Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

blir det andre regler på å ta førerkort på bil?

Devil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan vi ikke bare putte alle i et polstret bur med automatisk mating fra fødsel til død. Da slipper vi alle ulykker.

Skjønner ikke hva enkelte tenker på.

9353543[/snapback]

Har du ikke sett Matrix, gikk jo skikkelig på trynet det derre....

Lenke til kommentar

Tror nok en som er 30 år, og nettop har tatt lappen har like stor sjangse som en som er 18 år, og nettop tatt lappen til å kjøre ut eller kræsje.

9349266[/snapback]

Kanskje større...

Det er da allmenn kjent at det er lettere å lære noe i ung alder, enn når man er eldre. Kan ikke lære en gammal bikkje nye triks :)

9353290[/snapback]

Når du har passert 30 så kommer du til å skjønne hvor dum denne utalelsen din er...

Jeg syntes forslaget er strålende og det er kun de som er under 18 som ikke vil være enig i dette og all fornuft tilsier at man er mer moden og klar for å være fører av en bil ved 23 år.

Sjekk statestikken....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

jeg mener aldersgrensen burde senkes.. til 16 år.

usa har 16 år i enkelte stater. kan vel egentlig ikke sammenlignes med norge da veinettet er et helt annet. (bedre / bredere veier)

sverige har 16 år for å kjøre epa-traktor. dette er noe som burde vært i norge også.. kanskje ikke med 30 km/h men med 50 km/h som maks fart.

dette vil nok gi ungdommene mye erfaring, både teoretisk og praktisk..

staten burde også støtte noe slikt, f.eks med gratis omreg og eu-kontroll.

fritak for drivstoffavgifter.. osv osv..

må bare si til slutt at jeg er 42 år, og er imot at aldersgrensen for førerkort bør/skal heves.

Lenke til kommentar

jada jada,

det er ikke sant. Jeg er godt over 18, og kommer aldri til å bli enig i at aldersgrensa skal heves. Man snakker jo til og med om å gi 16 åringer skal få stemmerett, og vi lever i et samfunn hvor vi sier det er greit at 16 åringer kan få barn. Er 16 åringer gamle nok til det, tror jeg jammen vi kan lære 18 åringer å kjøre bil.

Jeg kjørte i allefall skadefritt når jeg var 18, og det gjorde faktisk alle mine venner også, med unntak av noen småskraper.

Ja det finnes en del uansvarlige sjåfører, men vi får finne andre måter å straffe de på en å straffe en hel gruppe kollektivt.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke at de fleste her i denne tråden skal være enig med meg... heller det motsatte selvsagt men det er alikevel min mening.

Du holdt deg på veien ja og ikke har hatt venner som har kolidert heller? Det må være flott, jeg vraket tre biler mellom 18-20 og mistet to av mine beste venner som kjørte seg i hjel 18 år og 19 år.

Jeg har ikke tall på ulykker i min vennekrets men den var veeeeldig høy i den alderen.

Nå har jeg kjørt skadefritt i 17 år.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...