Gå til innhold

Xbox 360 Elite i hus. Bilder og inntrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er så provoserende at de absolutt må bygge de med ulikt drev hele tiden. Jeg ville jo da selvfølgelig foretrekt en benQ spiller og ville blitt skuffet om jeg ikke fikk det, fatter ikke at de må holde på slik

9355340[/snapback]

Alle Elite og Premium med HDMI som har blitt produsert har BenQ spilleren. Alle konsoller benytter flere DVD drev produsenter, men det er bare her man merker forskjellen siden noen av dem er så utrolig dårlige.

Lenke til kommentar

Dette tilbudet skal jeg benytte meg av. Sitter med en Premium og en Core versjon,så jeg tipper jeg kjøper en 20 gig HD til ca. 850,- som jeg putter inn i Core versjonen og bytter inn denne mot en Elite til 1400,-. Elite'n vil da totalt komme på ca. 2250,-, men til gjengjeld sitter jeg igjen med en fullblods Elite, og en Premium "Light" (Light fordi jeg må gi fra meg litt kabler og slikt).

En annen fordel med å kjøpe HD til Core versjonen er jo at jeg kan beholde den som sitter i Premiumen og slippe "stresset" med å laste ned alt på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Dette tilbudet skal jeg benytte meg av. Sitter med en Premium og en Core versjon,så jeg tipper jeg kjøper en 20 gig HD til ca. 850,- som jeg putter inn i Core versjonen og bytter inn denne mot en Elite til 1400,-. Elite'n vil da totalt komme på ca. 2250,-, men til gjengjeld sitter jeg igjen med en fullblods Elite, og en Premium "Light" (Light fordi jeg må gi fra meg litt kabler og slikt).

En annen fordel med å kjøpe HD til Core versjonen er jo at jeg kan beholde den som sitter i Premiumen og slippe "stresset" med å laste ned alt på nytt igjen.

9355497[/snapback]

Husk at Core ikke har et pimpet disktray-deksel da, kan hende dem buster deg på det.

Lenke til kommentar

9355497[/snapback]

Husk at Core ikke har et pimpet disktray-deksel da, kan hende dem buster deg på det.

9355651[/snapback]

Da får vi bare putte den nye HD'n inn i premiumen og den gamle inn i Core'n;)

Same shit, new wrapping!

Edit: Har forresten lurt på det der. Premiumen har sølvgrått CD deksel, men Core har hvitt/grått. Nå fikk jeg svar på det også:)

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar
Er så provoserende at de absolutt må bygge de med ulikt drev hele tiden. Jeg ville jo da selvfølgelig foretrekt en benQ spiller og ville blitt skuffet om jeg ikke fikk det, fatter ikke at de må holde på slik

9355340[/snapback]

Alle Elite og Premium med HDMI som har blitt produsert har BenQ spilleren. Alle konsoller benytter flere DVD drev produsenter, men det er bare her man merker forskjellen siden noen av dem er så utrolig dårlige.

9355453[/snapback]

Ër Benq-spiller i min Elite og min bror sin. Ikke det at jeg syntes det var noe særlig halleluja-stemning pga det. DVD-spilleren lager enda godt med lyd.

Har forresten fått spillt litt igår kveld nå med hdmi mot projektor og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merket forskjell i det hele tatt fra komponent. Dette selv om jeg brukte 10meter komponent-kabler som var skjøtet. Heldigvis gjør ikke dette meg noe siden det var kabelrotet jeg ville unngå, men hadde jo håpet på en liten forbedring.

Enden på visa er vel at jeg føler jeg har fått en sort box med større harddisk og mindre kabelrot. Noe mer forskjell enn det er vanskelig å spore. Men for 99kr og 5spill er det verdt hver eneste krone og vel så :w00t: Bare den sorte fargen var verdt det for meg.

Lenke til kommentar
Dette selv om jeg brukte 10meter komponent-kabler som var skjøtet. Heldigvis gjør ikke dette meg noe siden det var kabelrotet jeg ville unngå, men hadde jo håpet på en liten forbedring.

9355729[/snapback]

Bruker du en 10m lang HDMI kabel da? elr den som følger med? evt hvor lang er den som følger med a?

Lenke til kommentar

hvor mye kostet det når du byttet inn bare 3 spill?

EDIT: ringte til spiderman i Stavanger nå, men han visste ikke hvor mye man måtte betale for elite hvis man byttet inn 3 eller 5 spill også var de utsolgt

Endret av henry14
Lenke til kommentar

Min Elite hadde også BenQ spilleren. Bare kjipt at vi fikk varenummer og pris på Halo 3 Special Edition akkurat den dagen jeg fikk Eliten :p Det var litt kjipt å se at den lå faktisk billigere i pris hos våres leverandør. Men men :p Den kommer ikke før i september uansett :p

Lenke til kommentar
Dette selv om jeg brukte 10meter komponent-kabler som var skjøtet. Heldigvis gjør ikke dette meg noe siden det var kabelrotet jeg ville unngå, men hadde jo håpet på en liten forbedring.

