter en sånn utblåsning, ja så er det ikke så mye hold i det trådstarteren la ut om, og posten dør ut.

 

Nå har Netshop vært litt i "vinden" i enkelte slike tråder, og smitte effekten er ikke til å komme bort ifra.... Felles for disse trådene er at trådstarter glimrer med sitt fravær, og aldri bygger opp om sine påstander, ganske lik denne...

9351619[/snapback]

 

Må si meg enig i mye av dette, som jeg også sier avslutningsvis i min post. Slike poster krever saklighet og en fornuftig tone dersom de skal ha hensikt.

 

Men jeg mener uansett at det er interessant og relevant om behandlingstiden i denne saken faktisk er nesten 6 mnd. Rett og slett fordi en så lang behandlingstid er "hårreisende", og om det er reelt burde medført at Netshop ikke belastet kunden med noen som helst kostnader.

 

Vet i alle fall med meg selv at jeg ikke hadde akseptert å betale for noe som hadde tatt 5 - 6 mnd å fikse/finne ut at ikke var feil.

Lenke til kommentar
3) Det bør i tillegg nevnes at kameraet er 3 år gammelt, og dette dreier seg om en reklamasjonssak og ikke en garantisak.

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

9349653[/snapback]

 

Det som faktisk er å bemerke er at Netshop ikke vet forskjellen på Garanti og Reklamasjon.

 

Reklamasjonsrett er noe man får etter den Forbrukerkjøpsloven som jeg tror tredte i kraft juni/juli 2002.

 

Kort fortalt har man minst 2 års reklamasjonsrett på ett produkt, på produkt ment å vare vesentlig lengere enn 2 år er reklamasjonsretten 5 år.

 

En Garanti fra produsent skal gi bedre vilkår enn kjøpsloven, gjør den ikke det er den ugyldig. Om en sak blir behandlet ut i fra garanti eller reklamasjonsrett er fremgangsmåten akkurat lik da garanti og reklamasjonsrett gir akkurat de samme rettighetene.

 

En stoooor misforståelse blant selgere er at de tror at når noe behandles etter den norske reklamasjonsretten er det kunden som må bevise sin uskyld, det er FEIL!

Snakker selvsagt til Netshop nå da jeg går ut ifra at dere medlemmer har forstått dette!

9350500[/snapback]

 

Litt interessant at fkjl §18 viser til dette da:

 

Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art.

 

Dette har vi diskutert før, og etter 6 mnder så faller det egentlig på kjøper å bevise sin "uskyld". Så ser ikke helt argumentet ditt, men for all del, opplys meg :)

 

En annen ting er at innlegget ditt bærer preg av å være særdeles malplassert. Netshop sier ikke noe om behandlingen, bare at de anser det som en reklamasjonssak. At du begynner å vise til at de ikke vet forskjellen mellom garanti og reklamasjon ser jeg ikke berettiget. Jeg ser heller ikke argumentet i det neste avsnittet du lirer av deg om behandling av garanti og reklamasjonsrett. Slik jeg leser det er det nesten å si seg selv i mot når en leser første setning opp mot setning nr 2 der. Lyst å utdype? :)

 

 

Edit: En 5-6 mnder lang service tid vil i seg selv kunne gi grunnlag for heving da det fint kan ansees som urimelig ovenfor kjøper.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Han er nok ikke alene om å troppe opp på forumet med en masse adrenalin og hat mot nettbutikken, for så å fyre løs så det lukter kruttrøyk lang vei.

Dette er en rutine som er helt håpløs, og bør ikke skje. For somregel, etter et par siders poster etter en sånn utblåsning, ja så er det ikke så mye hold i det trådstarteren la ut om, og posten dør ut.

 

Nå har Netshop vært litt i "vinden" i enkelte slike tråder, og smitte effekten er ikke til å komme bort ifra.... Felles for disse trådene er at trådstarter glimrer med sitt fravær, og aldri bygger opp om sine påstander, ganske lik denne...

9351619[/snapback]

 

Må si meg enig i mye av dette, som jeg også sier avslutningsvis i min post. Slike poster krever saklighet og en fornuftig tone dersom de skal ha hensikt.

 

Men jeg mener uansett at det er interessant og relevant om behandlingstiden i denne saken faktisk er nesten 6 mnd. Rett og slett fordi en så lang behandlingstid er "hårreisende", og om det er reelt burde medført at Netshop ikke belastet kunden med noen som helst kostnader.

 

Vet i alle fall med meg selv at jeg ikke hadde akseptert å betale for noe som hadde tatt 5 - 6 mnd å fikse/finne ut at ikke var feil.

9351781[/snapback]

 

Jeg er enig i at 5-6mnd for å komme til denne konklusjonen, virker altfor lang, og burde ikke tatt mer en noen uker avhengig av ventetiden på merkeverkstedet (som ofte er fryktelig lang). Men vi kjenner ikke til saksgangen her, og hvilken kommunikasjon det har vært mellom partene. Slike ting er jo helt avgjørende om noen har begått en feil her.

 

Om det var slik at kunden sendte inn kameraet til netshop 6.03.07, og han så fikk det igjen i august uten noen annen kontakt med retuavdelingen, ville dette helt klart berettiget en reduksjon/avgiftsfri feilsøking eller annen kompensasjon.

Men, jeg stiller meg tvilende til at det er slik dette har foregått...

 

Det blir jo nevnt at det ble sendt til en gammel addresse, og har den ligget på et postkontor i flere uker og så ligget hos verkstedet som uavhentet post i lange tider. Ja da kan man jo begynne å ane hvorfor dette tok så lang tid. Det som hadde vært av interesse her, er når verkstedet sendte ut kameraet til kunden første gangen... Hvem som så har skylden for at feil addresse ble gitt, blir jo artig å filosofere om, siden Netshop bare leser av kundeopplysningene på data, og gammel addresse finnes ikke der, så hvordan ble denne gitt(?). Om kunden så har glemt addresse endring og gjør dette etter netshop ga den til verkstedet, og ikke nevner dette med et ord, kan man jo spekulere i...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

<offtopic>

Det kuuule i den saken er jo at enkelte skal være djevelens advokat og forsvare nettbutikken for alt her i livet.

 

Selv om man er superkunde og bare opplever gode dager i sitt "samarbeid" med nettbutikken, bør man ikke føle seg såret fordi favorittnettbutikkens ens blir "svertet" her på forumet.

 

Når man har 20 handler bak seg hos en nettbutikk, tror jeg 1 innlegg til "forsvar" for nettbutikken er nok, mens 10 blir helt på jorde. Mitt synspunkt i allefall.

 

Jeg reagerer ikke på hvordan første innlegg er formulert. Jeg tror de fleste her inne har vett til å skjønne at det er litt følelser bak et slikt innlegg og gir litt slakke på hvordan man formulerer seg så lenge innlegget ikke er alt for usakelig.

</offtopic>

 

Jeg synes 6 måneder er alt for lenge på å vente på resultat. Her burde man rett og slett ha krevd heving av kjøpet. Netshop var heldig der som slapp unna det kravet.

 

Jeg anbefaler at FranzJosef og Netshop en siste gang prøver å ordne sine uenigheter. Hvis dette likevel ikke skulle få FranzJosef til å bli fornøyd med servicen til Netshop, bør han kontakte forbrukerrådet for å se om de er enig i at han er blitt behandlet utilbørlig av Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...