9355729[/snapback]

Bruker du en 10m lang HDMI kabel da? elr den som følger med? evt hvor lang er den som følger med a?

9355896[/snapback]

Jeg har faktisk en 15meter hdmi-kabel som jeg har gjemt unna i stua mi. Men lengden på hdmi-kabler har jo ingenting å si i motsetning til komponent.

Lenke til kommentar

Mitt minilille review:

i går da dette tilbudet kom opp kunne jeg ikke motstå, ringe EB Games for og bekrefte at dem hadde Elite på lager det hadde dem. Kom meg fortere enn lynet ned og byttet inn premiumen mot 1399kr siden jeg liker og spare på mine spill.

Pakket opp elsklingen, no more Ipod men hello sexy thing! Herregud denne så ut som en sort hingst. Smilte fra første stund. Da pakket jeg ut kontrollen, som er og i svart. Fikk den sangen "balla baby" i hodet mitt mens kontrollen sklei sakte ut av plastikken. Wow sier jeg. Dette var noe nytt!

Jeg har Samsung 40M86, jeg merker over komponent så er det små ting som plager meg. Alltid har plagd meg. Bildet er ikke helt stabilt. Alltid noen i bildet som oppfører seg rart. Dette har jeg sett på fler tv`er så jeg veit dette kommer av komponent inngangen til xbox360.

Komponent er anologt, det vil si det boksen gir ut er anologt. Men i HD så klart. Det jeg har merket over denne løsningen er at hvis du ser nærme på ansikter i diverse spill. Mennesker generelt. Spesielt i Gears og War på ansiktet dems. Så ser du dansene skygger, litt nettingaktig kansje. Dem rører på seg og det ser ut som en bug. Tenkte først dette kom av grafikk kortet til xbox og det bare skulle være sånn.

På skjermen min ser jeg og "bølger" på mørk lys bakgrunn, ofte over hele skjermen. Spesielt i spill der jeg skal sikte litt i mørke med en sniper. Enda mer plagsomt. Faktisk ganske godt i dashbordet.

Plugget inn HDMI og opplevde noe helt annet. Siden alt er digitalt. Alt av signaler kommer likt fram som dem blir sendt fra 360 uten forstyrrelser. Er disse dansene skyggene borte. Helt borte. Jeg kan faktisk ikke se dem i hele tatt kun slik dem er ment for og vises. Statiske skygger som i virkeligheten.

Bølger er borte. Ikke noe mer forstyrrelser. Faktisk vil jeg si at fargene kommer seg bedre fram. Dypere, selve bildet blir rundere og bedre og se på. Siden dette er HDMI så kan jeg pixelmappe 1:1 bildet på tv min. Eller som samsung kaller det JustScan

Det vil si 1920x1080 pixel blir vist i selve bildet og ingen ting "faller" ut. Kommer ann på tv`ene der ute men på min får jeg 2% på komponent av bildet som ikke blir vist. Da blir bilde blåst opp for og passe.

Siden jeg er så detaljfreak så merker jeg det godt. Når jeg får låst bildet til 1080p korrekt i bildet får jeg heller ikke "blåst opp bildet" syndromet. Alt av harde kanter blir borte og bilde ser mindre kornete ut. Faktisk ikke noe i det hele tatt. Så på en film over den i går. Herregud en ny verden.

Hvis du tviler, kjøp deg Elite eller en 360 med HDMI utgang til din LCD tv. Du vil ikke angre. Du vil ikke! :)

Angående lyden:

Jeg tror jeg har fått BenQ da den ser slik ut:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

IMG_1727.jpg

Boksen min er produsert den 11.07.2007 så jeg kan ikke tro noe annet.

Lyden er vel ikke noe av en ny verden. Den er der forsatt. Tro meg, men kan kansje høres mer ut som en DVD rom til pc`en på 12x enn den gamle 360.

La meg simulere lyden: xbox360 Premium: "BRRMMMMMMMmmmmmmm"

Å lyden av vår nye Elite: "SVVVmmmmmmmmmm"

En lettere variant. Men den er nok nesten lik i DB skalaen ja.

Ellers, stor harddisk greit og ha da jeg fullstappa den andre. Alt i alt er jeg fornøyd. Håper dette hjalp dere som vurderer og kjøpe den.

Hilsen

BanAnus

(ps: skulle man ikke få med dette overførings kitet av MS i Elite pakka? Jeg fikk ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...